Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Jeg skal søke på en HR jobb i et stort konsulentbyrå. Jeg kommer fra helsevesenet og synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal tilpasse CV til en jobb i konsulentbransjen... Noen tips eller innspill?? 

Endret av Missbliss
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2019 den 21.58, Missbliss skrev:

Hei! 

Jeg skal søke på en HR jobb i et stort konsulentbyrå. Jeg kommer fra helsevesenet og synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal tilpasse CV til en jobb i konsulentbransjen... Noen tips eller innspill?? 

se på cvnerden.no 

den er nok en av de beste sidene på nett.

Anonymkode: f48b8...137

Gjest Juks
Skrevet

Du har fått et par gode forslag her ser jeg. 

Jeg har tatt imot mange CV'er, og vil bare si en ting: Kutt ut ordet Curriculum Vitae. Jeg irriterte meg grønn på at folk har brukt tid og plass på å skrive dette ubetydelige ordet med STORE BOKSTAVER. Bruk heller navnet ditt som overskrift... ;) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Juks skrev:

Du har fått et par gode forslag her ser jeg. 

Jeg har tatt imot mange CV'er, og vil bare si en ting: Kutt ut ordet Curriculum Vitae. Jeg irriterte meg grønn på at folk har brukt tid og plass på å skrive dette ubetydelige ordet med STORE BOKSTAVER. Bruk heller navnet ditt som overskrift... ;) 

Sant.

Men så kommer det aller viktigste, hvilken bransje man søker i!

Søker du på en lagerjobb for eks, så trenger ikke teksten vær lang. Mange bruker mye tid på å skrive ting som ikke er noe å lese i heletatt.

En dum ting man lærer på jobbklubb hos nav er jo å balsamere søknaden om at det er DRØMMEJOBBEN!!!!! Den skal JEG ha!

Dummeste kurset jeg har vært på, avbrøt det etter 1 uke. Disse stakkars menneskene som holdt kurset var tydelig programmert av andre, stillte man kontrollspørsmål om ting falt de helt ut. Visste ikke hva de skulle svare.

Gjest Juks
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

se på cvnerden.no 

den er nok en av de beste sidene på nett.

Dette var en meget bra side!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...