AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 I og med at dette er et pengespørsmål valgte jeg å poste dette her Jeg ønsker å samle inn penger for den organisasjonen jeg tror på på Facebook. Men, jeg er livredd for at jeg får 0 kr som samles inn, rett og slett fordi jeg ikke kjenner så veldig mange.. Dessuten er ikke vennene mine opptatt av det samme som jeg. Det jeg lurer på er: kan jeg sende inn bidrag selv? Ser det står ect. "5 bidrag", "2 bidrag". Er det slik at jeg isåfall kan legge inn 3 bidrag og at dette vil stå? Er bare så innmari redd for å ikke få noen bidrag, synes ikke det er så veldig kult... Anonymkode: 4d2a0...0b6 2
Antoinette Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Jeg gir aldri til slike innsamlinger fordi man ikke vet med sikkerhet at pengene kommer frem. 9
Jadzia Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Jeg gir aldri til sånt jeg heller. Først og fremst fordi jeg ikke vil legge igjen kortinfoen min på facebook. Ser mange med mange venner, har innsamlinger som går i null og. Folk er lei det evige pengemaset. Gi heller penger i eget navn direkte til foreningen. 15
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 De fleste scroller forbi sånne innsamlinger uansett. Folk er drittlei det, for det dukker jo opp nye annenhver dag. Gi heller selv, og evt. del innlegg fra organisasjonen som sier noe om hvorfor det er en god sak å støtte når slike dukker opp, bursdag eller ikke. Anonymkode: 8c1b3...80f 13
Daria Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at dette er et pengespørsmål valgte jeg å poste dette her Jeg ønsker å samle inn penger for den organisasjonen jeg tror på på Facebook. Men, jeg er livredd for at jeg får 0 kr som samles inn, rett og slett fordi jeg ikke kjenner så veldig mange.. Dessuten er ikke vennene mine opptatt av det samme som jeg. Det jeg lurer på er: kan jeg sende inn bidrag selv? Ser det står ect. "5 bidrag", "2 bidrag". Er det slik at jeg isåfall kan legge inn 3 bidrag og at dette vil stå? Er bare så innmari redd for å ikke få noen bidrag, synes ikke det er så veldig kult... Anonymkode: 4d2a0...0b6 Hva i all verden er poenget med det? Hvorfor kan du ikke bare støtte denne organisasjonen direkte, uten å gå via facebook? 16
TrekStar Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 Det blir bare småpenger av slikt. Glem det, vil jeg si. Det er liten vits i å prøve engang. Vet om en politimann, som bare fikk inn ca 300 kroner i en slik innsamlingsaksjon på facebook nylig, selv om pengene gikk til gode formål. Det er vanskelig. Bedre å finne andre måter. 1
solmåneogstjerner Skrevet 3. mai 2019 #7 Skrevet 3. mai 2019 Jeg gir aldri på facebook, uansett hvor god saken er eller hvor god venn jeg er med den som startet innsamlingen. Om du ønsker å gi et bidrag selv så finner du kontonummer og vippsnummer på hjemmesidene til de organisasjonene du vil støtte 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #8 Skrevet 3. mai 2019 Problemet med innsamlingene på Facebook er at organisasjonene ikke får pengene før målet er nådd. Om man kun får inn 300,- av et mål på 500,- blir pengene fryst til man når målet. Så det er i så fall viktig med lave mål. Anonymkode: 9db4d...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 Lenge leve naive mennesker 🤪 Anonymkode: 96302...c17 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 Legger ikke fra meg kortinformasjon på Facebook, stoler ikke på noe vis fb. Gå heller direkte til organsiasjonen for å gi penger. Du kan da skrive en status hvor du informerer om Vipps eller kontonr til dem og at du oppfordrer andre til å gjøre det samme. Anonymkode: 94129...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Liker ikke de innsamlingene, man føler seg nesten som ett dårlig menneske om man ikke bidrar og jeg kan ikke gi til alle mine facebookvenner som jeg ikke hadde gitt gave til ellers. Anonymkode: 54fcb...ebc 3
The Kitten Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 Du mener du vil at andre skal gi penger? Og hvis det kommer få bidrag ser der ut som du har få venner? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I og med at dette er et pengespørsmål valgte jeg å poste dette her Jeg ønsker å samle inn penger for den organisasjonen jeg tror på på Facebook. Men, jeg er livredd for at jeg får 0 kr som samles inn, rett og slett fordi jeg ikke kjenner så veldig mange.. Dessuten er ikke vennene mine opptatt av det samme som jeg. Det jeg lurer på er: kan jeg sende inn bidrag selv? Ser det står ect. "5 bidrag", "2 bidrag". Er det slik at jeg isåfall kan legge inn 3 bidrag og at dette vil stå? Er bare så innmari redd for å ikke få noen bidrag, synes ikke det er så veldig kult... Anonymkode: 4d2a0...0b6 Hvem gidder vel å gi til disse innsamlingene på gave? Anonymkode: d536a...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 Liker svært dårlig slike innsamlinger, og spesielt på facebook. Missliker tigging på andres vegne uansett hva det gjelder. Anonymkode: 1b6a6...f10 4
Jytte Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 Hele opplegget er noe forbannet dritt, min mening. Det er også advart mot å oppgi kontoinformasjon på f.b. Gir aldri noe. Hender jeg gir penger til dyre-eiere som har startet en spleis. Mulig jeg er naiv, men er selektiv. Legger helle ikke ut noe om at jeg har fadderbarn i India. Bare de nærmeste i familien vet det. Jeg ble det når jeg hadde veldig lite penger. Veldig lite. Så lite at jeg alltid måtte låne av andre. På Alexanders Kiellands plass stoppet en ung sexy pen mann meg. Og da ble jeg så rørt, jeg sa først at jeg ikke har økonomi til noe. Men sa også at jeg tror det kommer til å endre seg. Da ble jeg overtalt. Og økonomien ble bedret to måneder senere. Det kan skje at jeg en dag drar dit og besøker barnet, foreldrene og landsbyen. Hvis jeg dør er jeg overbevisst om at fadderskapet blir overtatt av xxxx. Er treg med å sende brev, men nå har jeg gjort det. Får oppdateringer og bilder og brev. En kompis sa at jeg ikke må knytte meg for nært heller, og det kan jeg være enig i. Jeg har ikke lov å dele bilder av barnet på for eksempel Facebook, men jeg deler aldri bilder av barn, eller bilder som ikke blir godkjent av objektet. Ts. Tenk om jeg skulle bedt alle om å bli faddere på f.b. som en innsamling til landsbyen, jeg blir kvalm av tanken. Folk må få lov å gi penger til det de selv velger, ikke bli prakket på seg i stedet for gaver ønsker jeg osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #16 Skrevet 3. mai 2019 Hvis du blir stresset av å samle inn via facebook, synes jeg du skal la være uansett om du gjerne vil at organisasjonen skal få mest mulig. Personlig holder jeg det privat hva jeg støtter og hvor mye jeg gir, og er dessuten skeptisk til å legge igjen kortopplysningene på facebook. Anonymkode: bf696...241 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #17 Skrevet 3. mai 2019 Hvorfor i alle dager tror du at du er avhengig av Facebook for å donere økonomisk til en organisasjon du ønsker å støtte? Har organisasjonen kun muligheter for å støtte på FB ville jeg blitt svært, svært skeptisk til dennes seriøsitet og om det faktisk var reellt. Kanskje en fake greie som er opprettet på FB? Finn org. sin virkelige hjemmeside, og let frem informasjonen du trenger for å støtte der. Det pleier jeg å gjøre når det er sånne innsamlinger for Redd Barna osv på døra. Orker ikke donere til folk på døra, gjør det heller via Vipps eller nett. Anonymkode: e9913...8e7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #18 Skrevet 3. mai 2019 Jeg gir aldri. Ser stadig folk som ikke har fått noe. Hadde aldri giddet å lage noe sånt selv. Anonymkode: cfa44...0e4 1
mmd Skrevet 3. mai 2019 #19 Skrevet 3. mai 2019 http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/artikkel/vis/48
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #20 Skrevet 3. mai 2019 Du tar ikke sjansen på å legge ut noe sånt når du ikke har mange venner som gjerne donerer! Det er jo helt sprøtt 🤔 Anonymkode: c46e4...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå