Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i all verden skriver folk "Livets harde skole" som utdanning på Facebook eller andre sosiale medier? Er det for å kompensere for ikke-eksisterende normal utdanning eller hva er greia?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tror det er for å vise at de har lært noe, selv om de ikke har gått skole, vet ikke men er det jeg tenker.

AnonymBruker
Skrevet

En eldre slektning av meg har skrevet så. Hun har hatt et utrulig hardt liv men nå er hun pedagogisk leder, gift og lever det gode livet. Hun stemmer ikke på Frp eller lever på NAV.

Jeg har også en annen venn på Facebook som er ung, med fast jobb og som stemmer på ap. Har også skrevet dette men her handler det nok om at han ikke har utdanning etter vgs fordi han har ikke hatt det noe særlig hardt til nå. 

Anonymkode: 4e488...2ae

• Liker 3
Skrevet

Dem stemmer FrP og skjønner lite,

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg husker så måtte en skrive skole når Facebook kom når en registrerte seg, og de som ikke hadde universitet eller høyskole skrev da dette. Jeg begynte selv med Facebook når det kun var for studenter. 

Anonymkode: 4e488...2ae

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar at T.S. er ganske ung og sikkert strutter av boklig lærdom, hatten av for deg. Men det er utrolig hva en lærer av livets mot- og medgang selv etter avsluttet skolegang. Alt kan dessverre ikke læres i en bok. Etter som en blir eldre rekker en jo å erfare mer  av live på godt og vondt, ergo har en lært noe.

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet
43 minutter siden, Wiskola skrev:

Hvorfor i all verden skriver folk "Livets harde skole" som utdanning på Facebook eller andre sosiale medier? Er det for å kompensere for ikke-eksisterende normal utdanning eller hva er greia?

Livets harde skole gir desverre svært få studiepoeng sammenlignet med andre skoler... 

Men seriøst: mener de ikke bare at de er eier av litt streetsmartness?

Skrevet

Trenger vel ikke å være noe negativt i å ha gått livets harde skole vel?  Jeg har på en måte gjort det, ikke fordi jeg ikke har ønsket meg utdannelse men jeg takler lite å sitte på skolebenken..  Jeg har jobbet meg oppover og i dag sitter jeg med en jobb som krever en master..   

Jeg kan på lik linje konkurrere på markedet, noen sitter på papirene andre sitter på erfaringen 😉  

Erfaring er ganske mye verdt det også 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Vija skrev:

Trenger vel ikke å være noe negativt i å ha gått livets harde skole vel?  Jeg har på en måte gjort det, ikke fordi jeg ikke har ønsket meg utdannelse men jeg takler lite å sitte på skolebenken..  Jeg har jobbet meg oppover og i dag sitter jeg med en jobb som krever en master..   

Jeg kan på lik linje konkurrere på markedet, noen sitter på papirene andre sitter på erfaringen 😉  

Erfaring er ganske mye verdt det også 

Nei, selvfølgelig ikke. Erfaringene kan være vel og bra, men hvorfor noen uten utdanning føler et behov for å føre opp en ikke-eksisterende utdanning under utdanningsrubrikken er jeg nysgjerrig på. Var ikke mer enn det.

Skrevet
4 minutter siden, Wiskola skrev:

Nei, selvfølgelig ikke. Erfaringene kan være vel og bra, men hvorfor noen uten utdanning føler et behov for å føre opp en ikke-eksisterende utdanning under utdanningsrubrikken er jeg nysgjerrig på. Var ikke mer enn det.

Det virker vel mye tøffere å skrive det enn ingenting, har sett det noen ganger på profiler og jevnt over så er det vel menn som legger dette inn?  Har aldri sett damer har skrevet noe sånt 😂

Skrevet
Akkurat nå, Vija skrev:

Det virker vel mye tøffere å skrive det enn ingenting, har sett det noen ganger på profiler og jevnt over så er det vel menn som legger dette inn?  Har aldri sett damer har skrevet noe sånt 😂

For all del, om folk vil ha en haug med fordommer rettet mot seg, så bør de skrive "Livets harde skole" som utdanning. Tøft anses det vel ikke akkurat som, men jaja.

Gjest Optimo
Skrevet

Som sagt tidligere, den skolen er ikke verdt noen verdens ting. Det er bare introduksjonskurset, det er førskolen. Du får ikke noe cred hos meg før du har fullført Livet's Knall Hare Skole, og gått tre år om igjen. 

Skrevet

Det stemmer at det er masse trygdede som stemmer FrP. Men hva så egentlig? FrP i regjering har ikke rasert velferdsstaten eller kastet de fattige ut på gata. 

Det er sikkert mye rart blandt de som angir "livets harde skole " som utdanning, men det er det vitterlig også blant folk med bachelor og master og. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vil nå tro at endel av de som skriver Livets harde skole noterer det ned som en slags protest.

"Ok, jeg har ingen stor skolegang, men jeg har klart meg i livet"

Man får bedre jobber med god utdannelse, men allikevel så er det mange som klarer seg. 

For andre igjen så er det for å kunne signalisere til likesinnede. 

"Her er jeg. Jeg er som deg"

Endret av Holar
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Holar skrev:

Jeg vil nå tro at endel av de som skriver Livets harde skole noterer det ned som en slags protest.

"Ok, jeg har ingen stor skolegang, men jeg har klart meg i livet"

Man får bedre jobber med god utdannelse, men allikevel så er det mange som klarer seg. 

For andre igjen så er det for å kunne signalisere til likesinnede. 

"Her er jeg. Jeg er som deg"

Jeg har inntrykk av at de som skriver det ikke har klart seg i det hele tatt jobbmessig, og at de heller bruker det at de har hatt dårlige kår i livet som en unnskyldning for å ikke gjøre noe. Jeg respekterer alle jobber (vel utenom telefonselgere og paparazzier), så det er ikke type jobb jeg sikter til her. 

Jeg har aldri sett noen som har dette oppført som jeg anser som ressurssterk eller særlig oppegående. Jeg synes absolutt ikke man trenger å ha utdannelse eller en god jobb for å være det, men disse har jo heller ikke denne frasen oppført som utdanning. De har vett nok til å ikke gjøre det. 

Anonymkode: ca281...aa4

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle de ikke skrive det? 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, spekulasjoner og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet

De som har "livets harde skole" som utdanning er.... 

- FRP velgere 
- de uten utdanning eller et fagbrev (ikke at det er dårlig å ha fagbrev, men har aldri sett noen med en bachelor eller master som skriver at de har gått livets harde skole, har dog sett flere med fagbrev) 
- de som ikke eier filter og som opptrer usaklig i diskusjoner 
- de bitre mennene og kvinnene i 40 års alderen, vi alle vet hvem de er 

Og jeg har til dags dato IKKE møtt en intelligent, oppgående person som har dette skrevet i profilen sin. Alle jeg vet oms om har dette skrevet i profilen sin mangler en god del hjerneceller, selvinnsikt, refleksjon og har et spesielt syn på livet. 

Anonymkode: 34d4b...fb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De som har "livets harde skole" som utdanning er.... 

- FRP velgere 
- de uten utdanning eller et fagbrev (ikke at det er dårlig å ha fagbrev, men har aldri sett noen med en bachelor eller master som skriver at de har gått livets harde skole, har dog sett flere med fagbrev) 
- de som ikke eier filter og som opptrer usaklig i diskusjoner 
- de bitre mennene og kvinnene i 40 års alderen, vi alle vet hvem de er 

Og jeg har til dags dato IKKE møtt en intelligent, oppgående person som har dette skrevet i profilen sin. Alle jeg vet oms om har dette skrevet i profilen sin mangler en god del hjerneceller, selvinnsikt, refleksjon og har et spesielt syn på livet. 

Anonymkode: 34d4b...fb0

Hvis du ser en fyr i kommentarfeltet med en thai-dame ved sin side, så kan du banne på at han stemmer FrP, jobber for ‘meg sjøl’ og har gått livets harde skole 😂

Flere av disse menneskene inne på ‘vi som vil ha barnevernet fjernet’, som har blitt fratatt sine barn, har også denne ‘utdannelsen’.

Anonymkode: aee90...e01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...