Gå til innhold

Zip screen eller levegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet inn i leilighet med stor flott balkong, mye sol , men også mye vind. Har derfor gjort avtale med ulike solskjermingsfirma om befaring for å gi meg råd og pristilbud. Problemet er at de sier så mye forskjellige. En mente jeg burde bruke en terrassemarkiser som jeg så skulle ha liggende liksom over rekkverket for å hindre vind. Det slo jeg fra meg. De neste har enten anbefalt levegg som trekkes sidelengs, eller zip screen som går helt fra tak til gulv. Zip screens er dyrest, men ser mer "gjennomført" ut, ettersom det er hele lengder som kan justeres med motor. 

Men jeg er usikker på hva som gir best effekt på det problemet jeg har, næmlig vind. Alle som er her snakker om solskjerming, men solen vil jeg jo gjerne ha. Det er beskyttelse mot vind jeg er ute etter. Disse zip screensene er litt perforerte for at man skal kunne ha utsyn. Vil det også dempe vindtettheten ? 

Er det noen som har valgt enten levegg (på ca 2 meter høyde) eller zip screen, og kan fortelle meg om erfaring i forhold til vind ? 

Anonymkode: 13667...89f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke zip screen noe man har utenpå vinduene? Jeg trodde ikke det var beregnet som en slags levegg? Siden problemet er vind så regner jeg med at balkongen din ikke er innglasset, i såfall er det også en mulighet.

Anonymkode: 5220a...ecc

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke zip screen noe man har utenpå vinduene? Jeg trodde ikke det var beregnet som en slags levegg? Siden problemet er vind så regner jeg med at balkongen din ikke er innglasset, i såfall er det også en mulighet.

Anonymkode: 5220a...ecc

Hadde sikkert vært kjempefint med innglassing, men dette er et nybygd sameie, og det er neppe aktuelt å få godkjent innglassing. Derfor må jeg vurdere andre alternativer. 

Er også klar over at screen mest er brukt på vinduer for å stenge ute solvarmen, men jeg ser at flere bruker de ute på selve balkongen. Derfor spør jeg etter andres erfaring.

Anonymkode: 13667...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...