Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for tiden første året sosionom, men har i år søkt på vernepleier. Grunnet at jeg ønsker å bli værende i byen jeg studerer i da jeg trives veldig godt her, og ønsker å øke sjansene mine for jobb i nettopp denne byen. 

Har hørt at man har mye lettere for å få jobb som vernepleier enn som sosionom, stemmer dette?

På forhånd takk for svar

Anonymkode: 22785...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ferdig med vernepleierutdanningen til sommeren. Søsteren min er sosionom og hun sier i hvert fall at hun har sett at arbeidsgivere ofte vil ha vernepleiere foran sosionomer på grunn av den helsefaglige kompetansen. Det spørs jo hva slags stillinger det er snakk om, men innen rus og psykiatri er helsefag gull verdt. Hva ønsker du å jobbe med? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, fresia skrev:

Jeg er ferdig med vernepleierutdanningen til sommeren. Søsteren min er sosionom og hun sier i hvert fall at hun har sett at arbeidsgivere ofte vil ha vernepleiere foran sosionomer på grunn av den helsefaglige kompetansen. Det spørs jo hva slags stillinger det er snakk om, men innen rus og psykiatri er helsefag gull verdt. Hva ønsker du å jobbe med? :)

Jeg har ingen erfaring fra før, så er litt vanskelig å si hva jeg vil trives med. Men per nå så kunne jeg tenkt meg å jobbe på NAV (bare for kort tid/første jobberfaring), eller som jobbkonsulent (ikke NAV) for å hjelpe enkeltpersoner ut i arbeidstrening eller jobb. 

Jeg brenner for temaer som barn som blir utsatt for omsorgssvikt, flyktninger med traumer osv.
Men jeg har som sagt ingen tidligere erfaringer med å jobbe slik så vet ikke om jeg ville trivdes.

Hva slags arbeidsgivere snakker hun om? :)

Hvordan synes du studiet ditt har vært? Hva slags tanker har du rundt jobben som vernepleier vs. sosionom?

TS

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev: