Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er 34 år, har litt store porer, tørr - men ellers ok hud. Hva slags sminke anbefaler du som er absolutt nødvendig for at huden skal se mest mulig sunn, frisk og virkelig stråle? Vil se litt mer glam ut på 17.mai! 😄 Har søkt og lest, men er så forskjellig og forvirrende hva man mener. Noen nevner 10 produkter, andre bare 3. Trenger jeg virkelig primerserum? Til vanlig bruker jeg bare solpudder, rouge og litt highlighter, men vil ha noe mer enn dette. Har også lest at noen blander flytende foundation med flytende highlighter - har noen her prøvd det? H ar noen tips til produkter som ikke koster skjorta? Evt forslag til fine inspirasjonssider på insta eller lignende? Er utålmodig og gidder ikke bruke hundre år på å sminke meg;) 

Anonymkode: 85d64...052

Skrevet

Det er nye glød i ID bare minerals original pudderet. Utover det har du både solpudder og highlighter så vil jeg tro det burde være nok. Det kan bli for mye av det gode. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å styre unna. Higlightere og «glød» er set ytterst få som får til å se pent ut.

Har selv store porer og vi bør i hvert fall styre unna..

Høres ut som sminken din nå er fin som den er :)

Anonymkode: c6bdb...786

AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker en flawless hud på en måte som gir glød men også god dekk, YSL touche eclat foundation !!! Helt fantastisk, men koster skjorta dessverre 

Anonymkode: eb903...7c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Om du ønsker en flawless hud på en måte som gir glød men også god dekk, YSL touche eclat foundation !!! Helt fantastisk, men koster skjorta dessverre 

Anonymkode: eb903...7c1

Taakkk!!

Kan jeg bruke denne? https://www.vita.no/makeup/hud/highlighter/ysl-touche-eclat-all-in-one-glow-br30?gclid=EAIaIQobChMIzsf0joCF4gIVF6aaCh1xEw2iEAAYASAAEgJwfPD_BwE

Eller er denne best? https://www.blivakker.no/product/3100539?gclid=EAIaIQobChMIzsf0joCF4gIVF6aaCh1xEw2iEAQYASABEgIyu_D_BwE

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Grazie! Kan jeg blande den med flytende highlighter er eller ikke det nødvendig? Synes denne ser så fint ut https://www.kicks.no/mac/makeup/base/highlighter/strobe-cream-goldlite , men blir kanskje litt vel mye glød :P 

Blande foundationen din med flytende highlighter?? Vær så snill, ikke gjør det. Det er ikke meningen at man skal highlighte hele ansiktet.

Anonymkode: 2f2d4...b71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blande foundationen din med flytende highlighter?? Vær så snill, ikke gjør det. Det er ikke meningen at man skal highlighte hele ansiktet.

Det er ganske vanlig, sjø ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Støtter den med at ID bare minerals original foundation gir fin glød. 

Anonymkode: 1c4b4...ec8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den orginale strobe-cream fra MAC går fint an å blande meg fountation.  Vet ikke hvordan det er med den i gull da...

AnonymBruker
Skrevet

Denne😭😭😭👌🏼

887F5ADE-3457-498B-AB5F-AA7D3B450713.png

Anonymkode: 0d157...760

• Liker 1
Skrevet
På 8.5.2019 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke som å putte highlighter i hele ansiktet om du tror det. Det blir mer som en dewy foundation. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale Dior forever skin glow. Den gir en frisk hud med medium dekkevne, slik at fregner osv skinner gjennom. Den legger seg heller ikke i porer. 

Under øynene bruker jeg Mac’s prep + prime highlighter i stedet for vanlig concealer etter anbefaling fra sminkør.

Jeg bruker Mac mineralize blush som også har litt glød. Synes en del blusher kan bli litt i overkant matte. 

Til slutt legger jeg litt highlighter i puddeform langs kinnbena, neseryggen, over amorbuen og litt under øyenbrynene. Synes det er mye lettere å bruke highlighter i pudderform enn flytende. Det er ikke mye man skal bruke, det skal kun synes når lyset treffer ansiktet. Bruker for tiden the luminizer fra theBalm. 

Bruker ofte å friske til sminken med Lightful C + coral grass softening lotion spray i løpet av dagen. Den er fantastisk! 

Sånn ellers bruker jeg settingpudder fra Laura mercier, hovedsakelig der sminken kan ha lett for å skli ut, som under øynene. 

Anonymkode: a478a...cac

AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2019 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale Dior forever skin glow. Den gir en frisk hud med medium dekkevne, slik at fregner osv skinner gjennom. Den legger seg heller ikke i porer. 

Under øynene bruker jeg Mac’s prep + prime highlighter i stedet for vanlig concealer etter anbefaling fra sminkør.

Jeg bruker Mac mineralize blush som også har litt glød. Synes en del blusher kan bli litt i overkant matte. 

Til slutt legger jeg litt highlighter i puddeform langs kinnbena, neseryggen, over amorbuen og litt under øyenbrynene. Synes det er mye lettere å bruke highlighter i pudderform enn flytende. Det er ikke mye man skal bruke, det skal kun synes når lyset treffer ansiktet. Bruker for tiden the luminizer fra theBalm. 

Bruker ofte å friske til sminken med Lightful C + coral grass softening lotion spray i løpet av dagen. Den er fantastisk! 

Sånn ellers bruker jeg settingpudder fra Laura mercier, hovedsakelig der sminken kan ha lett for å skli ut, som under øynene. 

Anonymkode: a478a...cac

Tusen, tusen takk 😄 Får jeg kjøpt dette i sminkebutikker noe sted i Oslo? Ja, jeg er helt lost når det gjelder dette ;) 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen takk 😄 Får jeg kjøpt dette i sminkebutikker noe sted i Oslo? Ja, jeg er helt lost når det gjelder dette ;) 

Kjøpte dior forever skin glow! Har også kjøpt transparent pudder(husker ikke hva det het;)) for at sminka skal sitte bedre, fikk det anbefalt av de jeg kjøpte foundation av. Enten er det lurt eller så har jeg blitt lurt ;) Har noen tips til en god primer? Evt primer serum? Den "Mac's prep+prime" osv ble litt for dyr for meg nå;s

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2019 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Denne😭😭😭👌🏼

887F5ADE-3457-498B-AB5F-AA7D3B450713.png

Anonymkode: 0d157...760

Den er knall god 👍

Anonymkode: 608cc...bd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er knall god 👍

Anonymkode: 608cc...bd9

Hva er det? :P CC krem? Når bruker jeg den? Har foundation nå, trenger jeg CC krem i tillegg? Eller er dette primer? Tror jeg bare trenger primer nå :) Under anmeldelser skrev en at denne fremhevet porene hennes og ikke var god på hennes tørre hud, som er mine to største issues...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...