AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Jeg sitter her, helt paff og på gråten etter samtale med legevakten. Jeg ringte inn pga en urinveisinfeksjon som ikke ville gi seg. Jeg var på legen forrige fredag og fikk antibiotika. Det gikk 3 dager uten noe trang for å tisse (utenom det vanelige) ,også kjente jeg ubehag igjen. Jeg tenkte ikke så mye over det og trodde det var vanelig. Helt til i går og i dag, da var det like ille som første dagen og i dag verre. Konstant tissetrengt og flere ganger jeg ikke klarte å holde meg. Hadde ingen til å kjøre meg i dag før etter klokken 6 og da ringte jeg inn. Første jeg blir møtt med når jeg sa hvor lenge det hadde vedvart, var at dette var bare idiotisk av meg, jeg hadde hatt flere gylne muligheter til å komt meg til fastlegen og at jeg måtte ta meg sammen. Jeg ble jo sint og spurte om hun helt ærlig skulle kjefte på meg, og da freste hun til meg at ja det hadde hun all rett til, for jeg skulle komt meg til fastlegen i dag før de stengte. Jeg brøt ut i gråt og sa at jeg ikke hadde noen til å kjøre meg og jeg klarte ikke gå så langt uten å tisse på meg. Da bare fliret hun og sa at det var da noen rundt meg som kunne ta seg fri fra jobb for å få meg til legen. Har de virkelig lov til å være så frekk og ufin?? Jeg er fullt klar over at legevakten skal være ett akutt tilbud, men det var det jo denne gang for min del..jeg hadde ingen andre utveier enn å reise på legevakten denne gang. Jeg fikk time altså, hun måtte bare poengtere og fortelle meg hvordan ting fungerte med legevakt først. Jeg svarte jo selvfølgelig at hun kunne finne en hyggeligere måte å fortelle meg det på. Anonymkode: 1bf3d...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Dette hørtes ikke bra ut, det ville jeg klaget på! Angående infeksjonen så har jeg et godt tips som jeg fikk på føden: Pøs på med c-vitamin (1000mg 2 ganger daglig). Når du får for mye c-vitamin blir det skylt ut i urinen og den syren er veldig bakteriedrepende. Lykke til, uvi er skikkelig grusomt. Anonymkode: 96863...7d9 14
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Du kunne vel tatt på et bind og gått til fastlegen tenker jeg. Mange misbruker legevakten fordi fastlegeordningen er så dårlig. Anonymkode: b6080...cc8 31
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Er du hun som heller reiser på legevakten om kvelden, eller midt på natten, for det er kun da du har tilgang på bil, heller enn å dra til fastlegen med kollektivtransport på en rimelig tid på døgnet...? Anonymkode: 2963a...ff2 25
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Du er hysterisk. Du skulle tatt taxi til fastlegen sin, skjønner godt at de ble irritert når du har hatt all mulighet til å dra til fastlegen (i flere dager!) men du velger å vente til fastlegen stenger og legevakten åpnet. De har det supertravelt med akutt og kritisk syke folk, klart de blir oppgitt over folk som tror de kan velge mellom fastlege og legevakt. Du er ikke akutt syk, du har kjent på dette i dagesvis.. Om det var riktig av henne å være ufin kan diskuteres, men jeg forstår frustrasjonen meget godt. Anonymkode: 8d8e4...9c6 46
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 Jeg husker den forrige tråden din. Anonymkode: 2963a...ff2 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #7 Skrevet 3. mai 2019 Du må klage! respektløs oppførsel. Anonymkode: 6c988...13c 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #8 Skrevet 3. mai 2019 Bare så du veit det så er taxi ofte en fin bil Anonymkode: ac264...e1f 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kunne vel tatt på et bind og gått til fastlegen tenker jeg. Mange misbruker legevakten fordi fastlegeordningen er så dårlig. Anonymkode: b6080...cc8 Jeg er tissetrengt hvert 10 minutt og det er 1t å gå til legekontoret en vei. Da hjelper desverre ett bind veldig lite for meg..hadde det vært ett alternativ så hadde jeg jo gjort det, men ee ikke noe koselig å komme dit med tissevåt bukse og gå hjem med det og. Anonymkode: 1bf3d...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du hun som heller reiser på legevakten om kvelden, eller midt på natten, for det er kun da du har tilgang på bil, heller enn å dra til fastlegen med kollektivtransport på en rimelig tid på døgnet...? Anonymkode: 2963a...ff2 Det er ikke alle som har tilgang på kollektivtransport, noe byfolk ofte ser ut til å glemme. Anonymkode: 6c988...13c 11
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som har tilgang på kollektivtransport, noe byfolk ofte ser ut til å glemme. Anonymkode: 6c988...13c Og derfor har fastlegen mulighet til å rekvirere taxi til de som trenger det Anonymkode: 8d8e4...9c6 12
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke alle som har tilgang på kollektivtransport, noe byfolk ofte ser ut til å glemme. Anonymkode: 6c988...13c Så alle disse menneskene må bruke legevakten som fastlege, siden de ikke kommer seg noe annet sted? Si meg, hvor mange legevakter ligger mer tilgjengelig til for folk ute i grisgrendte strøk, enn fastlegen? Anonymkode: 2963a...ff2 20
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 De fleste har tilgang på taxi... syns ikke sykepleieren behøvde å være så ufin mot deg, men ærlig talt, de er ofte veldig presset på akutten, på grunn av folk som trenger øyeblikkelig hjelp. Anonymkode: c8dac...44a 22
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som har tilgang på kollektivtransport, noe byfolk ofte ser ut til å glemme. Anonymkode: 6c988...13c Da får du be om pasienttransport neste gang. Så vidt jeg vet er det tilbudet landsdekkende. Anonymkode: 7907b...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 Hvilken antibiotika ville du ha legevaktslegen til å skrive ut til deg denne gangen da, og hvor lang kur ville du ha? 3 dager? 5 dager? Fikk du den typen antibiotika du ville ha? Anonymkode: 2963a...ff2
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #16 Skrevet 3. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her, helt paff og på gråten etter samtale med legevakten. Jeg ringte inn pga en urinveisinfeksjon som ikke ville gi seg. Jeg var på legen forrige fredag og fikk antibiotika. Det gikk 3 dager uten noe trang for å tisse (utenom det vanelige) ,også kjente jeg ubehag igjen. Jeg tenkte ikke så mye over det og trodde det var vanelig. Helt til i går og i dag, da var det like ille som første dagen og i dag verre. Konstant tissetrengt og flere ganger jeg ikke klarte å holde meg. Hadde ingen til å kjøre meg i dag før etter klokken 6 og da ringte jeg inn. Første jeg blir møtt med når jeg sa hvor lenge det hadde vedvart, var at dette var bare idiotisk av meg, jeg hadde hatt flere gylne muligheter til å komt meg til fastlegen og at jeg måtte ta meg sammen. Jeg ble jo sint og spurte om hun helt ærlig skulle kjefte på meg, og da freste hun til meg at ja det hadde hun all rett til, for jeg skulle komt meg til fastlegen i dag før de stengte. Jeg brøt ut i gråt og sa at jeg ikke hadde noen til å kjøre meg og jeg klarte ikke gå så langt uten å tisse på meg. Da bare fliret hun og sa at det var da noen rundt meg som kunne ta seg fri fra jobb for å få meg til legen. Har de virkelig lov til å være så frekk og ufin?? Jeg er fullt klar over at legevakten skal være ett akutt tilbud, men det var det jo denne gang for min del..jeg hadde ingen andre utveier enn å reise på legevakten denne gang. Jeg fikk time altså, hun måtte bare poengtere og fortelle meg hvordan ting fungerte med legevakt først. Jeg svarte jo selvfølgelig at hun kunne finne en hyggeligere måte å fortelle meg det på. Anonymkode: 1bf3d...ba4 Nei, dette er ikke greit. Hvis du vet tidspunktet du ringte inn på, hadde jeg absolutt klaget så de har mulighet til å se hvem som tok i mot samtalen. At man kan være presset på jobb har jeg forståelse for, men man skal da jammen meg behandle folk som medmennesker uansett hva. 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #17 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola said: Nei, dette er ikke greit. Hvis du vet tidspunktet du ringte inn på, hadde jeg absolutt klaget så de har mulighet til å se hvem som tok i mot samtalen. At man kan være presset på jobb har jeg forståelse for, men man skal da jammen meg behandle folk som medmennesker uansett hva. Hvis dette er samme legevakt som TS har oppsøkt flere ganger før på kvelden og natten, med urinveisinfeksjon, fordi hun påstår at hun kun har tilgang på bil om natten, så vet de nok godt hvem hun er, og har med rette gått litt lei av at hun bruker legevakten som fastlege. Anonymkode: 2963a...ff2 29
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #18 Skrevet 3. mai 2019 Dette er faktisk misbruk av legevakten. Personen sa det på en stygg og unødvendig måte, men du må ta litt selvkritikk her. Du har buss eller taxi å velge imellom. Du kan dra til apoteket å kjøpe inkontinensinnlegg som er for urinlekkasje. Kommer du deg ikke til apotek? vell du har faktisk sittet å ventet så lenge at du faktisk kunne ha fått det i post. Eller du kan ta rask levering hos apotket og få det på døren iløpet av samme dagen eller neste. Ingen unnskyldning der. En urinveisinfeksjon gjør ikke at du plutselig tisser 20 liter urin hver dag. Så du overdriver ang lekkasjen din. Ja du har en ekstrem trang til å tisse og du kan da skvette litt her og der. Blæren blir ikke full på 10 min, så om du da tisser hvert 10. min så vil det faktisk ikke samle seg så mye urin at det blir et problem. Så slike innlegg vil faktisk holde til du kommer deg til fastlegen. Jeg forstår godt at de reagerer, fordi du har hatt UVI i lang tid, det er faktisk ikke akutt i seg selv. Komplikasjoner av en UVI- ja, men det er ikke det du snakker om her. Det er en normal UVI. Du har hatt i hele går og i hele dag til å komme deg til fastlegen. Men så velger du altså legevakten og det er ikke greit. Det er ikke greit å kaste bort tiden deres på en vanlig uvi når du faktisk kunne ha kommet til fastlege. Hun sa det på en ugreit måte, men du må ta litt selvkritikk her også. Anonymkode: 00699...5d1 19
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #19 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis dette er samme legevakt som TS har oppsøkt flere ganger før på kvelden og natten, med urinveisinfeksjon, fordi hun påstår at hun kun har tilgang på bil om natten, så vet de nok godt hvem hun er, og har med rette gått litt lei av at hun bruker legevakten som fastlege. Anonymkode: 2963a...ff2 Jobber man innen helsesektoren så bør medmenneskelighet være en selvfølge. Du kan ikke kjefte folk huden full, samme hvor "lei" du er. 12
Gjest Hummel34 Skrevet 3. mai 2019 #20 Skrevet 3. mai 2019 Prøvde du å ringe fastlegen disse dagene for å forhøre deg hva han/hun tenkte om situasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå