Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har kastet BH'en å støtter kampanjen og likestillingen?

Anonymkode: 924ac...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kommer jeg nok ikke til å gjøre. Det finnes nok av andre måter jeg kan støtte likestillingskamper rundt om i verden på. 

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nei. Har ikke gjort det, kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Vet ikke om jeg synes det å la nippelen fly på vift kan sammenlignes med en likestillingskamp, honestly.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så ille egentlig? Dere er jo med på å bygge opp skammen for å vise harde brystvorter, det er det da ikke. Hvorfor skal ikke vi få lov til å gå slik? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har kastet BH'en å støtter kampanjen og likestillingen?

BH er ikke et kvinneundertrykkende plagg, men noe damer trenger for støtte og for å unngå ryggproblemer etc. 

Anonymkode: 16817...98d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går sjelden med BH, men har små pupper så de er ikke i veien og humper ikke når jeg går. :P Går ikke med så stramme klær når jeg er uten BH da, vil ikke at puppene og niplene skal være så synlige at det evt. blir forstyrrende for folk.

Anonymkode: 73266...628

AnonymBruker
Skrevet

Støtter kampanjen, syns man skal få gå uten BH dersom man ønsker det, på lik linje med menn. Syns seksualiseringen av damebrystet er helt hinsides. Spesielt når det gjelder nedlatende kommentarer om offentlig amming.

Det er jo bare to fettklumper vi har fått tildelt for å oppbevare melk til babyen.

Med det sagt går jeg som regel med BH ute, kan fint gå uten til butikken, men jeg er i en del hverdagsaktivitet og har ganske store bryster, så jeg syns det kan være vondt og ubehagelig å gå uten BH. Det er ikke for å dekke meg til, men for komfort.

Anonymkode: 68381...09b

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så ille egentlig? Dere er jo med på å bygge opp skammen for å vise harde brystvorter, det er det da ikke. Hvorfor skal ikke vi få lov til å gå slik? 

TS

Svarer for meg selv. Har jeg gjort det? Du må ikke lese mer inn i ting enn det folk faktisk skriver, da kommer du til å gå på noen smeller. Det jeg mente med min kommentar, forøvrig, var at det er mange kamper som er viktigere å kjempe for, enn retten til å vise en hard nippel. Det har dessuten blitt vanligere i dagens samfunn, og jeg tviler på at du hadde fått mange til å heve øyebrynene om du gikk med nippelene på vift nedover Karl Johans gate. Bare se på tv-show fra nittitallet, da gikk samtlige skuespillerinner uten BH.

Endret av Wiskola
manglende bokstav
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wiskola skrev:

Svarer for meg selv. Har jeg gjort det? Du må ikke lese mer inn i ting enn det folk faktisk skriver, da kommer du til å gå på noen smeller. Det jeg mente med min kommentar, forøvrig, var at det er mange kamper som er viktigere å kjempe for, enn retten til å vise en hard nippel. Det har dessuten blitt vanligere i dagens samfunn, og jeg tviler på at du hadde fått mange til å heve øyebrynene om du gikk med nippelene på vift nedover Karl Johans gate. Bare se på tv-show fra nittitallet, da gikk samtige skuespillerinner uten BH.

Ikke TS, men det er faktisk ganske mange som hever øyenbrynet. Jeg er 23 år og har hørt mange jevngamle, både jenter og gutter, kalle andre kvinner/jenter «ekkel» fordi de viser brystvorte gjennom klærne. 

Det var en sannhet for meg at nippelen var seksuell og at det var ekkelt å «vise den til alle», frem til jeg ble voksen og skjønte bedre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke TS, men det er faktisk ganske mange som hever øyenbrynet. Jeg er 23 år og har hørt mange jevngamle, både jenter og gutter, kalle andre kvinner/jenter «ekkel» fordi de viser brystvorte gjennom klærne. 

Det var en sannhet for meg at nippelen var seksuell og at det var ekkelt å «vise den til alle», frem til jeg ble voksen og skjønte bedre.

Det må jeg si sjokkerer meg. Er vi ikke så selvopptatte som man skulle tro? Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lenger.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wiskola skrev:

Det må jeg si sjokkerer meg. Er vi ikke så selvopptatte som man skulle tro? Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lenger.

Ja, syns selv det er sjokkerende. Det er nok flere som syns det er greit og ikke bryr seg enn de som sier slikt, men jeg har hørt det såpass mange ganger at det har påvirket meg ihvertfall.

Skrevet

Jeg er ikke tøff nok, men går toppløs på strendene i utlandet. Synes det er en uting at vi må skjule kroppen vår, mens menn ikke må.

PS: Det virker som at kommentarfeltet her inne har misforstått hva hele kampanjen går ut på. Den er ikke fordi vi ikke liker BH (herregud, som jeg elsker BH!) eller mener at vi ikke skal gå med det. Alle vet at dette er valgfritt. Å være nude under klærne er det da ingen som bryr seg om?

Her er det kvinner som ønsker å sole seg på lik linje med menn, som ikke vil få bildene slettet fra sosiale medier, bare fordi den viser litt av kroppen vår og kvinner som vil amme uten stygge blikk og tilsnakk. 

#FreeTheNipple! 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går sjelden med BH, men har små pupper så de er ikke i veien og humper ikke når jeg går. :P Går ikke med så stramme klær når jeg er uten BH da, vil ikke at puppene og niplene skal være så synlige at det evt. blir forstyrrende for folk.

Anonymkode: 73266...628

Det er det ikke. 

TS

Skrevet
Akkurat nå, Tibbie skrev:

Jeg er ikke tøff nok, men går toppløs på strendene i utlandet. Synes det er en uting at vi må skjule kroppen vår, mens menn ikke må.

PS: Det virker som at kommentarfeltet her inne har misforstått hva hele kampanjen går ut på. Den er ikke fordi vi ikke liker BH (herregud, som jeg elsker BH!) eller mener at vi ikke skal gå med det. Alle vet at dette er valgfritt. Å være nude under klærne er det da ingen som bryr seg om?

Her er det kvinner som ønsker å sole seg på lik linje med menn, som ikke vil få bildene slettet fra sosiale medier, bare fordi den viser litt av kroppen vår og kvinner som vil amme uten stygge blikk og tilsnakk. 

#FreeTheNipple! 

Alt med måte, hva? Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at barn må få mat, men jeg synes ikke noe om at kvinner ammer barn i full offentlighet. Verdsetter veldig kjøpesentre o.l som har egne rom for nettopp dette (har især sett dette i Sverige, vet ikke hvordan det står til med tilgangen på slike rom i Norge). Spesielt på restauranter og lignende, synes jeg mødre kan holde puppene inni skjorta, eventuelt gå til et mindre offentlig sted for å gi krabaten mat.

Skrevet

Vent hvordan ente jeg opp i 1970 ?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Tidsmaskinen din funker. Grattis!

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt greia med det der. Da jeg var yngre så jeg på Sex and the City at store brystvorter fikk menn til å snu seg etter dem. Selv skjønte jeg ikke hvorfor, fordi jeg selv syntes at det var stygt.

Men så begynte jeg å se på Friends der alle jentene hele tiden har synlige brystvorter. Det er jo SÅÅÅÅÅÅ pent på dem! Så nå prøver jeg å se sånn ut hver gang jeg har på meg tynne klær :)

Om brystvorter vises gjennom klærne er kanskje ikke en kampsak, men jeg forstår ikke hvorfor folk som ikke synes det er pent har behov for å bry seg så mye mer enn å tenke det :P 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det lurer jeg også på.. 

Har ikke baby selv, men når/om jeg blir mor kommer jeg til å amme babyen når den er sulten, uansett hvor jeg er. Skal ALDRI sette meg på et toalett for å gi barnet mitt mat, det er sikkert.

Og de som kommer med spydigheter får en fin, feit langfinger 🙂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...