Gå til innhold

Hvordan holder en forskjell på klær fra de forskjellige årstidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gjort noe skrekkelig dumt noe.Jeg har tømt unna fire forskjellige klesskap. Når en er alene i huset, og mann og barn er reist bort tenkte jeg skulle ta en skikkelig aksjon i klesskapene. Spørsmålet mitt er da:

1, Hvordan holder en forskjell på klær fra de forskjellige årstidene?

2. Hvordan skal en sortere alt slik at det blir letere å finne igjen de forskjellige klærne?

3. Jeg ser at jeg har ufattelig mengder med strømbukser som jeg har kjøpt (som er åpnet, men ikke brukt), hvordan skal en sortere de slik at de som er like tykke finner hverandre? :) 

4. Tar i mot mer tips og gode råd fra dere dersom dere  har det :)

5. Mens jeg venter gode tips åpner jeg en flaske hvitvin og tar meg et glass :) Det er tross alt lørdag og jeg er hjemme alene :) 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, tonelise10 skrev:

strømbukser som jeg har kjøpt (som er åpnet, men ikke brukt), hvordan skal en sortere de slik at de som er like tykke finner hverandre? :) 

Bruk skuffeinndelere

langlo_1_900x500-1518436445.jpg?width=11

Anonymkode: bcf22...2c3

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, tonelise10 skrev:

Hvordan holder en forskjell på klær fra de forskjellige årstidene?

Mange legger bort sommertøyet om høsten og finner frem vintertøyet, for så å legge bort vintertøyet om våren og finne frem sommertøyet. Mange velger da å legge dette i en stor eske på en fast plass, og vintertøy/sommertøy bytter pass fra denne esken og til/fra skapet,. Esken oppbevares feks i et kott, i øverste hylle i garderoben eller feks i en sengeskuff med lokk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

@Sliten&kjørt51 delte bl.a. denne gode ideen her: 

"Lagde ¨hems¨ Over inngangsdøra, ting Sortert i tilpassede esker, to ¨dybder¨, innerste rekka, 

-Vinter \ Sommer -klær, +lite brukte ting. Fremmste rekke til ¨oftere¨ brukte. .."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange bretter alt tøyet og legger tøyet på høykant  i skuffer, slik at de alltid ser alt hva de  har :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her ser du et eksempel på tøy som er brettet og lagt på høykant i en skuff. Da er det lett å finne det man skal ha uten å lete :) 

skuffeorden1-1951281-1-1533742088592.jpg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, tonelise10 skrev:

Mens jeg venter gode tips åpner jeg en flaske hvitvin og tar meg et glass :) Det er tross alt lørdag og jeg er hjemme alene :) 

Kos deg :hjerte:  :kristin:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du der ts? :lete: 

tenor.gif?itemid=4088025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åja, du fikk kanskje besøk og ble opptatt? :) 

giphy.gif

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ts? :) 

Skrevet (endret)

Vintertøyet pakkes bort når det nærmer seg sommer, og sommertøyet pakkes bort når det nærmer seg vinter.

Ellers er mitt walk-in-closet delt inn i ulike soner;

* Kjoler - henger i egen del. Henges etter farge. Kjoler som er brukt henges til venstre side, etter farge, slik at jeg får rotert på dem og ikke ender opp med å bruke de samme kjolene om igjen og om igjen.

* Cardigans/boleros henger på den ene veggen i mitt walk-in-closet. Henges opp etter farge.

* Bluser og skjorter henger i egen del. Henges opp etter farge.

* Topper har sine egne hyller. Her er det sortert både etter farge og funksjon, f.eks mørkeblå singleter i én bunke, mørkeblå kortermede topper i én bunke, mørkeblå topper med halvlange ermer i én bunke og mørkeblå langarmede topper i én bunke. 

* Benklær og skjørt. Sortert i egne bunker etter funksjon; dvs tights for seg, jeans for seg, vanlige bukser for seg, sommerbukser/capribukser for seg og shorts for seg.

* Undertøy i egne holdere; sokker, bh'er, truser, strømpebukser og treningsbh'er. Disse er også sortert etter farger. 

* Egen plass til treningstøy på hylle. Delt opp i en bunke for overdeler og en bunke underdeler.

* På samme hylle som treningstøyet er det to bunker med natt-tøy; en for de litt kjørligere sommernetter samt som koseklær når jeg er hjemme, og en bunke for natt-tøy jeg bruker når det er varmt, gjerne sett m.m.

* Egen bunke med klær som er typiske uteklær vår/kjørlig sommer/høst, dvs fleecegenser, turbukse etc.

* Skjerf har egen skuff i gangen, sortert etter farge.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vintertøy ligger i et par egne skuffer. 

Anonymkode: 0a352...0dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...