AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #21 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh herregud, nå har jeg unfollowa Snapkollektivet 😩 Anonymkode: 57dc4...8bf Det har ikke jeg. Helt ærlig så har jeg alltid hatt skikkelig sansen for hun Camille. Hun har opplyst meg om ting jeg ikke har hatt særlig peiling på fra før og har generelt beundret henne og engasjementet hennes. Det er vel kanskje derfor jeg føler meg så "truffet" også, på en måte. Har hatt fine diskusjoner med henne før. I tillegg består jo Snapkollektivet av mange folk og mange tema. Anonymkode: 469cd...b45
TulleJenny Skrevet 4. mai 2019 #22 Skrevet 4. mai 2019 Blir litt for ekstremt for min del den snap storyen i går. Skjønner poenget, men det blir for aggressivt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #23 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, TulleJenny skrev: Blir litt for ekstremt for min del den snap storyen i går. Skjønner poenget, men det blir for aggressivt. Det er jeg enig i, men samtidig syns jeg det blir feil å fokusere på at det er litt vel aggressivt når det er et viktig budskap. Da er det tross alt budskapet i seg selv som er det viktigste. Dette skrev jeg også, og da fikk jeg til svar at hun ikke vil snakke med meg mer og at jeg ikke aner hva jeg snakker om og at svarte kvinner ofte blir beskyldt for å være aggressive og jeg vet ikke hva. Jeg viser altså min støtte og sier at det hun snakker om er viktig å belyse, men fordi jeg i en bisetning sier at jeg er uenig i måten budskapet blir formidlet på (det var absolutt IKKE poenget i meldingen min, men en kommentar fordi hun nettopp hadde lagt ut mange skjermdudmper av klager på at hun var for aggressiv), så får jeg bare masse hat tilbake. Til tross for at jeg takket henne for å sette fokus på noe jeg nok kan være litt blind for, og som vi trenger å opplyses om. Anonymkode: 469cd...b45
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #24 Skrevet 4. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i, men samtidig syns jeg det blir feil å fokusere på at det er litt vel aggressivt når det er et viktig budskap. Da er det tross alt budskapet i seg selv som er det viktigste. Dette skrev jeg også, og da fikk jeg til svar at hun ikke vil snakke med meg mer og at jeg ikke aner hva jeg snakker om og at svarte kvinner ofte blir beskyldt for å være aggressive og jeg vet ikke hva. Jeg viser altså min støtte og sier at det hun snakker om er viktig å belyse, men fordi jeg i en bisetning sier at jeg er uenig i måten budskapet blir formidlet på (det var absolutt IKKE poenget i meldingen min, men en kommentar fordi hun nettopp hadde lagt ut mange skjermdudmper av klager på at hun var for aggressiv), så får jeg bare masse hat tilbake. Til tross for at jeg takket henne for å sette fokus på noe jeg nok kan være litt blind for, og som vi trenger å opplyses om. Anonymkode: 469cd...b45 Wow, hun har faktisk blokkert meg fordi jeg skrev dette. Anonymkode: 469cd...b45 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #25 Skrevet 4. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Wow, hun har faktisk blokkert meg fordi jeg skrev dette. Anonymkode: 469cd...b45 Wow, det er nesten som om feminister ikke har argumenter og elsker å skrike ut meningene sine blant sine felles ekstremister! Anonymkode: a1073...558 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #26 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, det er nesten som om feminister ikke har argumenter og elsker å skrike ut meningene sine blant sine felles ekstremister! Anonymkode: a1073...558 Men jeg var jo ikke uenig med henne engang🤷♀️ Anonymkode: 469cd...b45 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #27 Skrevet 4. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg var jo ikke uenig med henne engang🤷♀️ Anonymkode: 469cd...b45 I hennes øyne så er du uenig, så lenge du ikke overfører alle pengene dine til hennes konto og slikker føttene hennes rene hver onsdag og fredag. Anonymkode: a1073...558 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #28 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I hennes øyne så er du uenig, så lenge du ikke overfører alle pengene dine til hennes konto og slikker føttene hennes rene hver onsdag og fredag. Anonymkode: a1073...558 Hva er poenget med slike tullete kommentarer? Anonymkode: 469cd...b45 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #29 Skrevet 4. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Hva er poenget med slike tullete kommentarer? Anonymkode: 469cd...b45 Hva er poenget med å sitte på snapchat og slikke ræva til ekstremister? Anonymkode: a1073...558 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #30 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å sitte på snapchat og slikke ræva til ekstremister? Anonymkode: a1073...558 Det vet jeg ingenting om, da jeg ikke driver med det. Jeg prøvde å få til en konstruktiv debatt her. Anonymkode: 469cd...b45 1
TulleJenny Skrevet 4. mai 2019 #31 Skrevet 4. mai 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, hun har faktisk blokkert meg fordi jeg skrev dette. Anonymkode: 469cd...b45 😩🤯 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #32 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det vet jeg ingenting om, da jeg ikke driver med det. Jeg prøvde å få til en konstruktiv debatt her. Anonymkode: 469cd...b45 En konstruktiv debatt om hvorfor ekstremister blokkerer personer med mer moderate meninger? Det er jo rett og slett fordi ekstremistisk ideologi veldig sjeldent holder seg mot logiske argumenter, derfor fungerer det bedre for de å blokkere alle som er uenige. På den måter holder de seg litt friskere i hodet vel. Anonymkode: a1073...558 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #33 Skrevet 4. mai 2019 Nå følger ikke jeg snapkollektivet så jeg fikk ikke med meg gårsdagen, er det samme dama som snakket om rasisme tidligere i uka? Gud bedre meg for noen damer altså! fikk med meg de to siste timene av gårsdagen, de ligger fortsatt på storyen for de som vil se. Ekstremist er vel å underdrive, kraftig! "Er du hvit og feminist? nuuaaah bruh! check your priviliges! Du kan ikke bare tro at din kamp for feminismen er verdt noe fordi du er hvit. Er du hvit, hetero og sikker på ditt kjønn er ikke kampen din verdt en dritt! Du har ikke hatt noe motgang i livet ditt sammenlignet med oss WoC. Seriøst ass, ta deg sammen!" Sånn, det var kort oppsummert det lille jeg fikk med meg. De oppnår tydeligvis det de vil da, å få norske, usikre kvinner, til å "våkne opp og se hvilken urettferdighet som finnes i samfunnet". Anonymkode: b397b...9b3 2
herzeleid Skrevet 4. mai 2019 #34 Skrevet 4. mai 2019 Om en gruppe eller bevegelse ber deg holde kjeft på bakgrunn av hudfarge, kjønn, legning eller alder tenker jeg at det ikke er en gruppe du bør ønske å bidra til. 4
ElinX0Xpoliti Skrevet 6. mai 2019 #35 Skrevet 6. mai 2019 Inter seksjons feminisme er anti feminister siden de tror at kvinner ikke kan gjøre det like bra som menn og tror at "samfunnet" konspirerer mot grupper i et offerpyramide der svarte tvekjønnet kvinner er på toppen akkurat nå. Jeg har advart i flere år mot disse feministene som er langt mer akseptert enn de radikale feministene som ble marginalisert av rasjonelle feminister på 90 tallet.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #36 Skrevet 7. mai 2019 Jeg ble helt kvalm av hun Camille, og hadde lyst til å skrive "den eneste rasisten her er DEG". Men jeg klarte å styre meg. Jeg satt faktisk og måpte. Jeg kan ikke fordra sånne mennesker. Hun er jo en vandrende klisjé. Klager på at folk ser på svarte kvinner som sinte, og så ranter hun i vei en hel dag om hvor dumme vi hvite kvinner er (jada, alle hvite kvinner er slik-og-slik, hvem var rasist, sa du?). Jeg kjente avsky for hele dama og hele SK, synes det er blitt dratt mer og mer i en sosialistisk retning hvor ingen andre meninger er velkomne. Helt drøyt og surrealistisk hele Camille! Orker ikke sånne damer, rett og slett. Bitter og hatefull. Fysj og æsj!!! Anonymkode: a4998...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #37 Skrevet 7. mai 2019 Slik jeg forstår det handler interseksjonell feminisme om å innse og erkjenne at rase, seksualitet, religion og etnisitet samlet sett påvirker levevilkårene våre i form av privilegier eller undertrykkelse. Jeg har ikke fått med meg den aktuelle saken, men på generelt grunnlag tenker jeg at det er viktig å se sine egne privilegier. Dette er strukturelle forskjeller i samfunnet, og vi må derfor kunne erkjenne hvordan diskriminering på bakgrunn av rase, seksualitet, religion og etnisitet har formet privilegiene vi har i dag, i et historisk perspektiv. Hvite feminister må bli bevisst på at rasisme og diskriminering foregår også innenfor feminismen. Marginaliserte grupper må bli hørt, og for å bli hørt må priviligerte grupper lære seg å holde kjeft og lytte. Det betyr ikke at hvite kvinner ikke har rett til å ha en stemme, det betyr heller at vi allerede har en stemme, og at vi må gjøre plass til andre stemmer. Grunnprinsippet i feminismen er jo like rettigheter for alle, så da burde det være en selvfølge at vi gjør plass til alle. Anonymkode: aac78...ec6 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #38 Skrevet 7. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnprinsippet i feminismen er jo like rettigheter for alle, så da burde det være en selvfølge at vi gjør plass til alle. Dette er jo helt feil. Dersom grunnprinsippet hadde vært like rettigheter for alle ville navnet gjenspeilet dette. Tidligere feminisme har jeg ikke noe problem med. Like rettigheter burde være åpenbart. Den feminismen som eksisterer i dag krever særrettigheter for kvinner og jobber for å undertrykke menn. Jeg har ingenting til overs for det. Og når de da i tillegg begynner å krangle seg i mellom er det vel bare å hente popcorn and let the shit show begin. For min del må de gjerne krangle seg i mellom så mye de orker, det kan jo være underholdende nok det. Det jeg har problemer med er den dårlige samvittigheten de prøver å dytte på hvite kvinner. Anonymkode: b397b...9b3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #39 Skrevet 7. mai 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo helt feil. Dersom grunnprinsippet hadde vært like rettigheter for alle ville navnet gjenspeilet dette. Tidligere feminisme har jeg ikke noe problem med. Like rettigheter burde være åpenbart. Den feminismen som eksisterer i dag krever særrettigheter for kvinner og jobber for å undertrykke menn. Jeg har ingenting til overs for det. Og når de da i tillegg begynner å krangle seg i mellom er det vel bare å hente popcorn and let the shit show begin. For min del må de gjerne krangle seg i mellom så mye de orker, det kan jo være underholdende nok det. Det jeg har problemer med er den dårlige samvittigheten de prøver å dytte på hvite kvinner. Anonymkode: b397b...9b3 Kjønnsforskjeller er et faktum, og man kjemper jo for rettferdighet og likhet for den underpriviligerte gruppen, i dette tilfellet kvinner, derav navnet feminisme. Å undergrave eller henge seg opp i semantikken for en bevegelse som kjemper en kamp for den underpriviligerte gruppen, vil være en fornærmelse mot historien og arven til feminisme; en bevegelse som har evolvert fra å være en kamp om like rettigheter for menn og kvinner, til å bli en bevegelse som kjemper for like rettigheter for absolutt alle, uavhengig av kjønn, rase, etnisitet, religion og funksjonsnivå. Jeg tror du har misforstått interseksjonell feminisme. Det handler ikke om å gi hvite kvinner, eller den privilegerte gruppen, dårlig samvittighet, men å bevisstgjøre dem på sine privilegier. At vi blir født inn i privilegium eller diskriminering, er en strukturell urettferdighet i samfunnet, og det er jo akkurat det vi jobber mot. Hvite kvinner er født inn i flere privilegier enn svarte kvinner, på samme måte som svarte, heterofile kvinner er født inn i flere privilegier enn svarte, lesbiske kvinner. Det handler hele tiden om å styrke den underpriviligerte gruppen, og fordi hvite kvinner befinner seg i den beste posisjonen, vil det være naturlig og rettferdig at de innser og erkjenner sine privilegier, og gjør plass til den undertrykte gruppen. Hadde verden vært et rettferdig sted, hadde vi ikke trengt å snakke om likestilling mellom kjønn, raser, etnisitet, religioner og funksjonsnivå som privilegier, men som en selvfølge. At vi fortsatt må omtale det som privilegier, er et bevis på at diskriminering, rasisme og undertrykkelse fortsatt skjer i dag, og da må vi rope ut og gjøre plass for den marginaliserte gruppen. Anonymkode: aac78...ec6 2
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2019 #40 Skrevet 7. mai 2019 På 4.5.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvor mange her som følger Snapkollektivet på snapchat, men i går ble det i alle fall snakket om dette med interseksjonell feminisme og privilegerte hvite kvinner. Jeg er selv en slik kvinne, og feminisme har nok aldri vært en av mine kjernesaker, selv om jeg naturlig nok er feminist. Jeg har prøvd å finne ut hva man som hvit kvinne kan gjøre i praksis, og å vise min støtte, men det blir tydeligvis ikke særlig godt mottatt. Så da spør jeg her: hva kan man gjøre? Anonymkode: 469cd...b45 Vise din støtte til hva da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå