AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Hva kan være grunnen til at veldig mange folk skygger meg, eller ikke ser ut til å ønske meg vell? Jenter, spesielt, har dannet grupperinger mot meg, andre har liksom fnist litt av meg eller ikke ønsket meg i gjengen. Akkurat som at jeg ikke er bra nok. Og dette har gått utover selvtilliten min. Jeg vil påstå at jeg er veldig hyggelig, kanskje dessverre litt for hyggelig til tider. Er sprudlende, glad, positiv, men ikke av det voldsomme slaget heller. Prater ikke hull i hodet på folk, føler heller at jeg sjeldent får en ordentlig samtale/ kjemi med andre. Enkelte ganger opplever jeg kjemi, og da er gjerne kjemien veldig bra og vi ler ofte veldig mye. Jeg elsker humor i et vennskap. Dessverre oppleves det sjeldent, og jeg føler at enkelte litt "kulere" jenter ikke ønsker å ha meg i en vennekrets. Er jeg rar? Jeg får høre at jeg kan virke rar, men at dette er på en sjarmerende måte. Jeg har også alltid hørt at jeg er kul, så jeg forstår liksom ikke. Men har ofte besluttet at jeg er for rar for folk. Men jeg er så lei av dette, og skulle så gjerne lettere fått venner. Jeg elsker jo folk. Dessverre har alt dette gjort meg mer innesluttet. For å reflektere litt videre. Jeg har opplevd endel sjalusi tidligere, og samtidig hørt at jeg er over gjennomsnittet attraktiv og at det på avstand kan virke som at jeg har alt på stell. Synes det er teit dersom folk her skal ta meg på dette, jeg ønsker kun å reflektere. Slik er situasjonen. Videre så er jeg kanskje lett "å ta", altså at jeg kan virke litt usikker. Kan usikkerhet være en enkel grunn? Har dere opplevd noe lignende? Hva kan få deg til å tråkke unna andre? Hva gjør at du ikke ønsker å bli mer kjent med en person? Hva ser du etter i et vennskap? Anonymkode: d3af7...a5f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Å skygge noen betyr å hemmelig følge etter dem og spionere på dem. - "Han ble skygget av en privatdetektiv." Du mener "skygge unna" - "De skygget unna henne fordi de ikke likte henne." Anonymkode: 0b33d...480 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Så trist at du har det sånn. Har opplevd dette tidligere selv. Tror noe kan komme av sjalusi og at folk føler seg truet av deg. Men vær stolt av deg selv! Drit i hva andre måtte tenke(dette er noe av det vanskeligste som menneske). Men den dagen du ikke lar deg affisere av mennesker som dømmer deg vil du føle deg såå friiiii. Fortsett å vær deg selv, åpen og glad og søk til de som vil deg vel. Lykke til. Anonymkode: 2a550...f78 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Har aldri skygget unna noen pga sjalusi. Noen folk har bare ett eller annet ved dem som gjør at de føles ubehagelige selv om de ikke gjør noe galt eller det er noe feil med dem. Anonymkode: 9ad2f...9fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Alle mennesker jeg har "skygget unna" har alltid vært fordi de manger empati og selvinnsikt. Du sier du kan virke litt usikker, det er jo sånn at usikre mennesker ofte fokuserer mer på seg selv enn andre, de er veldig opptatt av hvordan andre oppfatter dem, og dermed har de vanskelig for å være støttende og empatiske mot de menneskene so de håper å "imponere". Kanskje er det noe her? Du sier du kanskje dessverre er litt for hyggelig til, hva legger du i det? At du "dessverre" er hyggelig tyder jo på at denne hyggeligheten kanskje ikke er så genuin. Anonymkode: 85e2c...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle mennesker jeg har "skygget unna" har alltid vært fordi de manger empati og selvinnsikt. Du sier du kan virke litt usikker, det er jo sånn at usikre mennesker ofte fokuserer mer på seg selv enn andre, de er veldig opptatt av hvordan andre oppfatter dem, og dermed har de vanskelig for å være støttende og empatiske mot de menneskene so de håper å "imponere". Kanskje er det noe her? Du sier du kanskje dessverre er litt for hyggelig til, hva legger du i det? At du "dessverre" er hyggelig tyder jo på at denne hyggeligheten kanskje ikke er så genuin. Anonymkode: 85e2c...2b6 Så merkelig. Mange av de jeg kjenner som er populære blant andre er noen slu slanger. Og jeg tror mye av det du skrive her er piss. Enig i det med at usikre mennesker kan bli for selvsentrerte. Takk for meg. Anonymkode: 2a550...f78
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Hmmm. Det er jo veldig vanskelig å si hvorfor du opplever at folk trekker seg unna deg. Her er noen tanker jeg gjør meg opp: Helt ærlig, dersom dette er noe du ofte opplever, og de menneskene du opplever det med har mange andre i gjengen sin - så høres det litt usannsynlig ut at «alle» skal fryse deg ut på grunn av sjalusi. Selv om du er over middels attraktiv og har alt på stell, så er det lite trolig at du er så super at ALLE føler seg truet av deg, ikke sant? Det kan nok være sant noen ganger, men neppe hele tiden. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg synes det var lettere å finne genuine vennskap når jeg ble litt eldre (passert 25). Før det føltes det alltid som det var viktigst å være kul, drikke, gjøre kule ting og være i riktig gjeng. Selv prøver jeg å behandle andre bra, men det er noen ting som kan få meg til å trekke meg unna: - Folk som jeg føler det er mye drama med. Det kan feks være folk som alltid er sinte på noen eller alltid har en konflikt gående, folk som gjerne baksnakker andre til meg, folk som alltid har noe negativt å si om ting osv. - Folk som gir meg dårlig selvtillit ved å alltid si imot meg, komme med små stikk hele tiden, er overlegne osv. - Folk som er veldig opptatte av seg selv, og ikke bidrar (det være seg til samtalen, til spleiselaget osv). Jeg stiller opp for venner, og forventer noe tilbake. Også er det jo det med kjemi da. Noen er jo litt «rare», og samtalene blir unaturlige og keitete. Jeg kan fort føle meg litt utilpass i sosiale lag også, og føle på at folk ikke egentlig liker meg. Der tror jeg sitter mest i mitt eget hode, men dersom man leter etter tegn på at man ikke er velkommen, så finner man det jo. Det tror jeg det er greit å ha i bakhodet. Du skriver at du ofte føler du er for rar for folk. Kanskje er du rar. Men da prøver du kanskje å bli akseptert av feil folk? Hva med å prøve å oppsøke miljøer der folk er litt annerledes? Har du forsøkt det? Jeg passet overhodet ikke inn sammen med de jeg studerte med - de var kule, moteriktige festløver, mens jeg var en skoleflink, utilpass nerd. Jeg vet ikke om de baksnakker meg akkurat, men jeg var ikke en av gjengen. Jeg begynte å oppsøke andre miljøer der jeg passet bedre inn og var velkommen. For meg var det viktig å finne de som jeg passer sammen med, og slutte å prøve å passe inn med folk jeg ikke hadde noe til felles med. Uff, dette ble bare rot tror jeg. Men her er noen av mine tanker i hvertfall. Anonymkode: 33807...a67 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Er det noen av vennene dine som er ekstra imot deg eller er det likt med alle? En misunnelig person kan lage mye skade... Løgn og baksnakking.... Kansje en av dem har baksnakket deg... Hold ører og øyne åpne prøv å ae tegninge .. Anonymkode: e2cde...7f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå