Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med operasjon på hånda, fikk jeg smørt på en gul desinfiserende krem på hele hånda. Denne kremen har tørket ut hele huden, i tillegg til plaster som har vært på området rundt såret er "ødelagt" etter å ha blitt revet opp slik at øvre hudlag har følgt med gjentatte ganger... 

Nå etter flere uker har huden fortsatt ikke blitt bedre (som bildet viser), selv etter å ha smørt med håndkrem hver dag... Noen som har en god fuktighetdkrem å anbefale, som ikke koster skjorta? :)

IMG_20190503_142017.jpg

Anonymkode: 8fd37...fc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker a-creme det funker bra. Sliter med tørrhud på hendene og kroppen selv.

Anonymkode: 14b5f...fb9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Neutrogena vil jeg si er den beste av de "vanlige" håndkremene, som altså ikke koster skjorta. Min personlige mening. Men har også blitt best i test.

Test:

https://www.best-i-test.nu/handkrem

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Weleda skin food, eller locobase repair

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Million said:

Neutrogena vil jeg si er den beste av de "vanlige" håndkremene, som altså ikke koster skjorta. Min personlige mening. Men har også blitt best i test.

Test:

https://www.best-i-test.nu/handkrem

Selger de denne på vanlige butikker, eller apotek? :)

Gjest Benzo
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med LRP Cicaplast, A-Derma, LRP Lipikar og Avène Cicalfate. Sistnevnte fungerer best på mine hender. Jeg bruker også å skrubbe hendene noen ganger, når de ikke er såre, og deretter påføre tykt lag med krem. Gjør underverker på ekstra tørre dager. Men noen ganger er hendene så tørre at ingenting hjelper, dessverre. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selger de denne på vanlige butikker, eller apotek? :)

Vanlige butikker. Eller vent.... prøv på Vita (parfymeri-billigkjede)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min far hadde hender så tørre at huden sprakk og som alle menn av hans generasjon mente han at kremer var jo dritt og klin og fysj og faen......

Han var en tur innom Jernia og han som jobbet der la merke til hendene hans og solgte han en håndkrem de selger som heter O'Keffees. Den reparerte huden hans helt på en uke. 

Anonymkode: d139b...23c

• Liker 5
Skrevet

Hvis ikke body shop sin hemp krem tar det tar ingenting det! Jobber i butikk og det er den eneste som har reddet meg fra tør, kuttet og flikete hud ☺️

Skrevet

Canoderm har reddet med mange ganger. 4 åringe med eksem liker den også godt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Atopicare fra sanex. Kosta 25 eller noe hos loco eller normal.

Anonymkode: 6314e...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Locobase Repair! Fås på apotek. Feteste kremen jeg noen gang har prøvd. Ikke noe parfyme eller tull :) 

Anonymkode: 909c7...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Decubal, den røde

Anonymkode: 88812...30d

Skrevet

Gehwol Soft Foot Cream 😅 Ja det er en fotkrem men INGENTING annet har fungert på mine ekstremt tørre, røde og sprukne hender med tendenser til eksem. Av en eller annen grunn har jeg også slitt med å være ekstremt tørr på baksiden av overarmene og på albuene men denne kremen fikset det på bare ett par påføringer. Det virker som om kremen hjelper huden til å lege seg selv og huden holder seg myk og smidig! Jeg har kanskje bare trengt å smøre meg en gang annenhver uke i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet

Det der ville jeg smurt Vitapan på. Fås på apotek. 

Anonymkode: daaf8...d23

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Anki skrev:

Hvis ikke body shop sin hemp krem tar det tar ingenting det! Jobber i butikk og det er den eneste som har reddet meg fra tør, kuttet og flikete hud ☺️

Den er veldig bra, men Neutrogena er enda bedre. Dessuten er Neutrogena bortimot luktfri, i motsetning til hamp-håndkremen som stinker råttent gress e.l. Helt grusom lukt, takler ikke den håndkremen pga lukten. 

Anonymkode: f920b...cbf

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Anki skrev:

Jeg synes ikke hemp fra bodyshop er noe god, da er almond bedre på mine hender. Når det er sagt er canodermen den beste vi har hatt. Den tar knekken på alt av tørr hud, smører meg med den hver kveld og har klart å bli kvitt tørre områder på håndflatene. Jobber selv i butikk og bruker mye sprit i jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...