Gå til innhold

Sy perler på slør - noen med erfaring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut denne som egen tråd...ikke tips om den danske nettsiden, det står ikke noe der som hjelper meg :D

Jeg har plutselig fått en idé , og lurer på om jeg skal sette den ut i livet: Jeg har noe perlebroderi på kjolen min, og har endel ekstra perler. Har begynt å fundere på om jeg skulle sy disse på sløret (har veldig enkelt slør uten pynt i utgangspunktet). Hva tror dere? Er det noen som har laget egne slør/sydd pynt på slør? Er det vanskelig ? Er redd for å ødelegge sløret hvis jeg må ta det av igjen...

Kanskje ikke så lurt å få sånne "gode idéer" så sent - det er ca. 14 dager til bryllupet :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke hjelpe deg så mye, men jeg kan fortelle at jeg hadde slør med perler på. Perlene var faktisk ikke sydd fast, men limt eller smeltet fast.

I utgangspunktet må jeg si jeg er litt skeptisk til ideen din, spesielt fordi det ikke er så lenge igjen og det er dyrt å eventuelt måtte kjøpe et nytt slør. Jeg ser også for meg at om man skal sy på perlene, så vil sløret fort bli "krøllete" om man ikke får sydd det 100% pent.

Men jeg har altså ingen erfaring fra dette, bortsett fra at perlene på mitt slør (som jeg kjøpte ferdig) altså ikke var sydd på... Mulig det var en grunn til det, det vet man jo ikke...

Skrevet

Opps! Dette ville ikke jeg ha gjort! Vet du ikke at dersom du syr brudeutstyret ditt selv kommer du til å felle like mange tårer i ekteskapet som du sting du syr.........(Er litt overtroisk jeg skjønner du) :o

Skrevet

Det er kjempestilig med perler på sløret når det er det i kjolen også :)

Jeg har ingen erfaring, men går det ikke an å ringe til en brudesalong eller to? Noen av de bør jo kanskje ha litt erfaring??

Lykke til med slør og bryllup :)

Skrevet

Men det er ikke så mange perler det er snakk om - ergo ei heller så mange sting. Så hvis du ser det på den måten blir det ikke mange tårer gjennom et langt ekteskap! :wink: Jeg har bestemt meg for å prøve å sy inn et par perler og se hvordan det bærer i vei. Skal nok klare å fjerne disse hvis det ikke ser noe bra ut, uten å skade sløret. Den sjansen tør jeg ta. Jeg er jo ikke nervøs for bryllupet i det hele tatt, helt rolig, så det gjelder å skape litt spenning :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...