Gå til innhold

Kjøpt leilighet som ikke var nedvasket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har endelig fått nøkler til leiligheten vi har kjøpt. Leiligheten så vasket ut NPR jeg tok imot nøkler men mot videre inspisering etter at selger dro så viste det seg at dette ikke stemte. Kjøkkenskap og vifte var fulle av fett. Kjøkkenbenk gjorde en klut svatt ved tørk. Gulv var klissete. Teppe i et walk in closet var fullt av støv Og skitt. Det teppet var helseskadelig så det fjernet jeg med en gang og vasket inne i garderoben da den var full av støv. Veggene var også skitne og måtte ha en helvask  

Jeg vet at det er for seint å klage. Men syns det er rart at folk kan bo sånn. Det er rett og slett kvalmt. Kjenner du noen som bor slik? 

Anonymkode: e0136...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, nei heldigvis gjør jeg ikke det. Ufint av selger å slurve med vaskingen. Det samme gjorde våre gamle naboer da de flyttet, den nye som flyttet inn var overrasket over hvor støvete det var. 

Anonymkode: 3bb80...58a

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke bare støvete men klissete. Ordentlig ekkelt. Tatt det verste selv , men skal ha et vaskefirma på søndag før jg tørr å bo der. 

Anonymkode: e0136...fb4

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er for seint å klage.

Klag du, og send fakturaen til forrige eier. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta bilder av skitten så du har det dokumentert. Regninga for vaskinga bør selger ta.

Anonymkode: 5abde...0fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har så og si aldri flyttet inner sted der det var vasket skikkelig. Har aldri fått noe medhold i klager på dette. Selv om det var åpenbart. 

Anonymkode: 1b12a...c43

AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig få som gidder å gjøre en god jobb. Jeg vasker selv etter at det vaskefirma har gjort jobben, for da vet jeg med 100% sikkerhet at tingen er blitt gjort rent 😛

Anonymkode: 6a246...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skulle overta nøkkelen holdt damen jeg kjøpte av på å vaske. Hun var forsinket. Jeg så at det ble gjort en elendig jobb, og siden jeg skulle male hele leiligheten og hadde masse hjelp den dagen jeg skulle overta så sendte jeg damen ut. Måtte vaske hele leiligheten selv. Både kjøkken og bad var ekkelt. Hadde ikke vært rengjort ordentlig på lang tid. Men damen jeg kjøpte av var nok ikke helt frisk, så tror det kan ha vært medvirkende. 

Anonymkode: c1074...771

Skrevet

Venninnen min flyttet inn i en ny leilighet og de som bodde der hadde vært slurvete. Klissete på gulvet, fett på vifta,  ikke vasket i skuffer, spindelvev der senga hadde stått, ikke vasket i dusjen osv. Hun fikk tak i vaskefirma og sendte regningen til de. Hun visste litt hvem han ene var.

Noen er bare SÅ late og slurvete. Helt utrolig 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vært der selv. Angret på at jeg godtok det. Men er for seint om man ikke klager når man overtar.

Anonymkode: e47fa...655

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre har du ikke en sak. Du godtok vaskingen da du tok i mot nøklene. Nå har du lært å gå over ORDENTLIG og se over FØR du overtar.

Anonymkode: e8212...333

AnonymBruker
Skrevet

Ved å ta i mot nøklene og signere overtakelsen godtok du leiligheten i den tilstanden det var i. 

Anonymkode: 8528c...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Er nok for sent å gjøre noe med når du har overtatt nøklene, dessverre. 

Neste gang sjekker du ved overtakelse og nekter å overta før boligen blir rengjort ordentlig. Evt. godtar du overtagelse mot at selger dekker kostnaden ved flyttevask av byrå (dette kan skrives på skjemaet du må signere ved overtagelse, under punktet for prisavslag) 

Anonymkode: 32c64...d14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...