AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Hei! Jeg sliter mye med fett hår. Gjorde ikke det før helt til ungdomsskolen da jeg begynte å vaske håret oftere i uken og startet en ond sirkel. Nå når jeg er voksen, har fått barn og sluttet å amme har det blitt ekstremt. Jeg dusjer en dag, håret ser flott ut hele dagen, men er fettete når jeg står opp. Jeg har prøvd å gå lenge uten å vaske det, prøvd å bytte sjampo, baby sjampo og you name it.. føler ingenting hjelper. Er det virkelig slik at jeg må gå ukesvis uten å vaske det slik jeg har lest noen gjør? Begynner å bli desperat.. Hva er dine beste tips mot fett hår? Anonymkode: c4f03...ffd
ikkevoksen Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Jeg sliter med det samme, gjort det siden 12-års alder og nei, jeg har ikke funnet noe som hjelper stort uten å bruke tørr-sjampo de dagene jeg ikke orker å vaske håret og bytte putetrekk ofte for å unngå bakterier og fett fra den. Sateng-putetrekk er også svært bra for håret 😊 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Tørrsjampo. En runde med det, og da kan jeg gå en uke ekstra uten å vaske håret. Det blir mindre fett om jeg føner det etter vask også. Anonymkode: fdb60...600 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Takk for supre tips! Har faktisk ikke prøvd tørrsjampo, så det må nok testes ut! Anonymkode: c4f03...ffd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Hvor lenge prøvde du å vaske håret sjeldnere? Tok nesten to år før mitt hår eller hodebunn blir det vel skjønte at de produserte for mye fett. Nå vasker jeg det kun en max to ganger i uken. Bruker heller ikke shampoo, kun balsam. Anonymkode: da498...399
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Ikke altfor lenge.. 1-2 uker max uten å vaske, men blir helt gæren av det. Vasker det to ganger i uken nå, har holdt på slik et par måneder. Oi, 2 år var lenge! Jeg får smøre meg med tålmodighet og håpe det endrer seg da 😊 Anonymkode: c4f03...ffd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 Tørrshampoo reddet meg. Mitt hår er slik du beskriver ditt, har blitt veldig fort fett siden ungdomsskolen og blir fett over natta. Jeg prøvde alt, men ingenting hjalp. Nå vasker jeg håret hver tredje dag og bruker tørrshampoo de to andre dagene. Anonymkode: bff2a...416
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 Eneste som hjelper for meg er fungoral som jeg kjøper på apoteket Anonymkode: 17d3f...75b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Tørrsjampo er redningen, jeg har prøvd ut «alle». Faller alltid tilbake til batiste sin, får den både til mørkt og lyst hår. Anonymkode: 78c6c...d8f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 Jeg bruker batoste sin, men hårer blor så matt og ser tørt/slitrnt ut. Er det slik med dere og? Anonymkode: 3d007...3e0 1
Gjest PaN Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 dusj 1 dag med tørr sjampo og en dag med bare rent vann.
Meadow Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 Jeg må bare nevne renseshampo! Veldig lurt å bruke en gang i mellom for å få bort silikon og andre rester som gjør håret/hodebunnen fet. Shampo uten silikon er også lurt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #13 Skrevet 6. mai 2019 Renseshampo. Vask håret minumum 2 ganger. Skyll skikkelig. Balsam kun i tuppene. Frotter håret skikkelig etter vask. Føne håret tørt mens du holder hodet opp/ned. Altså føne fra undersiden. Anonymkode: 28433...1d6
Mii Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 som jeg forstår det er den "ikke sjampo" rutinen ikke sann. uansett, de siste månedene har jeg også fått veldig fett hår. det begynner liksom allerede å bli fett samme dag som jeg vasker det. var hos frisøren som jeg har alltid gått hos som kan mye, og hun selv reagerte på det. hun tokk faktisk å uktet på det også😂 da spurte hun om vi hadde brønnvann og det har vi jo, og da mente hun med en gang at det sikkert var der det lå, og det kan ta lang tid å bli kvitt det. hun ga meg en type rense sjampo hvor hun selv sa at hun ikke viste om den ville funke men jeg kunne prøve, hjalp ikke stort men litt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 På 4.5.2019 den 0.13, AnonymBruker skrev: Hvor lenge prøvde du å vaske håret sjeldnere? Tok nesten to år før mitt hår eller hodebunn blir det vel skjønte at de produserte for mye fett. Nå vasker jeg det kun en max to ganger i uken. Bruker heller ikke shampoo, kun balsam. Anonymkode: da498...399 Har alltid trodd håret ble fett om man brukte for mye balsam. Så ble veldig overrasket når jeg ser du bruker kun balsam! Har du naturlig tørt og småkrøllete hår eller rett hår? Anonymkode: 21a62...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå