lemoncake Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Jeg blir så tørr på hendene etter håndvask. Har prøvd mange forskjellige opp igjennom årene, men de alle er mer eller mindre lik. Må bruke en del håndkrem i tillegg. Noen som kjenner til en såpe som er gode? 🤗
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, Jolen77 skrev: Jeg blir så tørr på hendene etter håndvask. Har prøvd mange forskjellige opp igjennom årene, men de alle er mer eller mindre lik. Må bruke en del håndkrem i tillegg. Noen som kjenner til en såpe som er gode? 🤗 Bor du nær Sverige? De til 10 kr på Rusta eller Dollarstore funker fjell.
lemoncake Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, Wiskola skrev: Bor du nær Sverige? De til 10 kr på Rusta eller Dollarstore funker fjell. Bor ikke nær Sverige, men vi har jo Rusta her.
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, Jolen77 skrev: Bor ikke nær Sverige, men vi har jo Rusta her. Det hadde jeg glemt. I så fall, såpene der synes jeg funker bra. Ellers tror jeg Palmolive er bra, men vet ikke hvilke du har dårlige erfaringer med?
Lammelåret Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Lano. Forsøk å redusere såpemengden og slutt å gni deg tørr. Det er bedre å lufttørke. I ille perioder kan du bruke håndsprit i stedet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Ligg langt unna alt som heter Palmolive! Lano "mild og kremet" fungerer for meg, men der er nok mer skånsomme såper enn den og. Anonymkode: 2a0ad...67d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: Det hadde jeg glemt. I så fall, såpene der synes jeg funker bra. Ellers tror jeg Palmolive er bra, men vet ikke hvilke du har dårlige erfaringer med? Har dårlig erfaring med dem fra dagligvare; bliw, Dove, Lano, Palmolive og. Har kjøpt på Rusta og men husker ikke navn på dem. Tørket ut huden dem og. Huden ser gammel ut på hendene ofte. 😢 Anonymkode: 19345...576
lemoncake Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har dårlig erfaring med dem fra dagligvare; bliw, Dove, Lano, Palmolive og. Har kjøpt på Rusta og men husker ikke navn på dem. Tørket ut huden dem og. Huden ser gammel ut på hendene ofte. 😢 Anonymkode: 19345...576 Kom borti anonym knapp.
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har dårlig erfaring med dem fra dagligvare; bliw, Dove, Lano, Palmolive og. Har kjøpt på Rusta og men husker ikke navn på dem. Tørket ut huden dem og. Huden ser gammel ut på hendene ofte. 😢 Anonymkode: 19345...576 Aha. Da ville jeg gått på et apotek. Du må antakelig betale en del mer, men kanskje du får noe som funker der.
lemoncake Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2019 13 minutter siden, Wiskola skrev: Aha. Da ville jeg gått på et apotek. Du må antakelig betale en del mer, men kanskje du får noe som funker der. Ja, det må jeg nok. Mener jeg har kjøpt noe der før for lenge siden, men ikke noe bedre. Men får prøve igjen.
lemoncake Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2019 16 timer siden, Susseblass skrev: Vaskeolje? Hva er det? 🙈
Susseblass Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 https://www.apotek1.no/produkter/sebamed-haandvask-olje-250ml-808617p eksempelvis noe sånt.
gohege Skrevet 5. mai 2019 #14 Skrevet 5. mai 2019 Jeg bruker håndsåpen fra coop änglamark og er godt fornøyd. Hvilken håndkrem bruker du? Det kan også ha noe å si for å være tørr på hendene
l86 Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 Jeg kan ikke bruke annet en sebamed sin liquid face and bodywash, den er såpefri og er det eneste jeg kan bruke på hendene uten å bli tørr eller få eksem. Kjøper refill posen og heller den over på en såpedispenser på badet. Har ikke hatt hverken tørre hender eller eksem siden jeg byttet til den. 1
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, l86 skrev: Jeg kan ikke bruke annet en sebamed sin liquid face and bodywash, den er såpefri og er det eneste jeg kan bruke på hendene uten å bli tørr eller få eksem. Kjøper refill posen og heller den over på en såpedispenser på badet. Har ikke hatt hverken tørre hender eller eksem siden jeg byttet til den. Den er ikke såpefri. Den inneholder sodium laureth sulfate, det er dette stoffet som får vann til å skumme og som samtidig stripper huden for de naturlige fettstoffene og tørker oss ut.
l86 Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Den er ikke såpefri. Den inneholder sodium laureth sulfate, det er dette stoffet som får vann til å skumme og som samtidig stripper huden for de naturlige fettstoffene og tørker oss ut. Javel. Det står både på flasken og på apoteket sin side at den er såpefri, så da gikk jeg ut ifra at det stemte. Men den tørker ihvertfall ikke ut huden og den holder selv min eksemhud fin. Annen såpe blir jeg tørr av med en gang og det går ikke lang tid før eksemet er tilbake.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 Såpestykker, IKKE flytende såpe. Har masse eksem og psoriasis. Jeg pleier å bestille geitmelksåper, eller såpe med ringblomst. Det er faktisk så bra, at i lange perioder kan jeg slippe unna sterke steroid salver☺️ Kjøper alltid slike håndlagede såper, f.eks fra aaland gård i lofoten. Nettbutikk, så du slipper å reise dit😉 Anonymkode: 94a63...f0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå