AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Dere som har thinkpad, bruker dere dem rød stikken? Bruker dere pekeplaten. Synes dere pekeplaten er stor nok på maskinene som er 13-14 tommer? Anonymkode: b28a1...75d
Cata Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 JobbePC er Thinkpad. Bruker vanligvis trådløs mus, men hvis jeg må bruke pekeplate/stick så blir det en kombinasjon. Skal jeg flytte cursor presist så blir det stick, for pekeplaten synes jeg ikke er presis nok, men for for å få "høyre og venstre mustast" eller flytte cursor på litt grovere skal (regneark) så går det greit med pekeplaten.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 3 hours ago, Cata said: JobbePC er Thinkpad. Bruker vanligvis trådløs mus, men hvis jeg må bruke pekeplate/stick så blir det en kombinasjon. Skal jeg flytte cursor presist så blir det stick, for pekeplaten synes jeg ikke er presis nok, men for for å få "høyre og venstre mustast" eller flytte cursor på litt grovere skal (regneark) så går det greit med pekeplaten. Tusen takk. Har du pekeplate med Microsoft Precision? Trodde disse skulle være presise. Synes du størrelsen på pekeplaten er stor nok? Den blir jo naturligvis litt mindre enn mange andres når de skal ha plass til knappene til stikken. TS Anonymkode: b28a1...75d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Kanskje litt på siden, men de litt dyrere modellene thinkpad har helt fantastiske tastatur. Maskinene er mer verktøy enn leketøy, de er helt gull i jobbsammenheng. Den rød styrepinnen er litt smak og behag. Jeg bruker den ikke, men jeg vet om andre som elsker den. Anonymkode: 82c92...673
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kanskje litt på siden, men de litt dyrere modellene thinkpad har helt fantastiske tastatur. Maskinene er mer verktøy enn leketøy, de er helt gull i jobbsammenheng. Den rød styrepinnen er litt smak og behag. Jeg bruker den ikke, men jeg vet om andre som elsker den. Anonymkode: 82c92...673 Takk. Synes du pekeplaten er god? Frykter at pekeplatene kanskje blir litt små på 13-14 tommerne når de bruker en del av plassen til knappene til styrepinnen. Har hørt mye godt om tastaturet til Thinkpad, men ønsker både godt tastatur og en god pekeplate. TS Anonymkode: b28a1...75d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Pekeplaten er helt innafor, den. Litt avhengig av jobbsituasjon vil du kanskje koble til en ekstern mus uansett? Anonymkode: 82c92...673
stan Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Det kommer an på hvordan jeg sitter. På den store 17 tommeren bruker jeg bare pekepinnen (heter det det?) når jeg har den i fanget. Men touchskjermen brukes ofte istedenfor. Med den lille 13 tommeren bruker jeg pekepinnen hele tiden. Men den har ikke touchskjerm. Jeg kjøper Thinkpad mest på grunn av pekepinnen (og fordi det er veldig gode PCer).
-jk- Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har en ganske ny X1 Carbon. Bruker normalt en trådløs mus der det er plass (Logitech MX Anywhere2) men der det ikke er plass til mus bruker jeg alltid pekepinnen. Den er genial, mye bedre å bruke enn plata. Plata har jeg faktisk deaktivert helt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Pekeplaten er helt innafor, den. Litt avhengig av jobbsituasjon vil du kanskje koble til en ekstern mus uansett? Anonymkode: 82c92...673 Trenger laptopen til steder hvor det er greiest å slippe å ha med mus. 25 minutter siden, stan said: Det kommer an på hvordan jeg sitter. På den store 17 tommeren bruker jeg bare pekepinnen (heter det det?) når jeg har den i fanget. Men touchskjermen brukes ofte istedenfor. Med den lille 13 tommeren bruker jeg pekepinnen hele tiden. Men den har ikke touchskjerm. Jeg kjøper Thinkpad mest på grunn av pekepinnen (og fordi det er veldig gode PCer). Takk. 15 minutter siden, -jk- said: Jeg har en ganske ny X1 Carbon. Bruker normalt en trådløs mus der det er plass (Logitech MX Anywhere2) men der det ikke er plass til mus bruker jeg alltid pekepinnen. Den er genial, mye bedre å bruke enn plata. Plata har jeg faktisk deaktivert helt. Takk. Hadde du erfaring med pekepinne før du kjøpte Carbon? TS Anonymkode: b28a1...75d
-jk- Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger laptopen til steder hvor det er greiest å slippe å ha med mus. Takk. Takk. Hadde du erfaring med pekepinne før du kjøpte Carbon? TS Anonymkode: b28a1...75d Ja, jeg har alltid hatt Thinkpad. Ihvertfall de siste 20 årene. Har brukt mange andre maskiner med pekeplate også, men synes at pinnen er en MYE bedre løsning. Allikevel er separat mus enda bedre, så da bruker jeg den når det er plass (mao. ikke på toget ;))
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Just now, -jk- said: Ja, jeg har alltid hatt Thinkpad. Ihvertfall de siste 20 årene. Har brukt mange andre maskiner med pekeplate også, men synes at pinnen er en MYE bedre løsning. Allikevel er separat mus enda bedre, så da bruker jeg den når det er plass (mao. ikke på toget ;)) Tusen takk. Men har du erfaring med maskiner med pekeplate de siste årene? Macbooks pekeplater har lenge vært bra, men Windows sine har først blitt bra de siste årene. Så lurer på om du synes pinnen er bedre enn de gamle og dårlige pekeplatene eller om du også synes pinnen er bedre enn den de nye. Enig i at mus er bedre. Men liker også å kunne slippe å ha med meg mus når jeg tar med meg laptopen. TS Anonymkode: b28a1...75d
ajarRun Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 ThinkPad for konsumere er bare Lenovo søppel. Du må kjøpe bedriftsversjonene (T, X, eller W). Bruker både pekeplate og den røde greia. MacBook har søppel som pekeplater.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har thinkpad, bruker dere dem rød stikken? Bruker dere pekeplaten. Synes dere pekeplaten er stor nok på maskinene som er 13-14 tommer? Anonymkode: b28a1...75d Bruker ingen av delene. Pekeplaten er stor nok, men den er skikkelig dårlig. Upresis, den er ikke glatt nok, vanskelig å klikke med. Helt utrolig at en laptop til 25.000 kroner har så dårlig trackpad. Den røde stikken skjønner jeg virkelig ikke poenget med. Nesten like ubrukelig som touch-skjerm. Thinkpad er ubrukbar uten ekstern mus dessverre. Anonymkode: a06f1...889
-jk- Skrevet 4. mai 2019 #14 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker ingen av delene. Pekeplaten er stor nok, men den er skikkelig dårlig. Upresis, den er ikke glatt nok, vanskelig å klikke med. Helt utrolig at en laptop til 25.000 kroner har så dårlig trackpad. Den røde stikken skjønner jeg virkelig ikke poenget med. Nesten like ubrukelig som touch-skjerm. Thinkpad er ubrukbar uten ekstern mus dessverre. Anonymkode: a06f1...889 Da har du ikke brukt trackpointen noe særlig. Den krever selvsagt litt tilvenning, men når man har lært seg å bruke den er den mye kjappere i bruk enn touchpad siden man ikke trenger å flytte fingrene. Tommelen ligger alltid klar til å trykke på knappene.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #15 Skrevet 4. mai 2019 16 minutter siden, abrasiveRefraction said: ThinkPad for konsumere er bare Lenovo søppel. Du må kjøpe bedriftsversjonene (T, X, eller W). Bruker både pekeplate og den røde greia. MacBook har søppel som pekeplater. Takk for svar. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker ingen av delene. Pekeplaten er stor nok, men den er skikkelig dårlig. Upresis, den er ikke glatt nok, vanskelig å klikke med. Helt utrolig at en laptop til 25.000 kroner har så dårlig trackpad. Den røde stikken skjønner jeg virkelig ikke poenget med. Nesten like ubrukelig som touch-skjerm. Thinkpad er ubrukbar uten ekstern mus dessverre. Anonymkode: a06f1...889 Takk for svar. Greit å se litt ulik erfaring med Thinkpad. 1 minutt siden, -jk- said: Da har du ikke brukt trackpointen noe særlig. Den krever selvsagt litt tilvenning, men når man har lært seg å bruke den er den mye kjappere i bruk enn touchpad siden man ikke trenger å flytte fingrene. Tommelen ligger alltid klar til å trykke på knappene. Takk for svar. Om jeg kjøper en så kommer jeg nok til å kjøpe i en butikk med fornøydgaranti. Elkjøp har 50 dager. Da får jeg mulighet til å prøve å venne meg til pekestikken. TS Anonymkode: b28a1...75d
Cata Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Har du pekeplate med Microsoft Precision? Trodde disse skulle være presise. Synes du størrelsen på pekeplaten er stor nok? Den blir jo naturligvis litt mindre enn mange andres når de skal ha plass til knappene til stikken. TS Anonymkode: b28a1...75d Aner ikke. Som sagt bruker jeg stort sett ekstern mus. I den grad jeg bruker pekeplaten så har jeg ikke problemer med størrelsen, men synes den responderer tregere enn den jeg er vant med fra hjemme PC'n (MacBook). Har ikke anelse om innmaten i Lenovoen. Jeg må pent ta det jobben gir meg så da bryr jeg meg ikke om hva som er inni. Får ikke velge uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 1 hour ago, Cata said: Aner ikke. Som sagt bruker jeg stort sett ekstern mus. I den grad jeg bruker pekeplaten så har jeg ikke problemer med størrelsen, men synes den responderer tregere enn den jeg er vant med fra hjemme PC'n (MacBook). Har ikke anelse om innmaten i Lenovoen. Jeg må pent ta det jobben gir meg så da bryr jeg meg ikke om hva som er inni. Får ikke velge uansett. Takk for svar! 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er thinkpad? Anonymkode: 837cd...cba Det er en PC-produsent sitt navn på de bærbare datamaskinene de selger. Akkurat som Macbook er navnet på bærbare maskiner fra Apple. Ts Anonymkode: b28a1...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå