AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Selv har jeg søkt barnehagelærerutdanningen på Hamar. Er det flere her inne som har gjort det? Eller hvor har dere evt. søkt? Anonymkode: 40be1...29e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Ja for mange år siden. Håper du vet hva du går til og at det er et yrke med få valgmuligheter. Kjedelig å bli lei og halvveis utbrent etter 10 år her, men mange som blir det. Anonymkode: 6cf8d...c07 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja for mange år siden. Håper du vet hva du går til og at det er et yrke med få valgmuligheter. Kjedelig å bli lei og halvveis utbrent etter 10 år her, men mange som blir det. Anonymkode: 6cf8d...c07 Ærlige svar som dette er gull verdt! Takk Jeg kjenner litt på den at det ikke er et yrke jeg vil kunne stå i til jeg er pensjonist. Samtidig er det denne veien jeg vil gå. Men jeg har også lest meg frem til at man kan ta master og jobbe i PPT o.l.? Eller tar jeg helt feil her? Anonymkode: 40be1...29e
Macillah Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ærlige svar som dette er gull verdt! Takk Jeg kjenner litt på den at det ikke er et yrke jeg vil kunne stå i til jeg er pensjonist. Samtidig er det denne veien jeg vil gå. Men jeg har også lest meg frem til at man kan ta master og jobbe i PPT o.l.? Eller tar jeg helt feil her? Anonymkode: 40be1...29e Det kan du, jeg har det som plan når jeg blir lei. Akkurat nå er jeg ferdig utdannet om to uker, og gleder meg skikkelig til jeg skal ut i jobb, men aner jo ikke ennå om deg er noe jeg klarer «for alltid». Tenker at når man skal jobbe med barn får en tre vekk når en merker at man ikke har den interessen mer, for de trenger voksne i bhg som ønsker å være der.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er straks ferdig med den utdanningen på Hamar, anbefaler ikke skolen! Men yrke syns jeg virker veldig bra. Anonymkode: b6a89...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 23 timer siden, Macillah skrev: Det kan du, jeg har det som plan når jeg blir lei. Akkurat nå er jeg ferdig utdannet om to uker, og gleder meg skikkelig til jeg skal ut i jobb, men aner jo ikke ennå om deg er noe jeg klarer «for alltid». Tenker at når man skal jobbe med barn får en tre vekk når en merker at man ikke har den interessen mer, for de trenger voksne i bhg som ønsker å være der. Det er dessverre ikke mange valgmuligheter som venter når man går lei. Derfor blir mange værende selv om de mistrives. Har selv jobbet mange år som assistent og driver med utdanning til barnehagelærer. Men jeg har kommet frem til at det ikke er en arbeidsplass jeg ønsker å bli værende i. Men føler seg så lite verdsatt og man blir ikke hørt når man setter ned foten. Vi som jobber og studerer ser dette gjennom utdanningen, at det spriker mellom liv og lære i barnehagen. De som går heltid får praksissjokk fordi skolen lærer dem at de blir fagpersoner som skal høres, mens virkeligheten er at man ender som trell. Synd, for det skulle være et fint yrke, arbeidet med barna er gull, men det er alt rundt, det er så utrolig lite verdsatt. Anonymkode: ef610...772 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: kolen lærer dem at de blir fagpersoner som skal høres, mens virkeligheten er at man ender som trell. Synd, for det skulle være et fint yrke, arbeidet med barna er gull, men det er alt rundt, det er så utrolig lite verdsatt. Anonymkode: ef610...772 Dette tror jeg kommer veldig ann på barnehagen. Her er det store sprik. Anonymkode: 1a64e...3f5
Macillah Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke mange valgmuligheter som venter når man går lei. Derfor blir mange værende selv om de mistrives. Har selv jobbet mange år som assistent og driver med utdanning til barnehagelærer. Men jeg har kommet frem til at det ikke er en arbeidsplass jeg ønsker å bli værende i. Men føler seg så lite verdsatt og man blir ikke hørt når man setter ned foten. Vi som jobber og studerer ser dette gjennom utdanningen, at det spriker mellom liv og lære i barnehagen. De som går heltid får praksissjokk fordi skolen lærer dem at de blir fagpersoner som skal høres, mens virkeligheten er at man ender som trell. Synd, for det skulle være et fint yrke, arbeidet med barna er gull, men det er alt rundt, det er så utrolig lite verdsatt. Anonymkode: ef610...772 Det er mulighet til å ta master i spes.ped, ped og ledelse (med fokus på bhgledelse), så kan etter det jobbe som spesialpedagog, ppt, statped, Kunnskapsdepartementet, barnevern, styrer. Vil tro at det finnes enda flere muligheter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå