AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Faen ta dette helvetes snøværet. Faen! Blir så sint! Her har det lagt seg snø. På veiene er det tildels bare slaps, men snøen har lagt seg litt her og der. Jeg skal på jobb både i dag, i morgen og på søndag. Med sommerdekk. De er splitter nye, og jeg har firehjulstrekk på bilen. Men er nervøs likevel. Skal blant annet ned og opp en ganske bratt bakke, som også er lang. Og den er som oftest dekket av slaps når været er slik. Har ikke en kjeft som kan kjøre meg heller, og ingen busser å ta. Kjører dere til jobb på sommerdekk når det er slaps og snø? Anonymkode: b25f8...e18
herremann Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 (endret) ta på vinterdekk da vel. hvis ikke får du kjøre veldig forsiktig og håpe på det beste. Endret 3. mai 2019 av herremann
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Det skal gå fint med nye sommerdekk og 4x4 siden bakken er såpass varm, kjør rolig der det er mer slaps. Måtte det selv idag også. Men den andre bilen med slitte sommerdekk er parkert til dette går over. Anonymkode: f963e...6ea
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 Går fint, det er mest sannsynlig ikke glatt, ikke her på Vestlandet hvertfall. Anonymkode: c374e...cc8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Jeg hadde faktisk ikke tatt sjansen. Om det skjer noe og bilen din ikke er skodd etter forholdene, kan du miste all erstatning. Da kan du i verste fall gå på en skikkelig smell. Er ikke så mye jobb å legge om til vinterdekk. Anonymkode: c0858...547 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 Bare nei. Da skifter du til vinterdekk igjen. Punktum. Man gambler ikke på at "det er sikkert ikke glatt". Og til deg som mente det gikk fint, for det er ikke glatt der du bor: newflash: alle bor ikke der du bor. Jeg bor også på Vestlandet, og jeg gikk nesten på ræv på vei til bussen i morges, for det var kjempesleipt ned en bakke. Man setter ikke andres liv i fare fordi man ikke gidder skifte dekk. Da får man heller ta taxi. Anonymkode: 84d3d...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #7 Skrevet 3. mai 2019 På igjen med vinterdekka da vell Været rår man ikke over, så totalt bortkastet å gå rundt og være sint for det. Anonymkode: 0019d...77a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #8 Skrevet 3. mai 2019 Men hva om ts kanskje ikke har vinterdekkene tilgjengelig hjemme? Hva om de er på dekkhotell for eksempel? Anonymkode: ac1c4...037
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva om ts kanskje ikke har vinterdekkene tilgjengelig hjemme? Hva om de er på dekkhotell for eksempel? Anonymkode: ac1c4...037 Dekkene mine var så slitte at de måtte kastes. Med andre ord har jeg ikke vinterdekk lenger nei.. Har ikke annet valg enn å kjøre og håpe på det beste. Surt. Anonymkode: b25f8...e18
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva om ts kanskje ikke har vinterdekkene tilgjengelig hjemme? Hva om de er på dekkhotell for eksempel? Anonymkode: ac1c4...037 Da får ts ta taxi. Om noen hadde meiet ned og drept barnet ditt, hadde du tenkt "åja, ok, da så, da er det vel greit" om vedkommende forklarte at "jammen atte dekkhotell"..? Anonymkode: 84d3d...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Jeg taper heller penger for en hel arbeidsdag eller tar drosje til jobb enn å risikere at jeg skader et annet medmenneske! Såpass bør en tenke for det kan koste et barn livet, kall det å overrekke men det er mye bedre å være på den sikre siden Anonymkode: ec244...ae0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dekkene mine var så slitte at de måtte kastes. Med andre ord har jeg ikke vinterdekk lenger nei.. Har ikke annet valg enn å kjøre og håpe på det beste. Surt. Anonymkode: b25f8...e18 Herregud menneske. Har du ikke hørt om taxi? Drosjebil? Anonymkode: 84d3d...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva om ts kanskje ikke har vinterdekkene tilgjengelig hjemme? Hva om de er på dekkhotell for eksempel? Anonymkode: ac1c4...037 Det er jo ingen unnskyldning. Om det skulle skje noe så hjelper det ikke å si til politiet/forsikringsselskapet: Jammen, du skjønner at jeg ikke har dekkene hjemme. Anonymkode: c0858...547
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får ts ta taxi. Om noen hadde meiet ned og drept barnet ditt, hadde du tenkt "åja, ok, da så, da er det vel greit" om vedkommende forklarte at "jammen atte dekkhotell"..? Anonymkode: 84d3d...ca5 Er noe som heter å kjøre etter forholdene da! Anonymkode: 553d1...ed6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får ts ta taxi. Om noen hadde meiet ned og drept barnet ditt, hadde du tenkt "åja, ok, da så, da er det vel greit" om vedkommende forklarte at "jammen atte dekkhotell"..? Anonymkode: 84d3d...ca5 Nå overdriver du jo. Her er det snakk om litt slaps, og noen steder ligger det snø på flat vei. Med andre ord kan jeg ikke gjøre noe ulykke i 10 km/t, for jeg lover, jeg kjører ikke fortere med sommerdekk og vinterføre... Og der jeg kjører er det ikke barn i veien. Har til dags dato aldri sett barn gå langs veien på vei til jobb. Bor ikke i et tett byggefelt med unger overalt til alle døgnets tider.. Anonymkode: b25f8...e18
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #16 Skrevet 3. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du jo. Her er det snakk om litt slaps, og noen steder ligger det snø på flat vei. Med andre ord kan jeg ikke gjøre noe ulykke i 10 km/t, for jeg lover, jeg kjører ikke fortere med sommerdekk og vinterføre... Og der jeg kjører er det ikke barn i veien. Har til dags dato aldri sett barn gå langs veien på vei til jobb. Bor ikke i et tett byggefelt med unger overalt til alle døgnets tider.. Anonymkode: b25f8...e18 Mener du det er greit å meie ned voksne, da? Hadde du syntes det var greit om noen gamblet på sommerdekk på slaps om det var moren din som ble kvestet? "Litt slaps" kan være jævlig sleipt. Anonymkode: 84d3d...ca5
VOX Skrevet 3. mai 2019 #17 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er noe som heter å kjøre etter forholdene da! Anonymkode: 553d1...ed6 Ja og de forholdene krever vinterdekk
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #18 Skrevet 3. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du jo. Her er det snakk om litt slaps, og noen steder ligger det snø på flat vei. Med andre ord kan jeg ikke gjøre noe ulykke i 10 km/t, for jeg lover, jeg kjører ikke fortere med sommerdekk og vinterføre... Og der jeg kjører er det ikke barn i veien. Har til dags dato aldri sett barn gå langs veien på vei til jobb. Bor ikke i et tett byggefelt med unger overalt til alle døgnets tider.. Anonymkode: b25f8...e18 Du kan gjøre stor skade med 10 km i timen på et barn jo. Jeg ble truffet av en bil i en fart mellom 10-15 km. Det sørget for tre år med hyppige behandlinger fordi bilen traff «riktig» punkt på ryggen. Og jeg er voksen! Men sånt må vel skje deg for at du skal ha litt mer respekt for bil, fart og andre! Anonymkode: ec244...ae0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #19 Skrevet 3. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du jo. Her er det snakk om litt slaps, og noen steder ligger det snø på flat vei. Med andre ord kan jeg ikke gjøre noe ulykke i 10 km/t, for jeg lover, jeg kjører ikke fortere med sommerdekk og vinterføre... Og der jeg kjører er det ikke barn i veien. Har til dags dato aldri sett barn gå langs veien på vei til jobb. Bor ikke i et tett byggefelt med unger overalt til alle døgnets tider.. Anonymkode: b25f8...e18 Og har du en forklaring på hvorfor du ikke kan ta taxi? Boten du får om noen oppdager at du kjører med sommerdekk på uegnet føre er nok større enn taxiregningen, om det er gnienhet som er årsaken. Anonymkode: 84d3d...ca5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #20 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du det er greit å meie ned voksne, da? Hadde du syntes det var greit om noen gamblet på sommerdekk på slaps om det var moren din som ble kvestet? "Litt slaps" kan være jævlig sleipt. Anonymkode: 84d3d...ca5 Herregud.. Dere er jo gærne her i tråden. Hvordan tror dere alle kom seg på jobb i dag tidlig, som har skiftet til sommerdekk? Nekter å tro at drosjeselskapene fikk så mange telefoner. Og så vidt jeg vet ble ingen drept i trafikken i dag. Velger å tro at det går fint så lenge jeg ikke kjører for fort. Hadde det vært for ille så hadde jeg ikke engang vurdert å kjørt, naturligvis. Anonymkode: b25f8...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå