AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Isåfall vil jeg gjerne høre din erfaring! Jeg eier en leilighet i Oslo, toroms med grei sentral beliggenhet, god utsikt og helt ok standard, i et populært boligområde. Tenker at den er lettomsettelig og at man ikke må jobbe så veldig for å få folk på visning. Har studert jus og kan avhendingslovens regler om opplysningsplikt etc. Har derfor veldig lyst å forsøke å selge den selv, det er mye penger å spare på å droppe megler. Utgiftene blir da: Fotograf: 2500 Boligannonse på Finn: 5000 Takstmann koster rundt 10 000 Honorar til feks Gjensidige som foretar oppgjøret, på 9500. Jeg er ikke en meglertype, og ikke en selgertype. Men budrundenes tid i Oslo er forbi på den type leilighet jeg har. Så jeg tenker at jeg sier meg fornøyd med taksten siden leiligheten uansett pt har steget 500 000 i verdi i den tida jeg har eid den. Så at jeg ikke er særlig til å pushe folk 10 000 over takst, tenker jeg ikke spiller noen rolle, når jeg uansett sparer kanskje 60 000 på å selge bolig selv. Vil gjerne høre erfaringer fra andre! Anonymkode: e4a66...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå