AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Hei! Jobbet som helsefagarbeider i 6 år, så og si fulltid. Jobber på sykehjem og det begynner å tære på meg. Travelt nesten hele tiden, de samme oppgavene hver dag, fysisk tungt og dårlig samvittighet hver dag når jeg setter meg i bilen og kjører hjem. Føler jeg er bare centimeter i fra å si opp. Og en oppsigelsestid på 3 mnd føles som en evighet.. Har tenkt tanken på sykemelding men synes det er drastisk og ser kanskje ikke bra ut når man søker ny jobb? Er i konstant dårlig humør og lunta er kort. Skammer meg over å føle det slik og må anstrenge meg veldig for å holde maska på jobb. Problemet er at det er lite ledige stillinger i området her (bor 7 mil fra nærmeste by). Kan tenke meg til å gjøre noe helt annet enn å jobbe med mennesker. Må eventuelt flytte på meg da men uten å finne en ledig, fast stilling er det risiko mtp økonomi og boforhold. Men finner ikke noen relevante stillinger på nav.no eller finn. Hjelper det å sende mail til ulike bedrifter i tilfelle dem ikke lyser ut stillinger? Er veldig skummelt å skulle si opp en fast 100% stilling. Kan man søke om permisjon i første omgang? Men er på randen til og ikke klare mer.. og nå kommer sommeren med mange vikarer og det er ikke til å unngå at det gjør det mer travelt og kaotisk. Hvordan har andre gått frem når dere ikke klarer jobben mer? Er i slutten av 20 årene. Anonymkode: cd06d...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Har du barn? Kan du hive deg på et studie? Du kan ta 1 års permisjon fra stillingen, 3 år ved utdanning. Anonymkode: cec09...b5e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Ingen barn nei. Har søkt høyere utdanning. Men det er deltidsstudie da innenfor organisasjon og markedsføring. Fristen for høyere utdanning er gått ut. Må evt sjekke restplasser for å hive meg på et fulltidsstudie. Hadde vært ønskelig med en type sekretærjobb eller annet kontor (men ikke leder) samtidig som jeg tar deltidsstudiet. Vil bort fra turnuslivet også. Anonymkode: cd06d...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Om du ikke får napp hos andre, hva med å finne din nisje eller omskolere deg, og starte enkeltpersonforetak? Jeg er både sliten og deprimert av jobben, rett og slett fordi jeg innser at jeg er dritlei og at jobben ikke passer meg så godt som jeg trodde, og jeg planlegger å starte ENK innenfor tekst og bilde. Jobben tar så mye av livet ditt at du er nødt til å gjøre noe du liker. Ihvertfall noe du kan leve med uten å bli psykisk ødelagt. Finn ut hva du er god på og hva du liker å holde på med, og kjør på! Man angrer mest på det man aldri gjorde. Anonymkode: 934b6...c3f 2
ajarRun Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Bare å slutte. Man får lett 15% mer i lønn hvis man bytter jobb. Og å finne jobb tar jo maks en dag. Mindre hvis man har strøm på mobilen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 6 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Bare å slutte. Man får lett 15% mer i lønn hvis man bytter jobb. Og å finne jobb tar jo maks en dag. Mindre hvis man har strøm på mobilen. Hva skal hun jobbe med da? Sånn på sparket. Anonymkode: b0290...c70
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal hun jobbe med da? Sånn på sparket. Anonymkode: b0290...c70 Legekontor. Helsesekretær. Anonymkode: 5efad...e1d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legekontor. Helsesekretær. Anonymkode: 5efad...e1d Håper det ordner seg for TS. Ikke slit deg ut på sykehjem. Anonymkode: b0290...c70
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 Om du sier opp selv uten å ha noen jobb å gå til får du jo 12uker uten dagpenger, husk det. Men siden du er single og uten barn kan du jo bare stikke. Hva med å reise litt rundt i verden? Finne på noe helt annet? Ikke tenk på at du må leve som a4-malen i livet; få mann, barn, hus og ei bikkje. Etterpå skal du leve etter pliktene dine til du dør. Feire jul annenhver gang hos svigers, granka en gang i året. Jage frem og tilbake fra jobb man-fre. Totalt bortkastet, selv ga jeg faen i hele greiene når jeg rundet 40. Solgte alt, nå reiser jeg rundt for pengene. Tar hver dag som den kommer! Livet er bare en gang! Anonymkode: 6bbc1...9a1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper det ordner seg for TS. Ikke slit deg ut på sykehjem. Anonymkode: b0290...c70 Hvis alle skulle tenke sånn, hvem skal da ta seg av syke og eldre? Anonymkode: 21fc1...95b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Dette hørtes ikke greit ut i det hele tatt. Høres ut som du er på vei til å bli utbrent. Anbefaler deg å skifte yrke, arbeidslivet er en stor del av livet, og skal ikke spise en helt opp. Hva med barnehage eller skole? Jobbe som vikar i ett år og så søke videre studier? Anonymkode: 608cb...739
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 Tusen takk for støttende ord fra dere. Må ta tak i dette og ikke la det skure og gå. Vet dere om man kan søke permisjon ett år, uten å ha en annen jobb eller studie klar på forhånd? Vurderer å ta permisjon og ta det litt som det kommer.. jobbe deltid i starten kanskje. Og du som sier det er gjort med noen tastetrykk å finne ny jobb, tar feil. I 1 times omkrets fins det per idag ingen ledige stillinger på legekontor eller helsesekretær. Fins noen ledige fagstillinger men de har samme arbeidsoppgaver som det jeg allerede har. Ts. Anonymkode: cd06d...ca7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 På 4.5.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev: Hvis alle skulle tenke sånn, hvem skal da ta seg av syke og eldre? Anonymkode: 21fc1...95b Er faktisk mange som trives med å jobbe på sykeheim. Anonymkode: 5f586...047 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for støttende ord fra dere. Må ta tak i dette og ikke la det skure og gå. Vet dere om man kan søke permisjon ett år, uten å ha en annen jobb eller studie klar på forhånd? Vurderer å ta permisjon og ta det litt som det kommer.. jobbe deltid i starten kanskje. Og du som sier det er gjort med noen tastetrykk å finne ny jobb, tar feil. I 1 times omkrets fins det per idag ingen ledige stillinger på legekontor eller helsesekretær. Fins noen ledige fagstillinger men de har samme arbeidsoppgaver som det jeg allerede har. Ts. Anonymkode: cd06d...ca7 Du kan alltids søke permisjon, men det er ikke sikkert du får det. Alternativene dine, hvis du ikke vil gå turnus, er nok ufaglærte jobber av type butikk etc, eller mer utdanning. Du kan finne utdanninger på restetorget. Hvis du har råd, kan du si opp jobben nå. Hvis ikke, må du søke nye jobber ASAP. Anonymkode: f3620...3aa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 På 4.5.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev: Hvis alle skulle tenke sånn, hvem skal da ta seg av syke og eldre? Anonymkode: 21fc1...95b Aktiv dødshjelp. Det hadde hjulpet oss mye, er så mange som ligger på sykehjem som kunne vært avlivet i stedet. Som lider. Anonymkode: 6bbc1...9a1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #16 Skrevet 6. mai 2019 På 4.5.2019 den 7.18, AnonymBruker skrev: Legekontor. Helsesekretær. Anonymkode: 5efad...e1d Det kreves 3 årig utdannelse. I tillegg til at det er alt for mange helsesekretærer der ute, så de med utdanningen sliter til og med i å få jobb. Anonymkode: 00e3e...b7b
Wera1 Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 Jeg ville sluttet i jobben hvis det var så fælt som du beskriver det som. Tror oppriktig du vil kjenne deg lettet etterpå. Man kjenner på magefølelsen hva som er rett og ikke. Er det mulighet for at du kunne fått en butikkjobb for eksempel? Jobbet som selger i en klesbutikk kanskje. Det er ikke så veldig belastende. Eller så kunne du tatt et års studium på nett, for eksempel treider. Har du mulighet til å flytte på deg?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 På 4.5.2019 den 16.07, AnonymBruker skrev: Om du sier opp selv uten å ha noen jobb å gå til får du jo 12uker uten dagpenger, husk det. Men siden du er single og uten barn kan du jo bare stikke. Hva med å reise litt rundt i verden? Finne på noe helt annet? Ikke tenk på at du må leve som a4-malen i livet; få mann, barn, hus og ei bikkje. Etterpå skal du leve etter pliktene dine til du dør. Feire jul annenhver gang hos svigers, granka en gang i året. Jage frem og tilbake fra jobb man-fre. Totalt bortkastet, selv ga jeg faen i hele greiene når jeg rundet 40. Solgte alt, nå reiser jeg rundt for pengene. Tar hver dag som den kommer! Livet er bare en gang! Anonymkode: 6bbc1...9a1 Lite sidespor, men hvordan finansierer du rundreisene? Lever du kun på oppsparte midler/gevinst av alt du har solgt, eller tar du oppdrag/jobber underveis? Hilsen en som også begynner å bli litt lei "jaget" i arbeidslivet/A4 livet. Anonymkode: c597d...53f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite sidespor, men hvordan finansierer du rundreisene? Lever du kun på oppsparte midler/gevinst av alt du har solgt, eller tar du oppdrag/jobber underveis? Hilsen en som også begynner å bli litt lei "jaget" i arbeidslivet/A4 livet. Anonymkode: c597d...53f Ja, jobber litt her og der. Er så mye du kan delta på her i verden. Jobbe kun for kost og losji. Noen steder kan du bo kjempebillig. Å leie leilighet i storbyer er billigst, hotel er dyrt! Du kan heller ikke være en sjenert knøl som ikke tørr å snakke til fremmede. Mange frykter det med økonomi, men det er utrolig hvor billig man kan leve. Hadde nedbetalt bolig som jeg solgte, så har ganske mye å leve på. Men skal aldri tilbake til tredemølle med man-fre i norge. Den er mye bedre i for eks Spania, der man har utekultur, sosial kultur. Nordmenn sitter stort sett på skjermen sin heletiden. Anonymkode: 6bbc1...9a1
Nooni Skrevet 6. mai 2019 #20 Skrevet 6. mai 2019 På 4.5.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev: Hvis alle skulle tenke sånn, hvem skal da ta seg av syke og eldre? Anonymkode: 21fc1...95b Lederne på disse sykehjemmene må ta større ansvar. For alltid å ha tilstrekkelig KOMPETENT bemanning samt legge til rette for et godt arbeidsmiljø slik at folk er på jobb. For de fleste er det ikke selve jobben som sliter dem ut, men at man alltid må kaste seg rundt og løpe som et helvete overalt fordi folk er borte. Da nytter det ikke å hente inn en tilfeldig vikar som ikke kjenner avdelingen, ikke kjenner rutinene eller pasientene. Dette er et ledelsesansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå