Gå til innhold

Barn som spenner seg/rister når det blir veldig ivrig. 18 mnd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et barn på 18 mnd, og jeg begynner å bekymre meg litt for noen fakter barnet har. Dette forekommer når h*n er veldig ivrig. Barnet spenner både armer og bein sånn at kroppen rister når noe spesielt gøy/interresant skjer, f.eks musikkvideo eller når vi leker sammen med en gøy leke. Noen ganger veives det litt med armene i tillegg. Dette skjer kun når h*n blir ekstra ivrig (1-2 ganger for dag), og barnet er helt normalt for alderen ellers. Det er stort sett lett å få kontakt mens dette skjer, og barnet smiler samtidig av iver/glede. Barnet er veldig kontaktsøkende og sosial både med voksne og barn. Har såvidt nevnt mine bekymringer for far og annen familie, men de bare avfeier det og sier det er søtt. Skal ta opp dette med helsesøster om en uke, og så tar vi det evt derfra. Er det noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 71848...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nevøen min gjorde akkurat det samme når han ble glad og gira. Gikk over innen noen måneder om jeg ikke husker feil. Uansett, en frisk og rask gutt i dag😊

Anonymkode: 647d4...89b

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det samme uten at det nødvendigvis var koblet til noe gøy. Var til undersøkelse og alt var ok. De sender var selvstyrt og at små barn ofte liker følelsen. Han var en god del yngre da. Hadde ikke vært veldig bekymret💕. Viktige er så se om han mister kontakt eller ikke tenker jeg.

Anonymkode: 26ee1...20d

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt. Begge våre barn har vært sånn. Vi ble jo bekymret med førstemann, men helsesøster sa at det var helt normalt, og skjer med mange små når de blir litt giret. 

Anonymkode: 3b90d...a57

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hos oss er det ikke gått over enda ved 5 år.

Vi har utredet det lenge uten hell, og har enda ikke fått noen forklaring.

Det skjer oftere hos oss, da. 

Anonymkode: de444...ddd

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vår kan riste enda om noe er helt sinnsykt morsomt. Han er 4 år.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar😄 Tror egentlig ikke det er noe galt, men en liten del av meg er nok litt redd likevel. 

Anonymkode: 71848...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...