Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt klart en best ansatt som liker å få oppgaver osv, og vet hva jeg skal forholde meg til. Ansvaret mitt er kun å gjøre jobben min. Takk for det. 

Min beste venn er sjef. Jeg blir sliten bare ved å være vitne til alt ansvaret hn har, mens hn elsker det. Vi er rake motsetninger der. 

Hva liker du best og hvorfor? 

Anonymkode: a7669...44b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endt opp som leder, og ja det er tøft. Det vanskeligste er når ansatte ikke leverer slik de skal. Det er heller ikke lett når viljesterke ansatte mener det stikk motsatte av meg og ledelsen, men jeg har foreløpig unngått manifesterte konflikter

Jeg yter nok best når jeg har ansvaret og kan planlegge, ta avgjørelser og holde oversikt. Mesteparten av tiden får jeg mulighet til å støtte og bygge opp de ansatte, da jeg ikke har overordnet personalansvar. Samtidig får jeg jobbet med mange fagområder, og det føles litt som å spise pynten på kaka 🤗

Anonymkode: 3b580...ca9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en typisk arbeider. Jeg liker best å bli kommandert.

Anonymkode: 04957...491

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er best som en høyre hånd for leder. 😊

Anonymkode: dd282...4db

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider seff.

Anonymkode: 328df...d68

AnonymBruker
Skrevet

Trives best som arbeider er det jeg jobber som. Liker å pusle for meg selv fremfor å passe på at andre gjør jobben sin. 

Anonymkode: 02cda...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever ikke for karriere/jobb og vil derfor ikke ha for mye ansvar. Liker også å pusle med mitt på jobb.

Anonymkode: b310b...e60

• Liker 2
Skrevet

Jeg er vel best som "nestkommanderende" tror jeg. Jeg liker ikke å bli sjefet med og foretrekker noenlunde uavhengige fagstillinger der sjefen i samarbeid med oss legger opp retningslinjene og så får vi fikse oppgavene selv uten for mye detaljstyring. Men de siste par årene har jeg vært vikar for sjefen min og jeg må innrømme jeg liker sjefsrollen bedre enn jeg trodde. Får også gode tilbakemeldinger både "ovenfra" og "nedenfra" på de periodene jeg har lånt stolen. 

Når det er sagt så er jeg klar over at det er en helt annen rolle å ha totalansvaret og jeg tror kanskje ikke jeg har tålmodighet til å ha det. 

• Liker 1
Gjest hind
Skrevet

Sjef. Jeg liker ansvar, utfordringer og penger.

Skrevet

Trives nok aller best som leder, men liker meg godt som ansatt når jeg har frihet under ansvar. 

Har prøvd meg på «gulvet» på de siste tre arbeidsplassene mine, men etter litt tid blir jeg alltid spurt om å overta lederoppgaver og så har veien til lederstillinger vært kort.

Jeg er selv en leder som stoler mye på mine ansatte og tenker at deres kompetanse er gull verd. De ansatte jeg sliter mest med å være leder for er de som vil bli detaljestyrt og hele tiden vil få oppgaver uten at de ser behovene selv og tar oppgavene naturlig ut fra sin kompetanse.

• Liker 1
Skrevet

Ansatt. Alt for konfliktsky til å være sjef.

AnonymBruker
Skrevet

Prosjektleder. Jeg liker å lede prosesser og påvirke hvordan man jobber med fag, men har ikke behov for å ha personalansvar. Hvis jeg må velge mellom å være sjef som bestemmer og medarbeider som må gjøre det jeg får beskjed om, så passer jeg best som sjef. Jeg liker å være med å bestemme hvordan ting gjøres.

Anonymkode: 1cc5b...367

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde likt å være sjef på et sted med dyktige ansatte. Jeg orker bare ikke detaljstyring og å gi folk oppgaver, såpass selvgående forventer jeg at voksne folk er. 

Sjefen min har en grei jobb. Vi er et effektivt team. Et annet sted jeg jobbet var vi en gjeng med idioter, og stakkars sjef som skulle holde orden på det der. 

Anonymkode: fb570...99d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kunne vært en ganske flink sjef, sånn rent bortsett fra at alt ansvaret hadde tatt knekken på meg. Har blitt forsøkt rekruttert til en mellomlederstilling nå, men makan til drittjobb. Masse overtid, masse ansvar, masse sure ansatte osv. Nei, det hadde ikke nervene mine tålt. Jeg er alt for pliktoppfyllende, får alt for lett dårlig samvittighet og er konfliktsky som bare rakkeren. Da er det bedre å bare være en ansatt, framfor å gå rundt med konstant angst for å gjøre feil, at de ansatte skal hate meg osv ☺️

Men folk er vel ulike. Sjefen min tar veldig lett på ansvaret sitt, og ser ut til å gi nokså blanke i at de ansatte er mennesker med følelser og et liv utenfor jobben. Han synes selv han passer til å være sjef, men vi ansatte synes nok ikke helt det... Hehe. 

Anonymkode: 555a3...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer og mer på vei inn i ledelsen i mitt firma, fordi jeg trives med det og fungerer godt. Jeg blir veldig trigget av å kunne jobbe hver dag for å gjøre de ansatte sin dag bedre i firmaet - som ledelsen i mitt firma tenker - og kommer nok til å ta mer og mer ansvar.

Anonymkode: dd59c...a1f

Skrevet

Jeg liker best å jobbe alene. Jeg er min egen sjef OG ansatt.

Som Hans i Tangerudbakken ville sagt, "Jaj, sjaefen..."

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Har vært leder men er nå ansatt.

Trives som ansatt kun når jeg har en leder som IKKE skal drive å leke "nå skal jeg passe på at folk gjør det de skal" aka henger over skulderen din og maser..

Å ha en bra leder er viktig som ansatt. Ikke en som opphøyer seg selv og som vil være leder fordi de kan "sjefe over andre"som visse her ønsker. Det er grobunn for dårlig lederskap.

Anonymkode: 610df...3a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ansatt. Hadde aldri trivdes med å være leder, tror ikke jeg hadde vært særlig god til det heller 😛 Så både for min del og mine hypotetiske arbeidstakeres del så holder jeg meg unna lederstillinger 😅

Anonymkode: d012c...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...