AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Renner fra nesa, nyser hele dagen, øyne som er tørre (føler meg konstant trøtt!), hes. Er omtrent hvert år, i år er det verre enn før. Har ikke vært til lege med det, men tror jeg må somle meg til legen. Eller er det bare forkjølelse? Er nesten aldri forkjøla ellers, men hver april/mai får jeg disse symptomene. Hva tror dere? Anonymkode: a630b...d66
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Renner fra nesa, nyser hele dagen, øyne som er tørre (føler meg konstant trøtt!), hes. Er omtrent hvert år, i år er det verre enn før. Har ikke vært til lege med det, men tror jeg må somle meg til legen. Eller er det bare forkjølelse? Er nesten aldri forkjøla ellers, men hver april/mai får jeg disse symptomene. Hva tror dere? Anonymkode: a630b...d66 "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Jeg er temmelig sikker på at du er allergisk, ja. Alt stemmer, inkl. at det er verre i år enn før. Ta en tur til legen og få hjelp. Anonymkode: b4f83...6bc 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Jeg er temmelig sikker på at du er allergisk, ja. Alt stemmer, inkl. at det er verre i år enn før. Ta en tur til legen og få hjelp. Anonymkode: b4f83...6bc Haha, du har jo rett😅🙈 Er bare at det høres jo ut som vanlig forkjølelse og jeg føler meg så hypokonder hver gang jeg er hos legen... Ikke at det er så ofte!! En gang i året eller noe. Anonymkode: a630b...d66
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Du får kjøpt allergimedisiner på apoteket -så er jo bare å prøve en periode. Eller så kan man bare bestille en time for å få sjekket allergier. Veldig mye pollen de siste åra -så de som jeg kjenner og vanligvis ikke merker noe har også begynt å få symptomer Anonymkode: fb3c8...d24 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Sjekk deg hos lege! Mange opplever allergisymptomer når allergisesongen er ekstrem som den har vært de siste årene uten at de er allergiske. Anonymkode: 4ee87...05b 1
MadameX Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 Det er typiske symptomer på allergi. Legen din kan teste deg og vurdere om det er behov for medisiner.
MadameX Skrevet 3. mai 2019 #7 Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev: Du får kjøpt allergimedisiner på apoteket -så er jo bare å prøve en periode. Eller så kan man bare bestille en time for å få sjekket allergier. Veldig mye pollen de siste åra -så de som jeg kjenner og vanligvis ikke merker noe har også begynt å få symptomer Anonymkode: fb3c8...d24 TS, gjør det istede for å dra direkte til legen. Da slipper du å føle deg som en hypokonder.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 Hvordan foregår en slik test? Hvor lang tid tar det å få svaret? Kan man teste seg ellers i året også, eller bør det være nå når det er sesong for dette? Anonymkode: 485fc...a6f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår en slik test? Hvor lang tid tar det å få svaret? Kan man teste seg ellers i året også, eller bør det være nå når det er sesong for dette? Anonymkode: 485fc...a6f Da jeg ble testet for 25 år siden hos øre-nese-hals-lege, fikk jeg dråper med ulike potensielle allergener på armen. Ble avlest etter ca 15 minutter. Barnet mitt ble testet med blodprøve, tok noen dager å få resultatet. H*n ble testet om vinteren, og fikk utslag bl.a bjørkepollen. Anonymkode: 78e3b...549
enkefru Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår en slik test? Hvor lang tid tar det å få svaret? Kan man teste seg ellers i året også, eller bør det være nå når det er sesong for dette? Anonymkode: 485fc...a6f En kan sjekke dette ved å ta en blodprøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå