Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det? :P CC krem? Når bruker jeg den? Har foundation nå, trenger jeg CC krem i tillegg? Eller er dette primer? Tror jeg bare trenger primer nå :) Under anmeldelser skrev en at denne fremhevet porene hennes og ikke var god på hennes tørre hud, som er mine to største issues...

Anonymkode: 85d64...052

Du kan bruke CC krem i stedet for foundation. Denne inneholder bla solfaktor. Akkurat denne varianten har fått dårlige reviews. Kjøp den originale eller den grønne i stedet.

Anonymkode: 2f2d4...b71

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bruke CC krem i stedet for foundation. Denne inneholder bla solfaktor. Akkurat denne varianten har fått dårlige reviews. Kjøp den originale eller den grønne i stedet.

Anonymkode: 2f2d4...b71

Har akkurat kjøpt foundation til nesten 500 kr så tror jeg dropper CC krem nå 😕 

Skrevet

Jeg bruker primer fra Smashbox. 

• Liker 1
Skrevet

Det beste du kan gjøre for glød er å preppe huden godt først. Jeg anbefaler god rens, skikkelig god peeling og fuktmaske, gjerne over natten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg bruker primer fra Smashbox. 

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det beste du kan gjøre for glød er å preppe huden godt først. Jeg anbefaler god rens, skikkelig god peeling og fuktmaske, gjerne over natten. 

Takk! Ja, så en fra smashbox som het noe med photo finish:) Ja, takk, skal huske på det 😄 

Skrevet

Jeg har ikke funnet en eneste primer som verken skjuler porer, gjør meg mattere eller forlenger sminken. Fått endel prøver.  Og jeg er glad jeg aldri har kjøpt dyr primer for porer.   Jeg ser bare mer kakete ut.  Har veldig fet hud i T-sonen.  Primere som skal gi fukt og glød funker da og Lòr fra Guerlain er bare magisk men dyr da.  Liker også Hollywod flawless filter av Charlotte Tilbury.  Denne kan også brukes etter foundation som en myk highlighter. 

TS:   Hvis du er "grønn" når det gjelder sminke så forsøk å sminke deg først i dagslys, husk å jevne  litt inn i hårfestet og nedover mot kjeven/halsen.   Bruk litt og litt, less is more. Ikke bruk for mye pudder etter foundation, det syns.  Ikke overdriv bronzing hvis du er blek, kjøp et vanlig pudder som er litt mørkere enn hudtonen din  og prøv deg fram.   Et tips hvis du er veldig tørr er å påføre ørlite olje (f.eks mandelolje) der du er veldig tørr før du  primer og foundation.  Da legger sminken seg mye finere.   Enig med de over her også som nevner rens og skrubb, trenger ikke være så fancy. Tenk deg at huden din er ett lerret, jo glattere lerret jo penere blir sminken.  Men ikke overdriv skrubbingen, myke bevegelser og max tre ganger i uka.  Husk å fjerne sminken på kvelden, rens to ganger så blir du helt ren.   

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😘 @SupaWoman

Er det denne primeren du mener? https://www.kicks.no/guerlain/makeup/ansikt/lor-primer-base-30-ml?gclid=EAIaIQobChMIm57K-dCf4gIVBKMYCh1dEg8JEAQYASABEgJ4WfD_BwE

Den var heftig dyr, ja 😢 

Tusen takk for gode råd:))

Jepp, kostet 50 kr mindre i fjor husker jeg.  Skulle gifte meg og unnet meg den. Har litt igjen enda.  Man trenger bare et par pump så den er drøy. Gir også faktisk et lite løft og strammer huden litt.  Skulle ønske jeg kunne brukt den hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...