AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Jeg skal kjøpe meg en ny sofa. Hvis jeg ønsker å bruke minst mulig tid på rengjøring, hva bør jeg da se etter? Jeg antar at det kan være lurt å se etter en sofa som ihvertfall ikke er hvit, da flekker på en hvit sofa fort blir synlige. Anonymkode: f6e6c...81f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Jeg har sofa i grå velur, mener jeg at det heter. Veldig lett å tørke av. Styr unna skinn! Jeg var så dum at jeg trodde det var enklere å rengjøre, og kjøpte det da jeg fikk barn. For et styr! Vaske, sømmer som var umulig å få rene, smøre med en slags olje... nei huff! Slike med avtakbart trekk var bedre, og den jeg har nå er som nevnt veldig enkel å vaske av. Anonymkode: ebbe8...d19 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 På 2.5.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev: Jeg har sofa i grå velur, mener jeg at det heter. Veldig lett å tørke av. Styr unna skinn! Jeg var så dum at jeg trodde det var enklere å rengjøre, og kjøpte det da jeg fikk barn. For et styr! Vaske, sømmer som var umulig å få rene, smøre med en slags olje... nei huff! Slike med avtakbart trekk var bedre, og den jeg har nå er som nevnt veldig enkel å vaske av. Anonymkode: ebbe8...d19 Takk for tipset. Anonymkode: f6e6c...81f 1
_popcorn_ Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Ville gått for en grålig farge, og avtagbart trekk. Men sjekk også hvordan trekket skal tas av! Jeg har Holmsund fra IKEA, må demontere deler av sofaen for å få av/på trekk, og det er omtrent helt umulig gjøre alene. Kjøpte den fordi jeg ville ha trekk jeg kunne vaske enkelt, var plutselig ikke så enkelt når jeg må ha hjelp av en venn for å få skrudd sammen sofaen igjen... 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har hvit sofa.🙈 Fra IKEA. Den er enkel å rengjøre. Jeg kjøpte dobbelt med trekk, så det er ikke noe styr. Enkelt å ta av, ikke så enkelt å få på, men går greit. Jeg tørker opp eventuelt søl, og støvsuger så klart. En eller to ganger i året, bytter jeg trekkene. Men hadde vel ikke valgt det om vi hadde småbarn. Da hadde jeg kanskje valgt grå. Anonymkode: ca4ea...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 Takk for innspill folkens. Noen fler forslag? :) Anonymkode: f6e6c...81f
Jadzia Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Skinn, bare å tørke lett over, tåler det meste av søl uten å bli ødelagt 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Har ektorp fra ikea. Lett å ta av trekk og vaske dem. Har to trekk, bytter ca hver 6 mnd, vår og høst. Hatt de i over 10 år Anonymkode: d0e4e...c42
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Mikrofiberstoff er det aller enkleste å holde rent. Kun klut med varmt vann! Dessverre der gjerne ikke de sofaene så populær lenger? Alle sa at jeg måtte kjøpe skinnsofa når barna var små, så hadde skinnsofa i tv-stua, og mikrofibersofa i stua. Skinnsofaen var et herk å vaske flekker av... Flekkene kom tilbake når sofaen var tørr igjen... Anonymkode: 3d08d...4ce
Gjest Kritt Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 Da barna var små var det genialt med sofa i alcantara, som relativt enkelt kunne tas av og vaskes i maskin. Nå med store barn har jeg sofaer i mørkt ullstoff, som jeg har impregnert med spray. Ull er et genialt stoff; pent, lunt og flekker trekker ikke inn. Men med småbarn ville jeg likevel valgt stoff som kan tas i maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå