AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Hvilken dagligvarebutikk foretrekker du? Tenker først og fremst på de vanlige tilgjengelige butikkene; div Coop, rema, kiwi, meny osv. Jeg må innom rema for at handlelisten skal komme i hus komplett. Rema har gode oliven, kjøttvarer og endel andre ting jeg kun finner der. Dessuten har den remaen jeg vanligvis handler på veldig fin frukt- og grønnsaksdisk og det betyr mye for meg. Liker også meny godt, men storhandler sjeldent der da jeg syntes de er relativt dyre på endel ting. Noen tinger verdt å betale litt for da, kjøper for eksempel oster hos meny (ferskvaredisk). Kiwi har også noen ting jeg liker godt, blå har de en veldig god eldorado hummus. Coop-butikkene styrer jeg stort sett unna. Ingenting i de butikkene jeg foretrekker fremfor det de har i for andre butikker. Så altså rema, kiwi og meny for min del. (Tror også lokale variasjoner har litt å si. På vei til hytta passerer vi en rema, der liker jeg meg ikke. Trangt og rotete, og relativt udelikat grønnsaksavd. Anonymkode: aadf9...e89 2
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Rema 1000, uten tvil. Har selv jobbet i Rema, så vet at det er gode rutiner på f.eks datosjekk (var iallfall det i butikken jeg jobbet på, og har et godt inntrykk av de andre butikkene jeg har vært i), samtidig som de har gode varer til en bra pris for studentlommeboka. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Min favoritt er Rema, deretter Kiwi. Liker Meny også, men synes det er altfor dyrt der. Styrer milevis unna Bunnpris. Anonymkode: 39244...dc3 1
Gjest Solkremen Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Coop extra her vi bor nå. Den er stor med godt utvalg, og man kan handle ganske billig med xtra produkter når lønna nesten er tom 🙈 Tidligere Rema 1000, men den mindre butikken vi har i nærheten nå er skikkelig dårlig. Mye varer har utgått, og de mangler alltid mange hverdagslige varer.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Handler mye på Spar og Eurospar Anonymkode: d4ded...d4d 1
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Handler mye på Spar og Eurospar Anonymkode: d4ded...d4d Finnes de fremdeles? Har ikke sett noen slike butikker siden tur til Gran Canaria i 2010.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Handler mye på Rema, men det går stort sett bare i de samme varene hver gang. Dvs de jeg får 10% på i Æ. Handler også en god del på Coop Extra pga mange bra tilbud og kuponger. Anonymkode: f5fdb...c79
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 Handler mest på Rema 1000 og Kiwi, Men det ender at jeg en gang i blant går på Coop extra.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 OBS, Extra og Kiwi. Meny er ikke her hvor jeg bor, Rema 1000, liker jeg ikke rotete og mange varer utgått på dato. Bunnpris burde skifte navn er jo svin dyrt det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 Meny er min favoritt. Deretter Rema og Kiwi ganske likt. Coop-kjeden til slutt (men handler oftest på Mega fordi det er nærmest der jeg bor). Bunnpris, Joker osv handler jeg bare på om jeg skal ha noen småting eller på søndager. Anonymkode: f789b...995 2
Muskath Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Kiwi. Mest på grunn av beliggenheten. Er stort sett fornøyd. Noen ganger innom Meny.
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, Luna Llena skrev: OBS, Extra og Kiwi. Meny er ikke her hvor jeg bor, Rema 1000, liker jeg ikke rotete og mange varer utgått på dato. Bunnpris burde skifte navn er jo svin dyrt det. Agreed. Hvordan noen kan handle på Bunnpris skjønner jeg nada niks av. Ruinerer lommeboka jo.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 Misliker utvalget og kvaliteten på varene hos Rema sterkt, så prøver å unngå å handle der. Blir faktisk negativt inspirert til å lage mat av å gå inn på en Rema-butikk. Foretrekker Kiwi eller Meny. Eller aller helst urter og grønnsaker fra innvandrerbutikk + kjøpe råvarer direkte av lokale produsenter. Anonymkode: aeb2e...afd 2
enkefru Skrevet 4. mai 2019 #14 Skrevet 4. mai 2019 Coop extra og Meny bruker jeg mest, gode tilbud og ikke minst pga utvalget (meny) 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, Wiskola skrev: Finnes de fremdeles? Har ikke sett noen slike butikker siden tur til Gran Canaria i 2010. Da må du ha sittet inne siden da. Spar har 265 butikker i Norge. Anonymkode: 789c1...43a 7
MammaMums Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 Kiwi. Handler mest der👍 Så er det meny👍👍 Blir mer inspirert der. Og så får vi trumf bonus- nå er vi oppe i over 2000kr, digge penger til jul. Rema 1000 har jeg boikottet av prinsipp ! Pga den utskiftningen av leverandører og måten de gjorde det på den gang. Arrogant ovenfor forbrukerne ikke minst.!!! Og de har skikkelig dårlig utvalg der nå.. Nei- her rir jeg videre på prinsipp hesten min😂😂 Rett bort til kiwi og meny 😂 2
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må du ha sittet inne siden da. Spar har 265 butikker i Norge. Anonymkode: 789c1...43a Da lurer jeg på hvor de ligger i landet. Bor i Oslo og har ikke sett en eneste Spar-butikk i bykjernen. Kreativt forslag, men er en fri fugl, ikke en fengselsfugl.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #19 Skrevet 4. mai 2019 Rema. Jeg liker at de har gjort flere tiltak for miljøet - f.eks ikke palmeolje og mikroplast i egne produkter, og Hubbardkylling. Middag til under hundrelappen har også flere gode oppskrifter. Liker utvalget og produktene deres. Og Æ. Handler mye på Kiwi også, men det er flere produkter jeg liker hos Rema. Den nærmeste Kiwibutikken min har ofte masse grei mat i datodisken, men Remaen har nesten aldri noe, nesten utelukkende kun fersk gjær og potetsalater. Dette varierer jo fra butikk til butikk, synes det burde vært mer utbredt. Anonymkode: c63f2...bfd 2
TulleJenny Skrevet 4. mai 2019 #20 Skrevet 4. mai 2019 Rema 1000, Kiwi eller Coop Extra. Helst Rema da 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå