AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Gutten vår på tre år har hatt vannkopper en uke nå, og nå begynner han naturligvis å gå på veggen her hjemme. De aller fleste blemmene har tørket inn, men han har et par blemmer igjen på foten. Han har selvfølgelig vært hjemme fra barnehagen så langt. Men er det noe problem å gå ut i helgen så lenge vi holder ham på god avstand fra andre mennesker? Jeg vet at vannkopper kan være farlig for folk med nedsatt immunforsvar, men hvis vi sørger for å ikke ha ham i nærheten av andre? Anonymkode: cfeed...431
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Ja, dere kan gå ut så lenge dere er obs på smitte Anonymkode: e5f7b...2a2 2
Ulrikke Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Jeg mener å ha lest at det er dråpesmitte så lenge det kommer nye utslett. Dersom det ikke har kommet nytt utslett på et par dager, og de blemmene det ikke er skorpe på er på beinet, altså under klær/dekket til/ikke mulig å ta på, så er sjansen for smitte minimal! Så lenge det ikke kommer nytt utslett er det de blemmene det fortsatt er væske i som smitter. Når det er sagt: jeg er HELT enig i at man skal ta hensyn til andre. Det synes ikke utenpå hvilke mennesker som kan bli dødssyke av noe som vanligvis tåles godt. Men en tur i skogen feks kan dere selvfølgelig ta! Det er sikkert godt for både kropp og sjel etter en uke med sykdom! Men hold dere i naturen, og ikke på kjøpesenter/lekeland osv! 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 I egen Hagen eller skogen ja, men ikke på lekeplasser, butikker OL der det befinner seg folk. Anonymkode: ff851...7d3 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I egen Hagen eller skogen ja, men ikke på lekeplasser, butikker OL der det befinner seg folk. Anonymkode: ff851...7d3 Joda, det går fint! Barna er faktisk mer smittsomme før vannkoppene bryter ut, når man ikke vet de er smittet, enn helt på slutten når svært få ikke har tørket ordentlig inn. Anonymkode: c80f7...669 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Om ikke alle har tørket inn så nei, ikke annet enn i Hagen eller andre steder det ikke er folk Anonymkode: 9e217...814 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Herregud så hysteriske folk er! Jeg er alenemamma å hadde sønnen min hatt vannkopper i en uke så måtte han garantert vært med i matbutikken,for han kan ikke være hjemme alene. Da hadde vi møtt folk på både buss-stoppet,i bussen og i butikken. Anonymkode: 48772...17a 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud så hysteriske folk er! Jeg er alenemamma å hadde sønnen min hatt vannkopper i en uke så måtte han garantert vært med i matbutikken,for han kan ikke være hjemme alene. Da hadde vi møtt folk på både buss-stoppet,i bussen og i butikken. Anonymkode: 48772...17a Det handler ikke om hysteri, men blir mennesker med nedsatt imunforsvar smittet så kan de faktisk dø av det, så enkelt!. Å holde seg unna folk en uke er vel ikke for mye forlangt da. Du får noen til å handle for deg, nabo et eller annet, bruke kolonialen.no eller tilsvarende. Ønsker dere å gå ut så gjør det der det ikke er andre. Jeg er selv 100% alene, og ja her fikk barnet vannkopper i en alder av 2 år. Var hjemme en drøy uke, fikk andre til å handle, gikk helt fint. Anonymkode: 3183e...32e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 Hvis han har hatt de en hel uke nå, så er han sikkert ikke smittsom lenger. Jeg sier kjør på! Anonymkode: 0582b...753 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud så hysteriske folk er! Jeg er alenemamma å hadde sønnen min hatt vannkopper i en uke så måtte han garantert vært med i matbutikken,for han kan ikke være hjemme alene. Da hadde vi møtt folk på både buss-stoppet,i bussen og i butikken. Anonymkode: 48772...17a Du kan jo handle på nett og få vare på døra den ene gangen i livet barnet ditt har vannkopper? Både for hans egen del og ikke minst de rundt på deres vei til butikken. Anonymkode: 4c27b...0ea 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo handle på nett og få vare på døra den ene gangen i livet barnet ditt har vannkopper? Både for hans egen del og ikke minst de rundt på deres vei til butikken. Anonymkode: 4c27b...0ea Ikke alle steder i landet det er en mulighet. Anonymkode: 0582b...753
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle steder i landet det er en mulighet. Anonymkode: 0582b...753 Det har jeg ikke oversikt over. Men alle har en eller annen de kjenner eller en nabo som man kan spørre pent om de kan handle for dem Anonymkode: 4c27b...0ea
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle steder i landet det er en mulighet. Anonymkode: 0582b...753 Men de aller fleste har vel en nabo eller en venn som kan hjelpe med å handle? Anonymkode: fd6f3...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå