Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bestride inkassokrav fra Melin Collectors, eller er jeg sjanseløs? Mottok nettopp to fakturaer fra legetimer jeg hadde for hele 16 måneder siden, hvor det ene kravet er svimlende 10 ganger høyere enn "originalkrav". Det som skurrer her er at jeg er 100% sikker på at jeg aldri har mottatt noen faktura fra legekontoret, og i alle fall ikke fra dette inkassobyrået.

Har også opplevd dette tidligere, og var like forvirret den gang, men betalte kravet fordi jeg tenkte at det sikkert var min feil. Men jeg ser jo nøyaktig samme mønster nå. Ikke noe krav før over et år senere og alltid etter at summen overskrider 1000? Det er jo en såpass liten sum at det ikke er "verdt" å ta opp kampen, men samtidig er jeg en fattig student og opplever dette som veldig merkelig.

Tror dere at jeg vil komme noen vei med å bestride det, eller må jeg bare akseptere nederlaget? Jeg tenker at jeg kan jo ikke bevise at jeg ikke har mottatt noe krav tidligere, og vil derfor stille veldig svakt, eller?

Anonymkode: 123b1...7f7

Skrevet

Hadde samme greia her. Plutselig fikk jeg inkassokrav fra dem for en legetime i oktober. Jeg ringte inn og sa fra at jeg har faktisk ikke fått en eneste regning. De tok kontakt med legesenteret for meg. Viste seg at legesenteret av en eller annen grunn hadde gitt dem den gamle adressa mi. Kravet ble slettet og satt tilbake til originalsummen. Gikk på en halvtime å få det fikset. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det samme har skjedd med meg, fikk i januar 2019 2 regninger fra 2017 som jeg aldri mottok. Ringte de og fortalte at jeg aldri har mottat regninger fra de, og slapp derfor å betale renter. Ring å snakk med de. 

Anonymkode: 91ab4...18d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30 minutter siden, Jadzia skrev:

Hadde samme greia her. Plutselig fikk jeg inkassokrav fra dem for en legetime i oktober. Jeg ringte inn og sa fra at jeg har faktisk ikke fått en eneste regning. De tok kontakt med legesenteret for meg. Viste seg at legesenteret av en eller annen grunn hadde gitt dem den gamle adressa mi. Kravet ble slettet og satt tilbake til originalsummen. Gikk på en halvtime å få det fikset. 

Da er det mye mulig at det samme har skjedd her, har flyttet en del de siste årene.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har skjedd med meg, fikk i januar 2019 2 regninger fra 2017 som jeg aldri mottok. Ringte de og fortalte at jeg aldri har mottat regninger fra de, og slapp derfor å betale renter. Ring å snakk med de. 

Anonymkode: 91ab4...18d

Måtte du betale inkassoomkostninger? Ser at rentene her bare utgjør 10% av kravet.

Tusen takk for svar begge to!

Anonymkode: 123b1...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får slettet det ved å ta en telefon til Melin anbefaler jeg deg å melde deg inn i gruppa Steng Oslo Creditservice på Facebook. Der er det masse kompetanse ifm slike krav 😀 

Anonymkode: afcfc...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare betale for seg når du er på legekontoret?

Anonymkode: c9c61...1ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Eller etterlyse betalingsinfo om denne ikke kommer innen rimelig tid??

Anonymkode: 3e45b...29f

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke ts. Men her opplever vi dessverre ofte at automaten ikke virker, og da sier de som jobber der at vi får regning i stedet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har fått beskjed fra vår regnskapsfører at det har vært MASSE problemer og klager mot Melin collectors angående dette. Opplevde dette selv, fikk faktura med inkassokrav for en legetime jeg hadde for et år siden! Sendte dem en mail og sa at jeg ikke har fått verken faktura eller purring så jeg ba om å slippe å betale inkasso/purregebyr, de la seg flate med en gang. Svindel. Ikke la dere lure!

Anonymkode: f847f...e86

• Liker 3
Skrevet

Send epost til legesenteret også og si at de burde si opp avtalen med disse svina.

Skrevet (endret)

La meg først si at jeg synes Melin er det skitneste selskapet i Norge. 

Men dernest må jeg si at hvis du f.eks har flyttet er det din plikt å informere samtlige av dine kreditorer og forretningsforbindelser (inkl. legekontor) om ny adresse. I tillegg til det har man i Norge ansvar for fakturaer selv om man ikke mottar de. Du kunne neppe trodd at du skulle få legetimen gratis? Man er ansvarlig for å ta kontakt selv og rydde opp.

Melin er ufattelig rigide og automatiserte til tross for at de betjener svake skyldnere. Men de er ikke svindlere, de driver innenfor Finanstilsynets retningslinjer.

Endret av isw
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jadzia skrev:

Nå er jeg ikke ts. Men her opplever vi dessverre ofte at automaten ikke virker, og da sier de som jobber der at vi får regning i stedet. 

Det har jeg også opplevd. Ble forsikret om at den skulle være uten fakturagebyr siden automaten ikke virket, men gjett hva? Da fakturaen kom var det selvsagt gebyr på den. Ikke at 60 kr er en formue, men rett skal være rett, så jeg ringte Melin og snakket med dem, fikk per telefon beskjed om å betale beløpet uten gebyr. Gebyret skulle være slettet i systemet. Gjorde som jeg fikk beskjed om og noen uker senere dukket det opp inkassovarsel på gebyret. Tok meg ganske mange telefonsamtaler og mye frem og tilbake før de slettet kravet. Drittfirma!

Anonymkode: 8bd24...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

superenkelt betal for seg med engang så slipper man dette tullet her

Anonymkode: f8675...98d

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å være veldig flinke og samarbeidsvillige er min erfaring. Fått regning derfra ved en feil. Hadde ikke vært i kontakt med legesenteret engang. 

Anonymkode: 5ea2d...f08

AnonymBruker
Skrevet

Men sender de ikke regningen på sms da? Det fikk jeg. Jeg hadde registrert sønnen min på 18 hos en legespesialist, men la inn mitt tlf.nr. fordi det er lettere (jeg svarer, og husker beskjeder, i motsetning til hva han ofte ikke gjør...)

Uansett, han skulle gå til spesialisten alene ved andre time (jeg var med første gang for å vise hvor det var), og da han var ferdig med timen andre gang, gikk han bare rett ut, uten å betale.

Det endte jo da med gebyr, selvfølgelig. Jeg fikk en sms 2-3 arbeidsdager etterpå, og betalte legeregningen iht opplysninger og kid nr i den sms'en.

De sender jo ikke regningene på papir lenger, vel? Dette var i vinter, at jeg fikk regning kun på sms.

Anonymkode: 9f4bd...da9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men sender de ikke regningen på sms da? Det fikk jeg. Jeg hadde registrert sønnen min på 18 hos en legespesialist, men la inn mitt tlf.nr. fordi det er lettere (jeg svarer, og husker beskjeder, i motsetning til hva han ofte ikke gjør...)

Uansett, han skulle gå til spesialisten alene ved andre time (jeg var med første gang for å vise hvor det var), og da han var ferdig med timen andre gang, gikk han bare rett ut, uten å betale.

Det endte jo da med gebyr, selvfølgelig. Jeg fikk en sms 2-3 arbeidsdager etterpå, og betalte legeregningen iht opplysninger og kid nr i den sms'en.

De sender jo ikke regningene på papir lenger, vel? Dette var i vinter, at jeg fikk regning kun på sms.

Anonymkode: 9f4bd...da9

Har vært mye hos helsevesen, både fastlege, dps, privat psykolog, ulike røntgenundersøkelser, og andre undersøkelser hos spesialist, har ALDRI fått regning på sms. 

Anonymkode: 39edc...1a7

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært mye hos helsevesen, både fastlege, dps, privat psykolog, ulike røntgenundersøkelser, og andre undersøkelser hos spesialist, har ALDRI fått regning på sms. 

Anonymkode: 39edc...1a7

Ok, men Melin Collectors sendte meg altså det nå i vinter. Så aldri noen papirregning. Er du sikker på at du er registrert med riktig tlf nr også, alle plasser? (ja, det er du vel, men spør for sikkerhets skyld)

Jeg var veldig skeptisk da sønnen min kom hjem og jeg spurte om han hadde betalt for legetimen og hva det kostet, og han da svarte "Betalt? Jeg bare gikk ut, jeg". Da visste jeg at det kunne bli trøbbel, fordi jeg hadde lest tråder om Melin Collectors her på KG før, og ikke mange har noe godt å si om det firmaet.....

Men heldigvis løste det seg for oss. Vi fikk regning kjapt pr sms, og betalte den, og hørte aldri noe mer.

PS! Det var meg som var anonym ovenfor, utilsiktet, for jeg må ha kommet borti anonym-knappen.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...