Gå til innhold

Rydde etter seg hos fastfoodrestauranter

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vær glad at ikke alle rydder etter seg. Muligens at du ville vært arbeidsledig da

Anonymkode: afd7c...5e5

Utrolig nok består arbeidsdagen min av mer enn å rydde bord. ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har man folkeskikk, rydder man opp etter seg.

Anonymkode: 853c6...2c9

• Liker 4
Skrevet (endret)

På Mac Donalds og slike plasser tar jeg alltid med meg all søpla og kaster det. Står ikke noe igjen etter meg. Ser jo at ikke alle andre gjør det...

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rydder alltid etter meg på fastfood eller andre steder med sånn ryddestasjon. Vasker ikke bordet da (men har ikke for vane å søle så mye heller siden jeg ikke har barn med meg) :)

Anonymkode: 8ad30...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På McDonalds og Burger king forventes det at man rydder opp etter seg. Kaste bosset sitt og sette brettet på plass. 

Anonymkode: e08c6...338

Forventes av hvem? Jeg betaler ekstra for å sitte i restauranten å spise, da forventer jeg at de ansatte rydder etter meg. Noe de også gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Forventes av hvem? Jeg betaler ekstra for å sitte i restauranten å spise, da forventer jeg at de ansatte rydder etter meg. Noe de også gjør. 

Det klarer du fint å gjøre selv. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det du betaler ekstra for er for å ta opp et bord, ikke for at de andre skal rydde opp etter deg.

• Liker 11
Skrevet

Hvis du har gjester, må de da rydde opp etter deg? Siden de ikke betaler for å være der...

• Liker 2
Skrevet

Det er flere grunner til at restaurantkjeden jeg jobber på (og andre) kan holde prisene nede. Vi serverer ikke gourmetmat, det er vi alle klar over. Forskjellen på en dyr restaurant og "vår" er både maten, men også det at vi er nødt til å gjøre flere ting for å holde prisene nede. Skulle vi hatt kelnere som serverte/ryddet på samme måte som andre restauranter, hadde prisene vært deretter. Det "forventes" at man rydder iallfall litt etter seg, så vi kan holde prisene nede. Ellers må flere ansettes for å rydde, da ville prisene gått opp. Folk hadde nok ikke likt dét heller. :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder alltid etter meg, og tørker opp f.eks ketchupsøl. Av og til kaster jeg rotet andre har etterlatt seg, hvis det ikke er et ledig, ryddig bord. :P Skjønner ikke hvorfor folk har slike "jeg har betalt, jobben din er å rydde etter meg"-holdninger, som om de tror at de ansatte er slavene deres og er mindre verdt... Kvalmt!

Anonymkode: b5eb8...058

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Wiskola skrev:

Det er flere grunner til at restaurantkjeden jeg jobber på (og andre) kan holde prisene nede. Vi serverer ikke gourmetmat, det er vi alle klar over. Forskjellen på en dyr restaurant og "vår" er både maten, men også det at vi er nødt til å gjøre flere ting for å holde prisene nede. Skulle vi hatt kelnere som serverte/ryddet på samme måte som andre restauranter, hadde prisene vært deretter. Det "forventes" at man rydder iallfall litt etter seg, så vi kan holde prisene nede. Ellers må flere ansettes for å rydde, da ville prisene gått opp. Folk hadde nok ikke likt dét heller. :fnise:

Jo flere ansatte, jo færre navere. Vinn vinn. 

Skrevet

Jo flere ansatte, jo færre navere. Vinn vinn. 

Saklig kommentar, du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvis du har gjester, må de da rydde opp etter deg? Siden de ikke betaler for å være der...

Jeg rydder ofte etter meg når jeg er på besøk ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wiskola skrev:

Saklig kommentar, du.

Saklig i forhold til hva da? Du kommer med noe om at det må ansette flere, som at det å få folk i jobb er noe negativt. Det er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du betaler ekstra for er for å ta opp et bord, ikke for at de andre skal rydde opp etter deg.

Ikke jeg. Jeg betaler for at andre skal rydde etter meg. Og det gjør de. Hver eneste gang. 

Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saklig i forhold til hva da? Du kommer med noe om at det må ansette flere, som at det å få folk i jobb er noe negativt. Det er det ikke. 

Det er selvfølgelig bra at flere kommer ut i jobb, men en prisøkning hadde ikke folk satt pris på heller. Det er poenget mitt. For noen måneder tilbake økte prisen på enkelte menyer med under 5kr, jammen fikk vi som stod i kassa høre det.

Endret av Wiskola
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rydder alltid på steder hvor det er tilrettelagt for det, slik som McDonald’s, Max, ymse kafeer etc. 

Går ikke å finner en fille for å tørke bordet, men dersom jeg har sølt ketchup så tørker jeg det av med en serviett jeg har liggende. 

Anonymkode: 9f050...703

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en holdning om at man skal rydde opp etter seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wiskola skrev:

Det er selvfølgelig bedre at flere kommer ut i jobb, men en prisøkning hadde ikke folk satt pris på heller. Det er poenget mitt. For noen måneder tilbake økte prisen på enkelte menyer med under 5kr, jammen fikk vi som stod i kassa høre det.

Jeg hadde ikke brydd meg. Det skjer uansett ikke, da det tydeligvis er mange som gjør jobben din gratis for deg. Og det er jo bra for da både deg og meg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke brydd meg. Det skjer uansett ikke, da det tydeligvis er mange som gjør jobben din gratis for deg. Og det er jo bra for da både deg og meg. 

Hvis du er så revende likegyldig lurer jeg oppriktig talt på hvorfor du i det hele tatt gidder sitte og bruke tid på å diskutere det. Men for all del, hver sin lyst sa kjerringa. :)

Endret av Wiskola
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...