Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor søkte du jobb etter studie? fikk du jobb med engang?

jeg er i en prosess der jeg må søke, men ser for meg at jeg må søke utenfor geografien her jeg bor nå, som betyr jeg må søke arbeid i en annen fylke eller til et annet land?

Hvordan gikk prosessen for deg fra der du hadde studiepapirene godkjent til arbeidskontrakten var ferdig forhandlet og signert?

Hvor lenge har du vært nå i bedriften? har jobben vært slik som du drømte det skulle være, og merker du at du går oppover på karrièrestigen? Følger du drømmen?

Anonymkode: 6bc4e...6b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk jobben, da jeg løy at mine foreldrene var fra ikke-vestlig land. Har skiftet jobb nå.

Anonymkode: 9a959...5c6

Skrevet

Jobbmarkedet var ikke helt topp da jeg var ferdigutdannet. Så jeg måtte faktisk gå 3-4 måneder før jeg fikk jobb. I den perioden brukte jeg hverdagen til å trene, skrive søknader og gå i intervjuer. For meg var det viktig å ha struktur i dagene selv om jeg verken jobbet eller studerte. 

Etter en liten stund fikk jeg en jobb som var relevant for utdanningen min. Lønnen var ikke noe å skryte av, men det var bedre enn ingenting. Etter ca. to og et halvt år byttet jeg beite og jobb til management consulting. Det har jeg ikke angret på. Opplever definitivt at karrieren går fremover. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på aktuelle stillinger. Fikk jobb uka etter at masteroppgaven var levert. Flyttet 5 timer hjemmefra. Ny jobb året etter, 6 timer hjemmefra. Hadde det vært aktuelle stillinger lengre unna familien, så hadde jeg søkt der også. Alt for å få en jobb. Har hatt siste jobben i fire år. 

Anonymkode: 9ca00...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...