AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Jeg er sykemeldt 100% grunnet en god blandning av utbrenthet og depresjon. Synes det å være utbrent høres så teit og stakkarslig ut, men her er jeg. Jeg blir kvalm og uvel av tanken på å gå tilbake til jobb og grunnene til det er flere. Jeg har rett og slett fått jobben opp i halsen - vært i yrket i 10 år, og er så lei at jeg ikke klarer se noe som helst mening med yrket. Føles bortkasta og nesten alle arbeidsoppgavene er uinteressante. Det jeg liker ved jobben utgjør kanskje 10-20% på det punktet jeg er nå. Rett før jeg ble sykemeldt utsatte jeg nesten alle oppgavene, fikk purringer og klager fra kolleger osv osv. I tillegg det yrkesmessige aspektet har vi det psykiske aspektet. Jeg tåler ikke motgang særlig godt, blir fort negativ/bitter og kan ha problemer med relasjoner. Det siste 1,5 året i jobb var jeg sur, grinete, negativ, følte meg utenfor, trakk meg unna m.m. Jeg har lett for å gjøre det når jeg ikke trives/ikke har det bra. Så spørsmålene blir: hvordan forberede meg på jobb og hverdag igjen? Hvordan lære meg å takle motgang bedre? Hvordan bli bittelitt mer positiv? Har fått høre fra en psykolog at jeg sliter litt med devaluering...Jeg klarer meg fint nå, og har det relativt greit fordi jeg ikke har noe press på meg - det er kun meg og hunden min i hverdagen. Når jobb begynner igjen kommer ikke til å gå lange tiden før jeg havner i grøfta igjen, er jeg redd for. Jeg har gått til psykolog flere ganger, men helt ærlig føler jeg ikke pengene er verdt det.. Håper noen har noen gode råd til en rådvill stakkar. Anonymkode: 69c52...d3d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Ja, har vurdert det, men er ikke bare bare. Nå er jeg umotivert til å søke på noe også. Og isåfall må jeg få en jobb med ca samme lønn. Har sett på mange stillinger, men ser ut som at jeg må ta mer utdanning. Og vet egentlig ikke helt hva jeg skulle byttet til heller. Føler meg også udugelig til å gjøre noe annet. Anonymkode: 69c52...d3d
Jadzia Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Prøv å tenk etter, hva vil du aller helst jobbe med hvis du skal jobbe? Hva brenner du for? Hva gir seg glede? Og hopp i det! Det er ingenting å tjene på å gå tilbake til en jobb som bare ødelegger deg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Hadde det akkurat som deg Ts! Sa opp jobben mens jeg var sykemeldt og heiv meg på en bachelor til høsten! Er nå straks ferdig med 2. Året ikke angret et sekund!!👏🏻 Anonymkode: 3127a...bb8 4
Maestro Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Jeg har vært sykemeldt og går nå på AAP pga sterk utbrenthet. Jeg er nå i arbeidstrening, et par ganger i uken i det samme yrket som jeg alltid har jobba i. Det som jeg er trygg på, men merker at det gir meg ikke det samme som før. Så når jeg er klar for det, så bytter jeg beite. Det vil jeg anbefale deg og gjøre. Trivsel før lønn! 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Jeg er delvis tilbake på jobb etter noen måneder med sykemelding. Utbrenthet og depresjon her også. Saken er den at jobben jeg har ikke passer meg i det hele tatt. Det er enormt press, stress og minst 50 timers arbeidsuker (når det er riktig ille kommer det opp i 70 timer). Jeg ble så dårlig av jobben at jeg ikke klarte å sove (sov 2-4 timer per natt), hadde konstant hodepine, kastet opp innimellom når jeg ble skikkelig stresset, og jeg fikk jevnlig kraftige panikkanfall. Jeg søkte nye jobber som søren, og plutselig fikk jeg napp. En jobb jeg gleder meg veldig til å starte i! Og jeg gikk til og med bittelitt opp i lønn (trodde jeg måtte belage meg på å gå litt ned). Sykemeldingen hjalp en hel del, men jeg begynte først å føle meg en hel del bedre da jeg fikk den nye jobben. Vissheten om at jeg ikke skal tilbake til den drittjobben jeg har nå i dag løftet mange kilo av skuldrene mine. Jeg sover godt igjen og gleder meg skikkelig til å starte opp i den nye jobben. Jeg vil virkelig anbefale deg å søke ny jobb. Det er ekstremt tungt å mistrives veldig i jobben sin. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 96777...bce 1
Gjest Benzo Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 (endret) Omskoler deg. Ta en utdanning du er motivert til å gjennomføre og søk ny jobb. Hadde jeg hatt slike følelser for jobben min så hadde jeg sagt opp ganske fort. Det trenger ikke være tankene og følelsene dine som er negative, det kan ganske enkelt være jobben. Det er viktig å kvitte seg med negative elementer i livet som gjør at man mistrives, og det høres virkelig ut som jobben din er en stor faktor. Nå går du i tillegg å gruer deg og bekymrer deg for å komme tilbake i arbeid i august - som forøvrig er lenge til enda. Man tilbringer store deler av livet sitt på arbeidsplassen sin og i jobben man har. Finn noe du elsker å jobbe med. Om du ikke klarer å finne noe du elsker, finn noe du liker - iallefall trives i. Alt annet enn hva du gjør nå. Å gå litt ned i lønn og ha en jobb du trives med må jo være bedre enn å ha en jobb du hater med den lønnen du vil ha? Slutt å tenk at du er udugelig og tenk heller på hva du ønsker å gjøre. Hva du ser for deg at du kunne gjort. Det er aldri for sent å utdanne seg på nytt. Har sett studenter helt opp i 50 års alderen, og syns det er kjempe kult at folk tør å gå tilbake til studiene og realisere drømmene de har. Endret 2. mai 2019 av Benzo
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Hadde det akkurat som deg Ts! Sa opp jobben mens jeg var sykemeldt og heiv meg på en bachelor til høsten! Er nå straks ferdig med 2. Året ikke angret et sekund!!👏🏻 Anonymkode: 3127a...bb8 Dette er min plan også! Jeg havnet et sted jeg virkelig ikke trivdes, og merket hvor sliten jeg var av midlertidige jobber (gått i åresvis fra vikariat til vikariat). Ble sykmeldt og har nå søkt studier. Jeg har også forsøkt å søke nye jobber, men jeg merker motivasjonen ikke er der. Så jeg håper det blir studier til høsten. Anonymkode: ef4ae...679
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykemeldt 100% grunnet en god blandning av utbrenthet og depresjon. Synes det å være utbrent høres så teit og stakkarslig ut, men her er jeg. Jeg blir kvalm og uvel av tanken på å gå tilbake til jobb og grunnene til det er flere. Jeg har rett og slett fått jobben opp i halsen - vært i yrket i 10 år, og er så lei at jeg ikke klarer se noe som helst mening med yrket. Føles bortkasta og nesten alle arbeidsoppgavene er uinteressante. Det jeg liker ved jobben utgjør kanskje 10-20% på det punktet jeg er nå. Rett før jeg ble sykemeldt utsatte jeg nesten alle oppgavene, fikk purringer og klager fra kolleger osv osv. I tillegg det yrkesmessige aspektet har vi det psykiske aspektet. Jeg tåler ikke motgang særlig godt, blir fort negativ/bitter og kan ha problemer med relasjoner. Det siste 1,5 året i jobb var jeg sur, grinete, negativ, følte meg utenfor, trakk meg unna m.m. Jeg har lett for å gjøre det når jeg ikke trives/ikke har det bra. Så spørsmålene blir: hvordan forberede meg på jobb og hverdag igjen? Hvordan lære meg å takle motgang bedre? Hvordan bli bittelitt mer positiv? Har fått høre fra en psykolog at jeg sliter litt med devaluering...Jeg klarer meg fint nå, og har det relativt greit fordi jeg ikke har noe press på meg - det er kun meg og hunden min i hverdagen. Når jobb begynner igjen kommer ikke til å gå lange tiden før jeg havner i grøfta igjen, er jeg redd for. Jeg har gått til psykolog flere ganger, men helt ærlig føler jeg ikke pengene er verdt det.. Håper noen har noen gode råd til en rådvill stakkar. Anonymkode: 69c52...d3d Ikke ha dårlig samvittighet for at du er borte fra jobb. De er nok like glad for at du er borte også. Makan til sutring og piss fra et voksent menneske. Ta deg sammen og finn noe annet da for svarte, så slipper vi andre å betale for din tilværelse. Anonymkode: df668...999 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Første opsjon er å bytte beite hvis du kan. Søk ny jobb, eller omskolering hvis man ønsker å jobbe med noe helt annet som man kanskje ikke har bakgrunn innen enda. Jeg er litt der selv, dvs. at lange arbeidsdager over mange år og høyt arbeidspress begynner å ta på, og ønsker etterhvert å jobbe med noe helt annet. Jeg legger litt planer for å gjøre det fremover, for jeg vet at jeg ikke skal jobbe med dette frem til pensjonsalder Andre mulighet er å bytte jobb innen samme bransje og oppgavetyper hvis det kun er jobben man har som ikke fungerer, men det hjelper kanskje ikke hvis man realstisk sett kan forvente samme forhold som i jobben man allerede har og man uansett er lei. I så fall, tilbake til første avsnitt. I mellomtiden så hjelper det å komme i gang med oppgavene selv om det ikke er så morsomt. Prioriter, sett av tidsbolker der man jobber med de ulike tingene. Selv om man er lei, så føles det litt bedre å bare jobbe med det, og dagene går også raskere når man fokuserer på å gjøre oppgavene. Anonymkode: e5f23...c50
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 Om du har motivasjon til noe annet bør du skifte snarest. Det er verre om man ikke har interesse av noe som helst. Anonymkode: 0b37e...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå