Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2005 #1 Skrevet 23. april 2005 Er det noen måte å få disse mykere på? Hver gang vi har det, er det umulig å spise nesten og sier KNAS KNAS! Så klart er det ikke verre enn å varme det i mikroen, da blir det mykt med en gang, men må jo være en annen måte å gjøre det på :klø:
liv Skrevet 23. april 2005 #2 Skrevet 23. april 2005 Du kan legge de litt i vann.. Eller så kan du steke all maten litt lenger..
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2005 #3 Skrevet 23. april 2005 Men vi steker det akkurat til siste slutt før osten blir svidd... men skal prøve å legge de i vann jeg, takketakk nå må jeg gå og sette lasagne i mikroen som vanlig
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2005 #4 Skrevet 23. april 2005 Har du sjekket at platene du bruker er forkokte (de fleste er det)?
Nella Skrevet 23. april 2005 #5 Skrevet 23. april 2005 Du kan steke litt lenger og legge på ost midt i steketiden istede.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2005 #6 Skrevet 23. april 2005 Hvor mange grader steker du lasagnen på da?
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #7 Skrevet 23. april 2005 Ting å prøve neste gang: - Lavere temperatur i stekeovnen slik at lasagnen kan steke litt lengre. - Sett lasagnen lenger ned i ovenen - Legg papir over lasagnen mot slutten for å forhindre osten brenner seg så fort.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. april 2005 #8 Skrevet 23. april 2005 Jeg bruker å dekke platene med masse saus. Setter formen inn i ovenen med folie over i ca 30 min, tar den ut og strør ost på. Setter inn igjen i 15-20 min, og platene blir aldri hard. Har da ovnen på 200-220 grader.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2005 #9 Skrevet 23. april 2005 Hvis platene ikke blir mye, kan det være en ide å koke dem litt først. Kok opp masse vann, (som ellers til pasta),og kok noen plater i slengen et par minutter. Legg så rett i form som vanlig. Caro
Annie78 Skrevet 23. april 2005 #10 Skrevet 23. april 2005 Jeg har oppdaget at man ikke kan legge platene oppå hverandre, to og to, men må bare legge et lag plater før det skal saus oppå. Godt med saus og på 225 grader i 30 minutter. Har bare opplevd harde plater når platene havner dobbelt oppå hverandre....
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #11 Skrevet 23. april 2005 ..og dette er en teit feil kjæresten og jeg gjorde en gang, som du sikkert ikke gjør; fordele saus og full helt feil slik at de øverste platene nærmest var tørrlagte... De ble ganske harde og fæle. Men en sånn feil gjør man ikke flere ganger, så følg rådene til de andre her, du:)
Dagoberta Skrevet 24. april 2005 #12 Skrevet 24. april 2005 Hvis jeg lager sånn Toro-lasagne (og det er jo som oftest den jeg lager, de er så kjappe å lage til), så bruker jeg å steke kjøttdeig og lage saus og fylle formen en time eller to før vi skal spise (eller enda lengre på forhånd, den kan stå nesten hur länge som helst før man steker den). Da blir det aldri harde plater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå