Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skal begynne å studere til høsten. Egentlig skulle jeg ta en bachelor i psykologi. Men har i det siste tenkt og funnet ut at det jeg egentlig vil er jo å jobbe med markedsføring. Jeg søkte meg derfor inn på både BI og Westerdals. Har kommet inn på Westerdals, men føler BI vil passe meg best mtp. Studieretning. Alikevel er det en risiko å ikke komme inn på BI og takke nei til Westerdals. 

Noen som vet sannsynligheten for å komme inn på BI? Har ca 4,5 i snitt. 

Setter stor pris på alle svar!!

Anonymkode: 1f52f...ca9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

BI tar inn mange folk. De skal tjene mest mulig penger. Det er dyrt å gå på BI, men du kommer mest sannsynlig til å få plass. Men ville ikke vært 100% sikker før du fikk svar. 

Anonymkode: 3bcc6...044

• Liker 2
Skrevet

De tar inn de fleste på bachelor. Med snittet ditt så kommer du mest sannsynlig inn. Nesten heeelt sikkert  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

100% for alle linjer bortsett fra siv.øk.

Anonymkode: 7c21e...ec5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BI er et dårlig valg. 

Anonymkode: 73dc3...67e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BI er et dårlig valg. 

Anonymkode: 73dc3...67e

Hvorfor??😮

AnonymBruker
Skrevet
På Saturday, May 04, 2019 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 

Hvorfor??😮

Jeg tok utdannelsen ett annet sted, og der pleide dem å si at:   

Dette studieløpet er VELDIG hardt, og dette SKAL være veldig hardt! Klarer dere ikke dette, så burde dere umiddelbart flytte til Nydalen.                                            

Anonymkode: 39910...f84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om noen som ikke har kommet inn på BI, men man må jo jobbe for å fortsette videre. 

Anonymkode: 1ef68...a86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette studieløpet er VELDIG hardt, og dette SKAL være veldig hardt! Klarer dere ikke dette, så burde dere umiddelbart flytte til Nydalen.                                            

Har vi gått samme sted? 😉

Anonymkode: c489a...db0

Skrevet

Jobbe for å fortsette videre? Dekkes det ikke av lånekassen?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen som ikke har kommet inn på BI, men man må jo jobbe for å fortsette videre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gikk du ? :ninuskapus:

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et seriøst opplegg. Hvis skolen du gikk på er så innmari bra burde ikke de være avhengige av å trashe ryktet til en annen skole.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler BI! Snart ferdig med 2. Året markedsføring👍🏻👍🏻  Du kommer helt sikkert inn! Hvis ikke kan du ta det fulltid over nett sånn som jeg gjør! Anbefales👏🏻  Studere hjemme og styre dagene selv, masse fleksibilitet

Anonymkode: 5326b...087

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan da ikke være så dårlig når studentene ender med de beste/mest interessante jobbene og best betalte jobbene?

Anonymkode: c4ed6...eec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gikk du ? :ninuskapus:

UiA sivøk 

Og fikk høre akkurat den frasen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan da ikke være så dårlig når studentene ender med de beste/mest interessante jobbene og best betalte jobbene?

Anonymkode: c4ed6...eec

Fikk også høre en lignende variant på mitt studium. Noen ganger angrer jeg på at jeg ikke fulgte "rådet". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk også høre en lignende variant på mitt studium. Noen ganger angrer jeg på at jeg ikke fulgte "rådet". 

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Fordi det er enklere å få gode karakterer, og man slipper unna mye "piss" som man må gjennom på (offentlige) universiteter. Mer relevante fag. Minuset er at det koster penger og nivået er lavere. Men alt i alt kan man fort komme bedre ut av det. Problemet i dag er at det er mange som studerer økonomiske fag, så konkurransen om det gode jobbene er stor. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg lett byttet over anytime. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Brukernavn02 skrev:

Jobbe for å fortsette videre? Dekkes det ikke av lånekassen?

Mente at man må jobbe med fagene for å fortsette til 2.året:) 

Skrevet

Fordi det er enklere å få gode karakterer, og man slipper unna mye "piss" som man må gjennom på (offentlige) universiteter. Mer relevante fag. Minuset er at det koster penger og nivået er lavere. Men alt i alt kan man fort komme bedre ut av det. Problemet i dag er at det er mange som studerer økonomiske fag, så konkurransen om det gode jobbene er stor. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg lett byttet over anytime. 

Selv studerer jeg ikke økonomi, men internasjonale relasjoner. Er min utdanning mindre verdt fordi jeg studerer ved en privatskole i stedet for f.eks UiO? Tror du meg og mine medstudenter er noe dummere? Det er sant at vi ikke måtte gjennom et nåløye av et karaktersnitt, men det er jo haugevis av ulike grunner til at snittet fra videregående kan være variabelt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...