Gjest Gjest i dag Skrevet 23. april 2005 #1 Skrevet 23. april 2005 Jeg har en god venninne som jeg har kjent i mange år. For en stund siden ble hun kjent med ei jente som tydeligvis var midt i blinken, de henger sammen som erteris. De fleste ettermiddager, helger og ferier tilbringes sammen. Dersom jeg inviterer venninnen min ut på noe, har hun enten ikke tid, eller hun dukker opp sammen med den nye bestevenninnen sin. Dersom jeg foreslår at vi kan se en film, vil hun alltid ha med "Lise" også. Hvis hun en sjelden gang er på besøk hos meg, kan hun finne på å sitte en halvtime og skravle i telefonen med "Lise". Jeg kjenner henne nesten ikke igjen, venninnen min er kjent for å være ei jente med egne meninger og ben i nesa, men nå er hun og "Lise" enige i ett og alt. En gang havnet jeg i en diskusjon med "Lise", og da ble venninnen min kjempesur, og tok Lises parti med det samme. Hun er også flink til å fremheve at Lise hele tiden stiller opp for henne mer enn hva jeg gjør, men det er kanskje ikke så rart da de er sammen hele tiden, og hun aldri vil treffe meg lenger? Dette høres kanskje ut som et klassisk småpikeproblem, men vi er faktisk voksne mennesker i slutten av 20-årene, og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle situasjonen. Føler at jeg mister venninnen min, samtidig som en liten del av meg håper at ting skal bli som før. Hva skal jeg gjøre? Blir så lei meg og sliten av dette
Gjest Madam Felle Skrevet 23. april 2005 #2 Skrevet 23. april 2005 Ring henne, og si du ønsker å snakke med henne alene. Kommer hun alene så forteller du henne hvordan du føler deg. Kommer hun sammen med den andre, så spør henne om det var noe i alene hun ikke forsto. Om de to er en og samme person. For du ønsket å snakke med henne alene. uansett, tror jeg du bare må prøve å få snakket ut med henne
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2005 #3 Skrevet 23. april 2005 Du får det til å høres ut som om du snakker om kjæresten og ikke en venninne! Venninner er da fri til å være venn med hvem de vil, og hadde en av mine venninner konfrontert meg med at jeg var for mye sammen med et nytt bekjentskap, ville jeg følt meg kvelt og i allefall mistet lysten til å tilbringe tid med henne! Men jeg skjønner at det kan gjøre vondt. Mitt råd til deg er å ta det med ro, finn på andre ting å gjøre, la henne få litt pusterom. Hvis du ønsker å treffe henne alene så kan du jo si at det er så lenge siden bare dere to har gjort noe sammen, og at du har så lyst til det. Men konfrontasjon og sutring/klaging tror jeg virker mot sin hensikt..
Gjest Gulltopp Skrevet 23. april 2005 #4 Skrevet 23. april 2005 Hvis hun en sjelden gang er på besøk hos meg, kan hun finne på å sitte en halvtime og skravle i telefonen med "Lise". :o Enig med Madam Felle, du må bare prøve å snakke med henne, og være tydelig. Skjønner at det er vanskelig, men jeg synes ikke det er du som er urimelig her.
Mrs. K Skrevet 24. april 2005 #5 Skrevet 24. april 2005 og hadde en av mine venninner konfrontert meg med at jeg var for mye sammen med et nytt bekjentskap' date=' ville jeg følt meg kvelt og i allefall mistet lysten til å tilbringe tid med henne![/quote'] Så du ville ikke være interessert i å få vite, hvis du hadde såret et menneske du er glad i? Det er overhodet ikke å sutre, hvis man sir: "Jeg savner deg og den tiden vi hadde sammen. Kan vi få til å møtes engang i mellom - bare du og jeg?" Ta en prat med henne, trådstarter. Hilsen Trille
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2005 #6 Skrevet 24. april 2005 Nei, jeg gir jo selvfølgelig blaffen i hva mennesker jeg er glad i måtte føle Jeg skrev faktisk: Hvis du ønsker å treffe henne alene så kan du jo si at det er så lenge siden bare dere to har gjort noe sammen, og at du har så lyst til det. Men konfrontasjon og sutring/klaging tror jeg virker mot sin hensikt..
Cata Skrevet 24. april 2005 #7 Skrevet 24. april 2005 I tillegg til å ta en prat med henne kan du kanskje tenke etter om dette kan være et vennskap som holder på å gå ut på dato? Selv de beste venner kan vokse fra hverandre etter en tid. Kanskje finnes det andre rundt deg som kan ta rollen som nær venninne nå, slik at du blir mindre "avhengig" av denne venninnen?
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #8 Skrevet 24. april 2005 Synes nesten det høres ut som om de er nyforelskede, jeg...
Gjest hovedinnlegger Skrevet 24. april 2005 #9 Skrevet 24. april 2005 Synes nesten det høres ut som om de er nyforelskede' date=' jeg... [/quote'] Ja, de kan faktisk minne om et nyforelsket par :oops: Takk for alle svar, jeg får se hvordan situasjonen utvikler seg. I går var jeg lei meg og ville at ting skulle bli som før mellom oss, i dag har jeg lyst til å gi f***, hun har mer eller mindre kuttet meg ut i det siste, og da har jeg ikke lyst til å kaste bort hverken tid eller tårer på henne.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #10 Skrevet 25. april 2005 Jeg tror du må akseptere at du ikke får henne igjen helt for deg selv. Ta dette opp med henne og spør om dere kan bli et "trekløver" der alle er likeverdige "deltagere", og at det som skal skje skal avtales mellom alle tre og at alle tre skal være like mye inkludert i samtaler, planer, kino- og kafebesøk osv... Hvis hun ikke ønsker dette, tror jeg du må se på henne som "tapt"...Men da er hun heller ikke en god venninne.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Har et lignende problem med min bestevenninne. Hun "stormforelsker" seg støtt og stadig i nye venner som hun er intenst sammen med en kort periode, men hun kommer alltid tilbake til meg da Jeg har akseptert at hun er et slags tidevannet som noen ganger "forsvinner" for meg for en periode av gangen. En gang jeg tok dette opp med henne, kalte hun meg for Mummitrollet og seg selv Snusmumriken............
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Du må nesten si det til henne, så hun forstår. Hun vet kanskje ikke at det er et problem at den andre venninna hennes er der også når dere møtes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå