AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Er jente på 22 år. Skal dra alene på tur i sommer og lurer på hvor det er trygt å reise nå? Hører så mye om jenter som blir bortført og drept når dem reiser alene.. Anonymkode: 7ed15...cfe
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har reist masse alene i Asia og Europa, det er ekstremt få mennesker i verden som har noen interesse av å bortføre og drepe. Hvis du er så redd skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil reise alene? Anonymkode: 4056e...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Barcelona og New York. Følt meg trygg i begge byene og liker å reise alene til storby, føles tryggere enn mindre steder. Anonymkode: 5018f...b87
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Pattaya i Thailand. Veldig sjelden det utøves vold mot kvinnelige turister her, du har alltid mange turister rundt deg som kan hjelpe og politiet tar alle saker der turister utsettes for kriminalitet. Anonymkode: 0ffe8...71d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Har du virkelig hørt mange historier om jenter som blir bortført og drept når de reiser alene? Hvor har du hørt disse historiene? Jeg har ikke hørt om en eneste Anonymkode: 0711a...f53 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har vært i Kenya, Namibia og Ecuador. Blond tynn jente. Må ta forsiktighetsregler, indeed. Men aldri opplevd noe ubehagelig. Jeg lurer også på hvor du har hørt dette? Anonymkode: 99743...f8d
TrekStar Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 (endret) Hvis du reiser alene, så ta med deg klær som ser slitt ut, og se heller fattig ut enn rik. Du kan jo kle deg ut som om du nettopp har blitt ranet, for da vil ikke ranere vise interesse for deg, sannsynligvis. Som en annen hentyder, så er det vanligvis større risiko for å bli bortført og drept, hvis en er to på tur. Er sjelden en hører om noen som reiser alene, og som blir bortført eller drept. Et raskt søk på Google, forteller også dette. Dette betyr da også at det vil være tryggere å reise alene. Reis alene du. Det gir også mindre oppmerksomhet. Endret 4. mai 2019 av TrekStar 1
Erin84 Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 Berlin og Dublin! Føler meg tryggere begge disse stedene enn i Oslo. 2
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jente på 22 år. Skal dra alene på tur i sommer og lurer på hvor det er trygt å reise nå? Hører så mye om jenter som blir bortført og drept når dem reiser alene.. Anonymkode: 7ed15...cfe Du kan se sånn på det: Hvor mange jenter reiser rundt om i verden vs hvor mange blir bortført og drept? Sjansen for at noen skal skje er mikroskopisk liten. Var vel en sak for noen år siden om ei jente som ble drept da hun skulle jogge på et fjell i Ålesund. Ting skjer overalt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 Jeg pleier aldri å flashe øredobber og ringer i gull når jeg er ute å reiser. Alene eller sammen med andre. El vise mange kontanter. Da har jeg hvertfall redusert risikoen. Og så er det bare å tenke at det er flest gode mennesker i verden og nyte reisen. Anonymkode: 95839...495 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 Jeg har reist i alle verdensdeler alene. Er i 30-årene, typisk nordisk utseende. Det er en handfull land der jeg foretrekker at mannen er med, uten å nevne eksplisitte steder kan jeg nevne at det er land med et helt annet kvinnesyn, der det at jeg som kvinne har meninger er uhørt, og det at jeg som kvinne går alene eller kjører bil nærmest er ulovlig. Og må si meg enig i innlegget over. Smykker, dyre vesker og klær tiltrekker seg oppmerksomhet, så dette får som regel ligge igjen hjemme. Men om du er "førstegangs" kan jeg forstå usikkerheten. Om du skriver litt mer om hva du ønsker - storby/strand/europa/mat/varighet, så kan jeg gjerne dele en del tips. Anonymkode: b3dac...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 Jeg har reist masse alene, og har aldri opplevd noe skremmende. Det kjipeste jeg har gjort alene var å reise til Roma i min ungdom (tidlig i 20-åra). Jeg har aldri noe sted opplevd maken til overdreven oppmerksomhet fra det annet kjønn, og det ble rett og slett slitsomt og ødela noe av opplevelsen for meg. Dette er over 30 år siden, så jeg vet ikke om det er like ille nå. (Regner i alle fall med at jeg ville fått gå i fred nå 😄 ) Anonymkode: 50f14...038 1
Leamur Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 London. Bulgaria. Hellas. Tyskland. Skandinavia generelt. Spania?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 Jeg har reist alene til Dubai for å slappe av, visste hva jeg gikk til da vi hadde vært der som familie mange ganger. Aldri følt meg tryggere. Kroatia føler jeg meg også veldig trygt i. Hellas også. Anonymkode: 8d3c5...897
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 14 timer siden, ikkevoksen skrev: hold deg unna Marokko hvertfall☠️ Hvorfor det? Er ingen problem å reise dit. Anonymkode: b8421...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har reist alene til Sørøst Asia flere ganger, Indonesia, Malaysia, Thailand, Kambodsja, Vietnam ++ følt meg mer trygg der på kveldene enn jeg føler meg på gata i oslo på kvelden 😜 Anbefales! Er veldig lagt opp til å kunne komme frem overalt i de landene, gode busser mellom de største turiststedene og masse FINE rimelige hosteller hvor du kan møte mange andre mennesker som også reiser alene. Jeg har alltid møtt en stor gjeng som jeg ender opp med å reise litt med, før vi splitter av og drar hver for oss, og danner en ny gjeng. Veldig gøy i hvertfall! Anonymkode: a3757...178 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 Noen som vet hvordan der er i Nordrhein-Westfalen i Tyskland? Vurderer å reise en tur alene for å besøke noen jeg kjenner, men synes det er litt skummelt i vandre rundt alene. Anonymkode: 43989...609
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 Tusen takk for svar alle sammen! Skal ta med meg tipsene deres :) Jeg ønsker å komme meg bort litt på grunn av en familiesituasjon. Har dessverre ingen venninner som har mulighet til å reise sammen med meg, og jeg og samboeren får ikke ferie samtidig i år. Så da må jeg nesten reise alene, og jeg tror det kan være bra for meg. På 4.5.2019 den 17.18, Wiskola skrev: Du kan se sånn på det: Hvor mange jenter reiser rundt om i verden vs hvor mange blir bortført og drept? Sjansen for at noen skal skje er mikroskopisk liten. Var vel en sak for noen år siden om ei jente som ble drept da hun skulle jogge på et fjell i Ålesund. Ting skjer overalt. Ja det er jo sant! På 5.5.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev: Jeg pleier aldri å flashe øredobber og ringer i gull når jeg er ute å reiser. Alene eller sammen med andre. El vise mange kontanter. Da har jeg hvertfall redusert risikoen. Og så er det bare å tenke at det er flest gode mennesker i verden og nyte reisen. Anonymkode: 95839...495 På 5.5.2019 den 14.44, AnonymBruker skrev: Jeg har reist i alle verdensdeler alene. Er i 30-årene, typisk nordisk utseende. Det er en handfull land der jeg foretrekker at mannen er med, uten å nevne eksplisitte steder kan jeg nevne at det er land med et helt annet kvinnesyn, der det at jeg som kvinne har meninger er uhørt, og det at jeg som kvinne går alene eller kjører bil nærmest er ulovlig. Og må si meg enig i innlegget over. Smykker, dyre vesker og klær tiltrekker seg oppmerksomhet, så dette får som regel ligge igjen hjemme. Men om du er "førstegangs" kan jeg forstå usikkerheten. Om du skriver litt mer om hva du ønsker - storby/strand/europa/mat/varighet, så kan jeg gjerne dele en del tips. Anonymkode: b3dac...9fa Tusen takk for tips! tenker litt mot Italia eller Portugal, ca en uke. Har sett en del på Lisboa. Tar veldig gjerne imot tips! 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist masse alene, og har aldri opplevd noe skremmende. Det kjipeste jeg har gjort alene var å reise til Roma i min ungdom (tidlig i 20-åra). Jeg har aldri noe sted opplevd maken til overdreven oppmerksomhet fra det annet kjønn, og det ble rett og slett slitsomt og ødela noe av opplevelsen for meg. Dette er over 30 år siden, så jeg vet ikke om det er like ille nå. (Regner i alle fall med at jeg ville fått gå i fred nå 😄 ) Anonymkode: 50f14...038 Oi ja da kanskje jeg burde se bort fra Italia.. noen som vet hvordan det er der nå? Ts Anonymkode: 7ed15...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå