Gå til innhold

Folk som faktisk tør tro på ting får det til.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men de er ikke akkurat i flertall.
Jeg har merket det på folk jeg har møtt, og de er gjerne ikke norske heller. Men de sier bare "gjør det" , for de gjorde det selv, de trodde på seg selv.
Jeg har ikke en sånn negativ familie som sitter og sier "dette går aldri bra, huff", men jeg er oppvokst med "det blir ofte ikke som man planlegger" "det blir gjerne ikke som vi håper" "men så må man faktisk tenke litt  realistisk også da". 
Jeg synes det er så talentløst! tror faktisk dette er grunnen til at jeg er på "samme nivå" som resten av familein... jeg føler liksom aldri livet byr på noe spennende. 

Anonymkode: 8e184...dd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Og så resten er i kategorien «desperat» og de pleier å plage dem med ekte tro på seg selv. «Plzzz kan jg få litt av din tro på dg slv pllz»

Fordi det er en ressurs som er mye verdt. 🙂 

og, sjelden. Dessverre. Slike mennesker er minoriteter og de desperate er majoriteten. 

Anonymkode: ef4da...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo faktisk slik, veldig mange som tror på ting får det ikke til.

F.eks grundere som starter bedrifter, vi kan vel enes om at i Norge så starter de fleste bedrifter fordi de har en ide de brrenner for og tror sterkt på? Men likevel, eller 5 år så er det barre 27 % som har unngått konkurs og ennå overlever:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/03/Tre-av-fire-konkurs-etter-fem-aar

Likevel, av de 27 % som greide seg - så klart alle de folka trodde på ideene sine i utgangspunktet. 

Anonymkode: 5809d...909

AnonymBruker
Skrevet

Men alle vet at ting kan gå galt, men jeg ser ingen grunn til å ikke prøve? Jeg har gått på trynet mange ganger, men lært noe av det og gått videre. Er ikke gründer ellernoe da, men har stort sett hoppet i det når jeg har villet noe. Men det jeg lært er å ikke si noe om planene før alt er klart, folk elsker å komme med advarsler, «tenk om...» osv og jeg gidder ikke diskutere. Da får folk heller bli sure når jeg sier at om to uker flytter jeg til land xy.

Anonymkode: 10e07...daf

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alle vet at ting kan gå galt, men jeg ser ingen grunn til å ikke prøve? Jeg har gått på trynet mange ganger, men lært noe av det og gått videre. Er ikke gründer ellernoe da, men har stort sett hoppet i det når jeg har villet noe. Men det jeg lært er å ikke si noe om planene før alt er klart, folk elsker å komme med advarsler, «tenk om...» osv og jeg gidder ikke diskutere. Da får folk heller bli sure når jeg sier at om to uker flytter jeg til land xy.

Anonymkode: 10e07...daf

Forberede seg på det verste, håpe på det beste. 🙂 

tror mange ikke tør å forberede seg på det verste, for da ser det ut som at man ikke skjønner noen ting. Og er det noe folk ikke liker er det å stå der som en idiot. Så de overfører frykten sin til deg. Feige greier. Spess når de ikke har noe av det i seg selv. 

Anonymkode: ef4da...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...