AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Trenger tips til akseptabel mat på skoletur. Vi drar med bussen tidlig om morgenen og så skal vi spise medbrakt matpakke 5 timer senere. Jeg har fortsatt litt problemer med dette etter noen år med mobbing. Har vanligvis hoppet over lunsjen på skoleturer, men på grunn av helsa kan jeg ikke det nå. Har noen i klassen som fortsatt kommenterer med ting som «Salami?! æsj det lukter så vondt» når andre har det, så det er utelukket, og tenker de henger seg opp i samme ting som mobberne mine pleide å måtte kommentere (utelukker da ost, fisk og servelat, og muligens skinke, middagsrester, yoghurt og salat hvis dette er vanlige ting å henge seg opp i.. er det? Mistenker at dem har overdrevet noe). Jeg takler ikke at folk kommer med negative kommentarer til maten min. Vet det bare er å ignorere de, men får ikke til. Så på grunn av nylig divertikulitt skal jeg holde meg unna mat med høyt fiberinnhold, nøtter, sterk krydder, frukt med frø, laks, avokado, sjokolade, tørket frukt, mais, bønner, linser og brokkoli/blomkål-familien. Hva kan jeg ta med? Hva går greit når den skal stå 5 timer i en buss? Anonymkode: 2c8c5...8a6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Du kan ta smøreost på brødskiver og legge sammen skivene. Kanskje du kan ta agurkstaver ved siden av. Eller en sånn boks med små tomater. Tåler du eple eller druer kan du ta med det også. Anonymkode: 51e44...66f 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta smøreost på brødskiver og legge sammen skivene. Kanskje du kan ta agurkstaver ved siden av. Eller en sånn boks med små tomater. Tåler du eple eller druer kan du ta med det også. Anonymkode: 51e44...66f Tenker å ta med en banan og så prøver jeg meg med smøreost og agurkstaver takk for forslag. Anonymkode: 2c8c5...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå