AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Og det går på selvfølelsen min løs. Har alltid vært "helt vanlig" jeg. Lubben som barn, normalvektig nå, men uten en "killer body" Storesøster var høy og tynn og bare naturlig vakker, samme med mine søskenbarn og tremenninger.. i venninneflokken er de mer som meg, kanskje fordi vi har fått velge hverandre. Har såklart blitt samboer med en mann som har tre søstre og en svigerinne. Alle damene så veltrente med store munner som blir smittende smil og langt velstelt nydelig hår. Hun ene er riktignok veldig overvektig men har til gjengjeld plettfri silkeaktig hud, kritthvit perlerad og kler seg som en million dollar. Synes det er så rart at jeg bare har fått "utdelt" pene mennesker i familien. Kan jo ikke unngå å omgås akkurat. Ordinære mennesker med kjedelig utseende er jo overalt, kunne jeg ikke hatt noen i familien?😅 Mener ikke noe vondt med innlegget altså, jeg måtte bare lufte en rar tanke jeg har. Flere som har følt på det samme? Anonymkode: 65bc4...2a5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Jeg tror dette er noe du først og fremst kjenner på selv 😊 Hva gjør du for å ta vare på deg selv? Det skal ikke så mye mer til enn litt kledelig sminke, fine klær og stelt hår før man fremstår ganske attraktiv. Jeg kan peke på flere influencere som uten alt stæsjet hadde fremstått som ganske alminnelige Anonymkode: 0799b...19c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Å være veltrent er jo et valg man tar, du må jobbe for det om det er viktig. Utover det bør du slutte å sammenligne deg så mye med andre, det kan også være at du er mer kritisk til deg selv enn andre. Anonymkode: 6bfff...e5d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Lei av at folk bryr seg utseendet til andre...😞 Jeg er pen og jeg merker misunnelse blant ikke så veldig pene... Jeg er ikke så opptatt av utseendet men helse.... Sminker meg og striper håret for å føle velbehag.... Selv liker jeg utseendet til alle så lenge de er renslige og ikke lukter og flasser... Så er det personligheten som er viktigst... Så lenge du får orden på selvtilliten din så vil du framstå som like vakker. Det er faktisk utstråling som gjør en vakker ... Helt sant... Anonymkode: dd763...10e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 På 11.5.2019 den 3.08, AnonymBruker skrev: Lei av at folk bryr seg utseendet til andre...😞 Jeg er pen og jeg merker misunnelse blant ikke så veldig pene... Jeg er ikke så opptatt av utseendet men helse.... Sminker meg og striper håret for å føle velbehag.... Selv liker jeg utseendet til alle så lenge de er renslige og ikke lukter og flasser... Så er det personligheten som er viktigst... Så lenge du får orden på selvtilliten din så vil du framstå som like vakker. Det er faktisk utstråling som gjør en vakker ... Helt sant... Anonymkode: dd763...10e Oj, dette var dobbeltmoral... »mindre pene,» «ikke vond lukt,» «flass».. godtar alle? jadda... Anonymkode: d1077...862 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, dette var dobbeltmoral... »mindre pene,» «ikke vond lukt,» «flass».. godtar alle? jadda... Anonymkode: d1077...862 Det handler om respekt. Ingen liker å være sammen med en person som ikke vasker seg og lukter drit.... Du gjør kansje det? Utseende er vakker på alle så lenge de vasker seg så er det ikke noe negativt å være mindre pen som TS forteller... Å ha valker på magen er mindre pent enn å ha en flat mage Men det ubevvist er det utstråling og god selvtilitt som gjør oss vakker. Da kan faktisk personen med valkene se bedre ut enn hun med flat mage. Forstår??? Anonymkode: dd763...10e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 På 11.5.2019 den 3.08, AnonymBruker skrev: Lei av at folk bryr seg utseendet til andre...😞 Jeg er pen og jeg merker misunnelse blant ikke så veldig pene... Jeg er ikke så opptatt av utseendet men helse.... Sminker meg og striper håret for å føle velbehag.... Selv liker jeg utseendet til alle så lenge de er renslige og ikke lukter og flasser... Så er det personligheten som er viktigst... Så lenge du får orden på selvtilliten din så vil du framstå som like vakker. Det er faktisk utstråling som gjør en vakker ... Helt sant... Anonymkode: dd763...10e Og med flassing mener du? Som i flass på hodebunn? Hva om noen har psoriasis, da kan de ikke unngå flassing. Anonymkode: 2242b...b97 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det handler om respekt. Ingen liker å være sammen med en person som ikke vasker seg og lukter drit.... Du gjør kansje det? Utseende er vakker på alle så lenge de vasker seg så er det ikke noe negativt å være mindre pen som TS forteller... Å ha valker på magen er mindre pent enn å ha en flat mage Men det ubevvist er det utstråling og god selvtilitt som gjør oss vakker. Da kan faktisk personen med valkene se bedre ut enn hun med flat mage. Forstår??? Anonymkode: dd763...10e Desverre, hver gang du hevder at det er det indre som betyr noe, legger du til meningsløse kommetarer om at feks flat mage er bedre enn valker... Det finnes andre verdier i livet enn utseende. Jeg bryr meg ikke om flassing, overvekt, etc etc så lenge folk er gode. Du er nok mye mer fokusert på utseende og ytre «verdier» enn du vil ha det til. Kanskje du er oppvokst i et hjem der penhet, tynnhet og skjønnhet er det som betyr noe. Du går glipp av mange virkelig gode mennesker , og burde jobbe med ditt VIRKELIGE syn på mennesker. Innleggene dine oser litt av forakt for de som ikke etter din standard er «pene». Anonymkode: d1077...862 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Skrevet 15. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre, hver gang du hevder at det er det indre som betyr noe, legger du til meningsløse kommetarer om at feks flat mage er bedre enn valker... Det finnes andre verdier i livet enn utseende. Jeg bryr meg ikke om flassing, overvekt, etc etc så lenge folk er gode. Du er nok mye mer fokusert på utseende og ytre «verdier» enn du vil ha det til. Kanskje du er oppvokst i et hjem der penhet, tynnhet og skjønnhet er det som betyr noe. Du går glipp av mange virkelig gode mennesker , og burde jobbe med ditt VIRKELIGE syn på mennesker. Innleggene dine oser litt av forakt for de som ikke etter din standard er «pene». Anonymkode: d1077...862 Virker som du sliter med deg selv da, som tolker alt i den retningen at utsendet betyr mest. Jeg har ikke nevnt noe om det, men det har du. Jeg nevner ting om utsendet fordi innlegget handler om akkurat det. Å fortelle henne at det er det indre som teller hjelper ikke når hun selv tenker at andre er penere enn henne. Hun sier ikke noe om de er hyggelige eller smarte?? - Nei. ...Så innlegget handler faktisk om at utseendet til andre plager henne. Vi kan ikke stoppe alt fokus på utseendet når det skriker i mot oss på tv,aviser,bilder,reklamer.... Det er mye snakk om slanking og Botox og solbrun farge og muskler osv osv.... Jeg går bare inn for å se en snap fra en venn og trykker videre og får en video av en halvnaken norsk kvinne med en afrikans farge på kroppen som skriker frem om tabeletter jeg kan ta for å bli så brun. Kan ikke fjerne den videoen, den skriker til meg vær dag ... Kan påvirke det faktisk... Jeg prøver derfor å være enig med henne og forstå at hun tenker slik. Men at hun kan få vite at det som egentlig gjør oss vakker er selvtilitt og utstråling. Mange går rundt og tror at så lenge de blir like brun som hun kvinnen i reklamen så er alt bedre. Derfor sier jeg nei. Jeg har selv funnet ut at det ikke handler om det ytre, men det indre. Jeg har slete masse med min selvfølelse og trodde at hvis jeg bare ble penere så ble alt bra. Jeg ble mye penere, men fant ut at det ikke var det som egentlig var problemet. Problemet var selvfølelsen min. Jeg sluttet da å fokusere alt på utseendet, og begynte å jobbe med selvfølelsen min. Nå har jeg det mye bedre, og kan gå uten sminke og må ikke ha sixpack for å føle meg bra. Før var det ikke sånn... Så kansje du må tenke litt før du dømmer folk? Så mitt tips: jobb med selvfølelsen din! Da lever du lykkelig uansett om noen er vakkre rundt deg, for du vil ha selvtilitt nåkk til å kunne unne dem det og likevel trives med den du er. Du kan lage ett nytt innlegg om hvordan få bedre selvfølelse. Så får du tips retter mot det egentlige problemet Anonymkode: dd763...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå