Gå til innhold

Bunadsko som ikke er vonde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å oppdrive bunadsko som ikke er fullstendig tortur å gå i? Jeg klarer ikke å begripe at det er mulig å lage så sykt vonde sko! Jeg er så drittlei av å plastre åpne kjøttsår på beina hver 17.mai, og jeg går ikke en gang i toget! Det er tett før jeg tar på meg mine sorte, enkle ballerinasko i stedet men da blir jeg vel hengt...

Anonymkode: 3e910...a28

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1275126-bunadsko-som-ikke-er-vonde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har bunadssko fra Klavenes. Har med høy hæl. Får ikke gnagsår av dem. Jeg bruker dog tykk strømebukse siden jeg er ugift og skal ha rød strømpebukse. 

Anonymkode: 308cc...181

Jeg ønsker ikke hel, jeg har problemer med anklene. Og strømpebukser hjelper ikke døyten. Gnager som regel hull på dem og.

Anonymkode: 3e910...a28

AnonymBruker

Klaveness. Har hatt mine siden konfirmasjonen for 20 år siden. Har aldri fått gnagsår av dem, selv etter å ha gått mange kilometer hver 17.mai. Like fine er de også, oppbevarer de i esken de kom i. Litt vondt under føttene etter en hel dag, men de har jo ikke demping så det sier seg jo selv. Men gode å gå i er de. Jeg har med høy hæl, synes det er penest. De finnes også med flat hæl.

Det sier seg vel selv at man ikke får gode bunadsko til 299kr. Betalte 1500,- for nye klaveness til min konfirmant i fjor. Det er de virkelig verdt. Tar man godt vare på dem har man dem så lenge man lever. Husker ikke hva mamma betalte for mine i 1999, men jeg husker de var dyre, men hun insisterte på at når man har råd til bunad til flere foldige titalls tusen, så har man jammen råd til å investere i skikkelige sko også. Og det er sant. Det er mye stygge billige bunadsko der ute.

Anonymkode: 5b01d...d8e

• Liker 4
AnonymBruker

Klaveness lager sko som er gode å gå i, og de koster mer enn billige bunadssko som er på tilbud akkurat nå, - hvis du har helt vanlige føtter.

Om du har ekstra brede føtter, eller veldig høy vrist, så kan det faktisk lønne seg å få en ortoped til å sy bunadsskoene for deg slik at de passer perfekt til akkurat dine føtter. Og det koster altså noen kroner, men for føtter som trenger det så kan det være verd investeringen.

Anonymkode: 57675...f93

Annonse

AnonymBruker

Jeg har Klaveness. Fikk "ordentlig" bunadssko da jeg var rundt 20, for med de torturapparatene som ble kalt bunadssko som jeg hadde fra konfirmasjonen, der var spørsmålet ikke OM jeg fikk blødende gnagsår, men hvorvidt jeg fikk blødende gnagsår på mer eller mindre enn 5 forskjellige steder på føttene. Som oftest ble det 7!

Anonymkode: 29bb4...54b

• Liker 1

Jeg husker ikke hva mine heter, men de ligner veldig på bilder av Klavenes jeg ser på nett. Jeg har danset mye siden jeg var ung og alltid brukt bunadsko som dansesko. (Swing, salsa og annen gammeldans.) Jeg klarte da å slite ut et par og har kjøpt nye for kanskje 10 år siden. Jeg tror enda ikke jeg har fått noen særlig gnagsår av noen av dem, men jeg har jo klart å bli riktig gode venner med dem også uten bunad på. 

AnonymBruker

Hadde tidligere sko kjøpt på Almankås i Bø, men de var rett og slett torturinstrumenter. Ble så fortvilet av hvor vonde de var å gå med at jeg kjøpte et par Folklore bunadsko på Eurosko. En helt annet verden! Utrolig gode og behagelige sko som kan brukes hele 17. mai. Kjøpte også på oppfordring fra jenta som solgte meg skoene et halvnummer større enn jeg pleier å bruke da føtter jo ofte hovner opp etter en lang dag med bunadgåing ;)   https://www.eurosko.com/no/products/folklore/folklore-1895/?itemId=38172005. Kan anbefales på det sterkeste!

Anonymkode: 64080...818

Gjest Peanut

Kjøpte nylig Klaveness Klara med snøring fordi jeg får vondt av de andre skoene :sleep: Jeg kommer til å gå med dem hjemme litt før jeg går ut med dem på 17. Og så kommer jeg til å bruke Compeedplaster på for en preventiv effekt. 

Apropos tittelspørsmålet:

Sitat

Viss ikkje ein har bunadssko bør ein bruke enkle, svarte og lave sko. Det viktigaste er at dei ikkje stikk seg ut.

Endret av Peanut
AnonymBruker

Stemmer i med resten av gjengen her: Klaveness er veldig gode, og jeg har aldri fått gnagsår av dem, selv etter å ha gått i tog. Vondt i føttene får jeg heller ikke, sånn som jeg får i all slags pensko. Jeg hadde et billig par fra Sparkjøp en tid etter konfirmasjonen, og med disse hadde jeg alltid vondt i beina.

Anonymkode: c305a...803

Annonse

Klaveness finnes i flere modeller og i tre forskjellige bredder, F, G og H. Sjekk Klaveness’ nettsider så finner du alle modellene og hvilken bredde den enkelte modellen finnes i. Modellen Kari er i bredde H og har den laveste hælen, og er kanskje den modellen du burde prøve. 

Annonse
AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hater alle bunadsko, så jeg bruker converse til bunaden min. Går så fint atte! Lilla converse til lilla beltestakk er mye finere enn de trøtte bunadskoa. 

Anonymkode: fde93...029

Jeg bruker helt sorte sneakers. Bunaden er fotsid, så det synes jo ikke uansett. Kjenner flere som gjør lignende.

Anonymkode: 0e4ac...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...