Gå til innhold

Sofaer som tar minst tid å rengjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en ny sofa. Hvis jeg ønsker å bruke minst mulig tid på rengjøring, hva bør jeg da se etter?

Jeg antar at det kan være lurt å se etter en sofa som ihvertfall ikke er hvit, da flekker på en hvit sofa fort blir synlige.

Anonymkode: f6e6c...81f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sofa i grå velur, mener jeg at det heter. Veldig lett å tørke av. 

Styr unna skinn! Jeg var så dum at jeg trodde det var enklere å rengjøre, og kjøpte det da jeg fikk barn. For et styr! Vaske, sømmer som var umulig å få rene, smøre med en slags olje... nei huff! 

Slike med avtakbart trekk var bedre, og den jeg har nå er som nevnt veldig enkel å vaske av. 

Anonymkode: ebbe8...d19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har sofa i grå velur, mener jeg at det heter. Veldig lett å tørke av. 

Styr unna skinn! Jeg var så dum at jeg trodde det var enklere å rengjøre, og kjøpte det da jeg fikk barn. For et styr! Vaske, sømmer som var umulig å få rene, smøre med en slags olje... nei huff! 

Slike med avtakbart trekk var bedre, og den jeg har nå er som nevnt veldig enkel å vaske av. 

Anonymkode: ebbe8...d19

Takk for tipset.

• Liker 1
Skrevet

Ville gått for en grålig farge, og avtagbart trekk. 
Men sjekk også hvordan trekket skal tas av!
Jeg har Holmsund fra IKEA, må demontere deler av sofaen for å få av/på trekk, og det er omtrent helt umulig gjøre alene. Kjøpte den fordi jeg ville ha trekk jeg kunne vaske enkelt, var plutselig ikke så enkelt når jeg må ha hjelp av en venn for å få skrudd sammen sofaen igjen... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvit sofa.🙈 Fra IKEA. Den er enkel å rengjøre. Jeg kjøpte dobbelt med trekk, så det er ikke noe styr. Enkelt å ta av, ikke så enkelt å få på, men går greit. Jeg tørker opp eventuelt søl, og støvsuger så klart. En eller to ganger i året, bytter jeg trekkene.

Men hadde vel ikke valgt det om vi hadde småbarn. Da hadde jeg kanskje valgt grå.

Anonymkode: ca4ea...d8a

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill folkens. Noen fler forslag? :)

Skrevet

Skinn, bare å tørke lett over, tåler det meste av søl uten å bli ødelagt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ektorp fra ikea. Lett å ta av trekk og vaske dem. Har to trekk, bytter ca hver 6 mnd, vår og høst. Hatt de i over 10 år

Anonymkode: d0e4e...c42

AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiberstoff er det aller enkleste å holde rent. Kun klut med varmt vann! Dessverre der gjerne ikke de sofaene så populær lenger? Alle sa at jeg måtte kjøpe skinnsofa når barna var små, så hadde skinnsofa i tv-stua, og mikrofibersofa i stua. Skinnsofaen var et herk å vaske flekker av... Flekkene kom tilbake når sofaen var tørr igjen...

Anonymkode: 3d08d...4ce

Gjest Kritt
Skrevet

Da barna var små var det genialt med sofa i alcantara, som relativt enkelt kunne tas av og vaskes i maskin. Nå med store barn har jeg sofaer i mørkt ullstoff, som jeg har impregnert med spray. Ull er et genialt stoff; pent, lunt og flekker trekker ikke inn. Men med småbarn ville jeg likevel valgt stoff som kan tas i maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...