AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 føler de har så utrolig gode forutsetninger. De er 3-språklige. De lærer engelsk på skolen, vokser opp med norsk, og så lærer det tredje språket av andre forelderen. Hele min slekt er så kjedelig. ALLE bor i samme bygda, og alle har norske partnere. Hvor mye påvirker dette tror dere? Jeg vil jo ting, men det kan jo hende ting ikke er like tilgjengelig fra en kronisk kjedelig bygdebudeie. Anonymkode: 644f6...94d 1
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Kjenner igjen den misunnelsen der, hehe. Bare å bite det i seg at man er en norsk, kjedelig potet dessverre. 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Ja, men jeg fatter ikke. For mamma var den eneste i søskenflokken som hadde reisejobb. Men hun traff pappa og han var tilfeldigvis norsk. Anonymkode: 644f6...94d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Mitt barn er halvt noe annet, men kan bare norsk og engelsk likevel. Farens språk er engelsk. Anonymkode: ae86e...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Du har da vel hatt flere språk enn bare engelsk på skolen sånn som alle oss andre? Jeg har hatt både tysk og spansk i tillegg til engelsk. Er halvt svensk. Tror ikke jeg har hatt mange fordeler 😂 Anonymkode: 1fcee...cf4 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Man er sin egen lykkes smed! Jeg trodde jeg kom til å råtne på rot her jeg også, men før året er over har jeg forlatt dette gudsforlatte isødet. Jeg har møtt ei helt fantastisk dame fra et helt annet sted i verden, og sammen skal vi skape en ny framtid sammen langt fra der vi kommet fra begge to. Jeg gleder meg ❤️ Anonymkode: f7335...2fc 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Kan ikke arabisk selv om jeg er halvt araber 😜 Anonymkode: 2ee96...8b1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har da vel hatt flere språk enn bare engelsk på skolen sånn som alle oss andre? Jeg har hatt både tysk og spansk i tillegg til engelsk. Er halvt svensk. Tror ikke jeg har hatt mange fordeler 😂 Anonymkode: 1fcee...cf4 nei svensk er jo som norsk. Ja, jeg hadde tysk men så blir det glemt igjen Anonymkode: 644f6...94d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke arabisk selv om jeg er halvt araber 😜 Anonymkode: 2ee96...8b1 så surt. hvorfor ikke? har du kontakt med faren? For det er vel neppe din mor som er araber.... Anonymkode: 644f6...94d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: føler de har så utrolig gode forutsetninger. De er 3-språklige. De lærer engelsk på skolen, vokser opp med norsk, og så lærer det tredje språket av andre forelderen. Hele min slekt er så kjedelig. ALLE bor i samme bygda, og alle har norske partnere. Hvor mye påvirker dette tror dere? Jeg vil jo ting, men det kan jo hende ting ikke er like tilgjengelig fra en kronisk kjedelig bygdebudeie. Anonymkode: 644f6...94d Kan ikke du bare møte han tyrkeren din du gnåler om i hundrevis av tråder hver eneste dag? Er bare å sette deg på et fly. Forøvrig er jeg fra 3 land, men kan ikke si jeg har særlig fordeler pga det. Min mor er norsk, min far er halvt svensk og halvt meksikansk. Og jeg er blond med grønne øyne så jeg ser ikke eksotisk ut engang med fin hudfarge Må bruke masse penger på spray tan Anonymkode: 6a6d5...056 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Lær deg et nytt språk. Reis rundt. Anonymkode: 53490...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er sin egen lykkes smed! Jeg trodde jeg kom til å råtne på rot her jeg også, men før året er over har jeg forlatt dette gudsforlatte isødet. Jeg har møtt ei helt fantastisk dame fra et helt annet sted i verden, og sammen skal vi skape en ny framtid sammen langt fra der vi kommet fra begge to. Jeg gleder meg ❤️ Anonymkode: f7335...2fc så heldig du er som tør satse. Anonymkode: 644f6...94d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: nei svensk er jo som norsk. Ja, jeg hadde tysk men så blir det glemt igjen Anonymkode: 644f6...94d Så ta det opp igjen og hold det vedlike. Anonymkode: 1fcee...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #14 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke du bare møte han tyrkeren din du gnåler om i hundrevis av tråder hver eneste dag? Er bare å sette deg på et fly. Forøvrig er jeg fra 3 land, men kan ikke si jeg har særlig fordeler pga det. Min mor er norsk, min far er halvt svensk og halvt meksikansk. Og jeg er blond med grønne øyne så jeg ser ikke eksotisk ut engang med fin hudfarge Må bruke masse penger på spray tan Anonymkode: 6a6d5...056 du er faktisk den sjeldneste da. Blond og grønnøyd er ikke særlig vanlig andre steder. Men ja, jeg skulle ønske jeg var litt brunere... Anonymkode: 644f6...94d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #15 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er halvt norsk og halvt koreansk, men kan fortsatt bare norsk og engelsk. Egentlig er det ganske mange crappy sider med å være multikulturell.å Anonymkode: d00ee...933 1
SoWhat? Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 (endret) Vokste opp i et annet land og lærte ikke særlig norsk da den forelderen som er norsk kun lærte oss litt. Som "vet du hva det heter på norsk?" Osv. Så litt klarte jeg jo å lære, men tok igjen da vi flyttet hit. Har lett for å lære språk, men kan surre litt så klart. Når en tenker det språket en skriver elker snakker går det greit. Best i engelsk der da. Vet ikke hvorfor du tenker at vi har bedre forutsetninger for annet enn å forstå noen språk. Det som betyr mest er jo å kunne engelsk da "alle" kan det. Er likevel glad jeg ikke vokste opp i en norsk bygd. Har bodd i et par og det var ikke noe for meg. Både gode og dårlige erfaringer, men orker ikke sladder, og akkurat det var det alt for mye av. Dessvere. For det er mange vakre bygder og steder i Norge, men best å besøke framfor å bo der før meg ihverfall. Ps. Ny rekord i skrivefeil. Sorry! Tenkte flere språk mens jeg skrev. Neida, bare slurv jeg ikke så over. Endret 4. mai 2019 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: så surt. hvorfor ikke? har du kontakt med faren? For det er vel neppe din mor som er araber.... Anonymkode: 644f6...94d Jeg er fødd araber. Forstår, men snakker det ikke. Men snakker en fra Midøsten til meg, så blir det som kinesisk. Forstår ikke et ord Mannen er halvt norsk. Svigermor har bare snakket norsk til de, og hun snakker fortsatt dårlig norsk. Bodd her i snart 60 år. Mannen forstår moren sitt morsmål, men snakker det ikke. Jeg forstår litt, men faller fort ut av en samtale. Anonymkode: 6e99e...c91
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har da vel hatt flere språk enn bare engelsk på skolen sånn som alle oss andre? Jeg har hatt både tysk og spansk i tillegg til engelsk. Er halvt svensk. Tror ikke jeg har hatt mange fordeler 😂 Anonymkode: 1fcee...cf4 Samme her. Tror ikke det er som å bli født med gullhår i ræva akkurat Anonymkode: e61c2...445 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #19 Skrevet 4. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: så heldig du er som tør satse. Anonymkode: 644f6...94d Men det kan alle! Jeg var visst tøffere enn jeg trodde 😊 Anonymkode: f7335...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå