Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noe om at bruk av ørepropper kan forstyrre balanseevnen. Er dette sant? Har naboer som innimellom spiller HØY musikk kl. 3 på natta, og vurderer nå å gå til innkjøp av et par propper for å redde nattesøvnen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det hørtes litt rart ut, synes jeg. Balansenerven ligger jo dypt inne i øret, mens slike ørepropper kun blokkerer den ytre øregangen. Jeg bruker ørepropper når jeg sykler, pga vinden, og det funker i hvertfall utmerket. :)

Skrevet

I forbindelse med jobb har jeg brukt ørepropper mye, og verken jeg eller noen jeg kjenner har hatt problemer med det. Det kan være litt ubehagelig i starten med det at noe presser på øregangen, men det går fort over.

Balansenerven tror jeg ikke du skal bekymre deg over.

Gjest gjest1
Skrevet

Skal forbi trommehinnen før du forstyrrer balansenerven, og det klarer du neppe med en ørepropp.

Skrevet

Hvor tett blir det egentlig? Blir det så tett at du ikke hører vekkerklokken f.eks? :roll:

Skrevet
Hvor tett blir det egentlig? Blir det så tett at du ikke hører vekkerklokken f.eks?  :roll:

Det kommer helt an på hvilken type du bruker. Hvis du går på et apotek med godt utvalg, så har de helt sikkert flere. Så er det bare å spørre om de vet hvor tette proppene er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...