AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Islam er så kult at til og med undertøysbladet Sports Illustrated vil ha burkinibabes på forsiden sin. Tenk dere en amish eller tildekt kristen jente i stedet? Lol. Notre Dame brant nylig ned i Paris, og Macron har erklært at gjenreisingsbygget skal ha minaret. En islamsk minaret på en tusenårig katedral altså. Megakirken Hagia Sofia i Tyrkia ble nylig omgjort til moské også, men sånt skjer hele tiden, særlig i Sverige. Hvorfor er kristendommen ansett som ukul mens islam er moderne [sic] og kult? Hva mener du? Anonymkode: cf25f...77b 2
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Er du seriøs? Se litt på høyrebølgen som flommer over Europa. Islam blir ikke sett på som en "kul" religion, det er fremdeles den religionen som får gjennomgå mest i sosiale medier. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, Wiskola skrev: Er du seriøs? Se litt på høyrebølgen som flommer over Europa. Islam blir ikke sett på som en "kul" religion, det er fremdeles den religionen som får gjennomgå mest i sosiale medier. Høyrebølgen? Mener du Le Pen som ble valgt til statsminister i Frankrike? Sverigedemokratene som ble valgt og fikk gå inn i regjering? Å, ingenting av det skjedde visst. Snakker du om slemme, slemme mennesker i stadig mindre tilgjengelige kommentarfelt under nettavisene? Anonymkode: cf25f...77b 2
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høyrebølgen? Mener du Le Pen som ble valgt til statsminister i Frankrike? Sverigedemokratene som ble valgt og fikk gå inn i regjering? Å, ingenting av det skjedde visst. Snakker du om slemme, slemme mennesker i stadig mindre tilgjengelige kommentarfelt under nettavisene? Anonymkode: cf25f...77b Jeg snakker om et tøffere politisk klima hvor f.eks flyktninger fra muslimske land blir møtt med piggtråd og vold fra politiet. Du kan også se til retorikken som Donald Trump har. Innreiseforbud fra kun muslimske land. Hva gir du meg? Mener du fremdeles at islam anses som "kult"? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Megakirken Hagia Sofia i Tyrkia ble nylig omgjort til moské også Hvis år 1453 er nylig så stemmer det du sier Anonymkode: db6d9...df6 2
Nicathv Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Notre Dame brant nylig ned i Paris, og Macron har erklært at gjenreisingsbygget skal ha minaret. En islamsk minaret på en tusenårig katedral altså. Anonymkode: cf25f...77b Nei, det har han ikke. I følge diverse høyreekstreme nettsider har en arkitekt foreslått en minaret, for å minnes Algerierne som ble slaktet av franske myndigheter på 60-tallet. Det er ekstremt usannsynlig at det arkitektforslaget kommer til å bli vedtatt. Sitat Megakirken Hagia Sofia i Tyrkia ble nylig omgjort til moské også, men sånt skjer hele tiden, særlig i Sverige. Hagia Sofia har ikke vært en kirke siden den ble omgjort til moské for 566 år siden. I 1935 ble bygningen omgjort fra moské til museum. For en måned siden luftet Tyrkias høyrekonservative president Erdogan ideen om å gjøre bygningen til et religiøst sted igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #7 Skrevet 3. mai 2019 2 minutter siden, Wiskola skrev: Jeg snakker om et tøffere politisk klima hvor f.eks flyktninger fra muslimske land blir møtt med piggtråd og vold fra politiet. Du kan også se til retorikken som Donald Trump har. Innreiseforbud fra kun muslimske land. Hva gir du meg? Mener du fremdeles at islam anses som "kult"? Hvor får du dette fra? Hva slags briller leser du nyhetene med egentlig? Flere vestlige land har derimot vedtatt blasfemilover, "hate speech" lover, nettopp for å verne om og beskytte mennesker med muslimsk tro. Angående flyktninger så har vi siden 2014 hatt tidenes dugnad her i Europa på å ta imot flest mulig. Det går direktefly til Etiopia både fra Oslo og Stockholm. Flere kapteiner har fått Kongens fortjenestemedalje for å ha plukket opp båtflyktninger i Middelhavet. Men Donald Trump har sagt noe dumt i en avis, og derfor har vi høyrebølge??? Anonymkode: cf25f...77b
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #8 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor får du dette fra? Hva slags briller leser du nyhetene med egentlig? Flere vestlige land har derimot vedtatt blasfemilover, "hate speech" lover, nettopp for å verne om og beskytte mennesker med muslimsk tro. Angående flyktninger så har vi siden 2014 hatt tidenes dugnad her i Europa på å ta imot flest mulig. Det går direktefly til Etiopia både fra Oslo og Stockholm. Flere kapteiner har fått Kongens fortjenestemedalje for å ha plukket opp båtflyktninger i Middelhavet. Men Donald Trump har sagt noe dumt i en avis, og derfor har vi høyrebølge??? Anonymkode: cf25f...77b Har du et problem med direktefly til Etiopia? Sånn seriøst?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: Har du et problem med direktefly til Etiopia? Sånn seriøst? Hva slags spørsmål er det? Du påstår flyktninger fra muslimske land blir utsatt for vold fra myndighetene i Norge, når de derimot blir ønsket varmt velkommen. Etiopia er inngangsportalen til bl.a. det muslimske landet Somalia. Anonymkode: cf25f...77b
MortenMinstelønn Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 (endret) "Islam vil dø ut. Og det er en god ting for barna til de som praktiserer." Ok, ting å si? Njah. Ikke hvis du ønsker å fremstå som moderne og intellektuell. "Kristendommen vil dø ut. Og det er en god ting for barna til de som praktiserer." Ok ting å si? Any minute of the day! La oss bare være ærlig om det premisset. Utover det kan vi holde på til evig tid med å poengtere subjektive meninger. Ingen vil finne riktig svar. Det nærmeste svaret vi kommer til slutt er at begge disse religionene vil dø ut. Kristendommen ligger nede for telling. Islam begynner å "kjenne det i beina." Endret 3. mai 2019 av MortenMinstelønn 1
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags spørsmål er det? Du påstår flyktninger fra muslimske land blir utsatt for vold fra myndighetene i Norge, når de derimot blir ønsket varmt velkommen. Etiopia er inngangsportalen til bl.a. det muslimske landet Somalia. Anonymkode: cf25f...77b Skrev jeg at det var politivold i Norge? Nei. Anbefaler deg at du virkelig leser hva folk skriver før du slenger ut usannheter tilbake. Det er ingen hemmelighet at politiet i flere østeuropeiske land har utvist fæl oppførsel mot flyktninger. Du må tydeligvis få alt inn med teskje, eller hva?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 2 minutter siden, Wiskola skrev: Skrev jeg at det var politivold i Norge? Nei. Anbefaler deg at du virkelig leser hva folk skriver før du slenger ut usannheter tilbake. Det er ingen hemmelighet at politiet i flere østeuropeiske land har utvist fæl oppførsel mot flyktninger. Du må tydeligvis få alt inn med teskje, eller hva? Åja, så det at noen få østeuropeiske stater nekter å ta imot masseinnvandring (og er under sterkt press for det fra EU) er ensbetydende med at vi har en høyrebølge i Europa. Du er jammen nesevis, ber meg nærlese innleggene dine, etter at du selv har gjort ditt beste for å radbrekke mine. Du har dessuten ikke holdt deg til HI og tema i det hele tatt. Next. Anonymkode: cf25f...77b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 5 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: "Islam vil dø ut. Og det er en god ting for barna til de som praktiserer." Ok, ting å si? Njah. Ikke hvis du ønsker å fremstå som moderne og intellektuell. "Kristendommen vil dø ut. Og det er en god ting for barna til de som praktiserer." Ok ting å si? Any minute of the day! La oss bare være ærlig om det premisset. Utover det kan vi holde på til evig tid med å poengtere subjektive meninger. Ingen vil finne riktig svar. Her er du inne på noe. Anonymkode: cf25f...77b 2
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, så det at noen få østeuropeiske stater nekter å ta imot masseinnvandring (og er under sterkt press for det fra EU) er ensbetydende med at vi har en høyrebølge i Europa. Du er jammen nesevis, ber meg nærlese innleggene dine, etter at du selv har gjort ditt beste for å radbrekke mine. Du har dessuten ikke holdt deg til HI og tema i det hele tatt. Next. Anonymkode: cf25f...77b Har du fulgt med på hvilke partier som har fått mer og mer oppslutning rundt om i Europa? Har du sett nazitmarsjene i f.eks Sverige, hvor flere nordmenn har blitt arrestert? Meninger som er langt over på høyresiden blir mer og mer tydelig i dagens samfunn. Det er naivt å si noe annet. Antar du ikke var med på redaksjonsmøtet i Sports Illustrated hvor forsidebildet ble valgt. Hva vet vel du, jeg eller andre om hvilke argumenter som ble brukt for og i mot at en slik forside skulle publiseres? Tvert i mot med hva mange later til å tro, er det ikke alle muslimer som er glade for denne forsiden. Mange hevder modellen det er snakk om handler stikk i strid med den læren islam har. Når det er sagt, så er dette den første forsiden meg bekjent med en hijabi modell avbildet. Har du undersøkt om hvordan forsidebildene til kristne magasiner ser ut? Eller hvordan modellindustrien blant Amish er? Siden du uttaler deg som om du har peiling på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 16 minutter siden, Wiskola skrev: Har du fulgt med på hvilke partier som har fått mer og mer oppslutning rundt om i Europa? Har du sett nazitmarsjene i f.eks Sverige, hvor flere nordmenn har blitt arrestert? Meninger som er langt over på høyresiden blir mer og mer tydelig i dagens samfunn. Det er naivt å si noe annet. Antar du ikke var med på redaksjonsmøtet i Sports Illustrated hvor forsidebildet ble valgt. Hva vet vel du, jeg eller andre om hvilke argumenter som ble brukt for og i mot at en slik forside skulle publiseres? Tvert i mot med hva mange later til å tro, er det ikke alle muslimer som er glade for denne forsiden. Mange hevder modellen det er snakk om handler stikk i strid med den læren islam har. Når det er sagt, så er dette den første forsiden meg bekjent med en hijabi modell avbildet. Har du undersøkt om hvordan forsidebildene til kristne magasiner ser ut? Eller hvordan modellindustrien blant Amish er? Siden du uttaler deg som om du har peiling på dette. Denne høyrebølgen du snakker om tror jeg er mest oppe i hodet ditt. Her ser du spøkelser på høylys dag. Når ble det umoralsk, kriminelt og farlig å tilhøre høyresiden? Er ikke dette de to aksene i politikken, høyre og venstre? Er den ene mer legitim enn den andre? Du er vel klar over at islam er ganske så veldig orientert mot høyre? Du finner ikke mye kvinnekamp, fri abort eller gay pride i den leiren, hvis du trodde det. Tilbake til saken da, glad du nevner det. Seff er det ikke halal for en dame å ligge å dra seg i burkini i et undertøysblad. Tingen er at det er valgt ut som kult, progressivt, hipt. Mye mer så enn kjedelige kristne kjerringer, det er jo akkurat det jeg tar opp i hovedinnlegget. Sports Illustrated er heller ikke et kristent blad, laaaangt derifra. Tenker de stakkars kristne amerikanerne forgjeves prøvde å stoppe dette bladet og liknende i sin tid. Kristne eller amish har ikke slike blad. Heller ikke muslimer. Der har de jaggu noe til felles, gitt. Poenget er at det ene frontes som kult, det andre ikke. Anonymkode: cf25f...77b
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #16 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne høyrebølgen du snakker om tror jeg er mest oppe i hodet ditt. Her ser du spøkelser på høylys dag. Når ble det umoralsk, kriminelt og farlig å tilhøre høyresiden? Er ikke dette de to aksene i politikken, høyre og venstre? Er den ene mer legitim enn den andre? Du er vel klar over at islam er ganske så veldig orientert mot høyre? Du finner ikke mye kvinnekamp, fri abort eller gay pride i den leiren, hvis du trodde det. Tilbake til saken da, glad du nevner det. Seff er det ikke halal for en dame å ligge å dra seg i burkini i et undertøysblad. Tingen er at det er valgt ut som kult, progressivt, hipt. Mye mer så enn kjedelige kristne kjerringer, det er jo akkurat det jeg tar opp i hovedinnlegget. Sports Illustrated er heller ikke et kristent blad, laaaangt derifra. Tenker de stakkars kristne amerikanerne forgjeves prøvde å stoppe dette bladet og liknende i sin tid. Kristne eller amish har ikke slike blad. Heller ikke muslimer. Der har de jaggu noe til felles, gitt. Poenget er at det ene frontes som kult, det andre ikke. Anonymkode: cf25f...77b Islam frontes ikke som kult. Det var det som var poenget mitt med å nevne det mer høyrevridde politiske klimaet. Islam er den religionen som det er flest fordommer om og som kritiseres mest hyppig og aggresivt på internett. Hvordan kan du da si at denne religionen frontes som kult?
FactsOverFeelings Skrevet 3. mai 2019 #17 Skrevet 3. mai 2019 Det mest fascinerende for meg er "alliansen" mellom Islam og moderne (såkalt interseksjonell, eller komplett idioti på godt norsk) feminisme. En større motsigelse skal man jommen lete lenge etter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 På 3.5.2019 den 19.38, MortenMinstelønn skrev: Det nærmeste svaret vi kommer til slutt er at begge disse religionene vil dø ut. Kristendommen ligger nede for telling. Islam begynner å "kjenne det i beina." Begge religionene vil vokse de neste tiårene Anonymkode: ec2be...cbe
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 På 3.5.2019 den 19.26, AnonymBruker skrev: Hvis år 1453 er nylig så stemmer det du sier Anonymkode: db6d9...df6 Om man følger geologisk tidsregnings så er det nylig.
Gjest Sirkelen Skrevet 23. januar 2020 #20 Skrevet 23. januar 2020 Dessverre lever vi en veldig forvirret verden, noe denne reklamen er et eksempel på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå