AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Synes det er så vanskelig å komme i gang med trening igjen etter graviditet, og vurderer «husmorferie» der det er fokus på trening, sunn/vegetarisk mat og mindfullness. Føler meg helt utmattet, og kunne trengt en boost. Er det noen som har tips til denne typen reiser? Kan godt være i Norge. Anonymkode: 4989c...1a0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Mitt tips er at det er dårlig ide. Dra heller på ferie. Og gjør sunn mat til en del av hverdagen. Og spis vegetarisk for dyras skyld (ikke din). Og få praktisk hjelp i hverdagen (har du en partner du kan dele ansvaret med?). Og gi deg selv tid til å komme til hektene igjen etter fødsel (håper jeg?) og prioriter barnet ditt (håper det?). Og finn en treningsform du liker. Og vær klar over at du ikke trenger å trene hvis du ikke absolutt vil det. Anonymkode: d41d6...2b1 3
Tibbie Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Jeg ville heller reist et sted som hadde fått meg til å bevege meg med glede, enn å tvinge meg til å gjøre noe jeg hater Hvis du for eksempel liker shopping eller ekspedisjoner, så ville jeg reist et sted som hadde fått meg til å gå i flere timer om dagen - helt frivillig. Hvis du er som meg, så er det enklere å spise sunt og friskt når det er varmt og fint ute, enn når det er 15 minusgrader og vind ute. Så etter noen timer med shopping, kan du sette deg ned på en hyggelig utecafé med en sunn matrett før shoppingturen fortsetter. Ellers har jeg en kollega som hvert år reiser på treningstur til Bali ol. med Kari Jaquesson Hun reiser alene, men det er mange andre kvinner som reiser alene på samme program. De spiser middag sammen og bor på samme sted. Hun er en veldig sosial og selvstendig kvinne, så aner ikke hvordan en slik tur er for innadvendte folk. 1
Tibbie Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt tips er at det er dårlig ide. Dra heller på ferie. Og gjør sunn mat til en del av hverdagen. Og spis vegetarisk for dyras skyld (ikke din). Og få praktisk hjelp i hverdagen (har du en partner du kan dele ansvaret med?). Og gi deg selv tid til å komme til hektene igjen etter fødsel (håper jeg?) og prioriter barnet ditt (håper det?). Og finn en treningsform du liker. Og vær klar over at du ikke trenger å trene hvis du ikke absolutt vil det. Anonymkode: d41d6...2b1 Hvorfor? Hvis hun ikke bryr seg om dyra, skal hun da unngå å spise vegetarisk? Om hun gjør det for helsa, så er det jo en win-win for dyrene. Jeg holder meg selv unna kjøtt for dyrene sin del, men at det gagner miljø og egen helse er jo en bonus. Og at TS vil stramme inn kroppen etter fødsel, trenger ikke å bety at hun ikke prioriterer barnet sitt, som det virker som at du insinuerer. Mors psyke og fysiske helse er også viktig for baby 1
Diamant20 Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Funkygine skal vel ha en treningstur til neste år.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Takk for råd alle sammen! Han er to år nå, så det er ikke som at det er rett etter fødsel. Jeg har prøvd å få med venninner på tur, men ser ikke ut som noen kan. Alle har det så travelt med sitt. Jeg har et kronisk syk barn, en pleietrengende far, mannen har vært utro og jeg har ikke sovet på to år. Føler at jeg går fra sans og samling, trenger virkelig å komme meg bort. Kan gjerne være i Norge, eller hvor som helst. Trenger å samle tankene og bare være meg litt. Ikke bare flink pike og datter, mamma og kone. Trenger ikke å være hardkjør, ønsker heller bare en generelt aktiv tur. Spiser ikke kjøtt fra før, så det var mest det at jeg ønsker et vegetarisk tilbud så jeg slipper å mase om tilrettelegging. Funkygine blir for heftig tror jeg 😄 Anonymkode: 4989c...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 https://www.jomfrureiser.no/yogareiser Hva med en av disse? Jeg har reist på lignende turer (ikke yoga) med dem tidligere, og jeg har reist alene. Har absolutt gitt mersmak Håper du finner noe som passer deg, høres ut som du trenger det! Anonymkode: b7a24...102
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Enig i yogareiser. Du trenger like mye å rense hodet som resten av kroppen. Anonymkode: f3fc7...76f
Krepsekvinnen Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 På 8.5.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev: Takk for råd alle sammen! Han er to år nå, så det er ikke som at det er rett etter fødsel. Jeg har prøvd å få med venninner på tur, men ser ikke ut som noen kan. Alle har det så travelt med sitt. Jeg har et kronisk syk barn, en pleietrengende far, mannen har vært utro og jeg har ikke sovet på to år. Føler at jeg går fra sans og samling, trenger virkelig å komme meg bort. Kan gjerne være i Norge, eller hvor som helst. Trenger å samle tankene og bare være meg litt. Ikke bare flink pike og datter, mamma og kone. Trenger ikke å være hardkjør, ønsker heller bare en generelt aktiv tur. Spiser ikke kjøtt fra før, så det var mest det at jeg ønsker et vegetarisk tilbud så jeg slipper å mase om tilrettelegging. Funkygine blir for heftig tror jeg 😄 Anonymkode: 4989c...1a0 Skill deg fra din utro mann, så har du tid til deg selv når han har samvær med barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå