Gå til innhold

Blir nedringt av forskjellige +44 numre. Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det startet i går, og har fortsatt i dag. Jeg blokkerer hvert av disse numrene, men nye nummer med +44 foran fortsetter å ringe. Er det noen som vet hva årsaken til dette kan være, og hva jeg kan gjøre med det?

Anonymkode: 58412...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare blokker, det gir seg om oftest etter en dag eller to. Ingen grunn til hysteri. 

Skrevet

Som sagt over; fortsett å blokkere. De gir seg jo når det aldri er noe svar på et nummer. De lever av å svindle folk som svarer, ikke sitte og ringe folk som aldri tar telefonen.

• Liker 2
Skrevet

Microsoft svindel. Har ringt meg de siste dagene og, svarer bare ikke jeg.

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Ny variant av den klassiske Microsoft-svindelen. 

Ble oppringt nå på formiddagen i dag av et ukjent mobilnummer, som så norsk ut (tilsynelatende). Siden jeg venter en levering med bud på døren i løpet av dagen, så svarte jeg på anropet selv om det var ukjent nummer.

Den som prater, er en indisk kvinne som prater sterkt gebrokkent engelsk med indisk aksent; "Good morning, I'm calling from the Computer Managing Department. How are you feeling this morning?" Jeg kunne høre at hun ringte fra et typisk callsenter-miljø pga støyen og snakket i bakgrunnen.

Jeg la på med en gang uten å svare. Men den var ny. Nå var det altså ikke "Microsoft", men en oppfunnet avdeling (som sikkert skulle høres statlig ut eller noe). Kanskje de tror at folk nå er så obs på dette med Microsoft-svindel, at de har funnet opp noe nytt og lignende som liksom skal høres mer "troverdig" ut....?

Nummeret er blokkert, men de ringer vel bare fra et annet, nå som de har fått kloa i nummeret mitt. Faen også! 😤

Endret av Million
Skrevet

Samme her. De driver på og ringer i perioder, før det gir seg noen uker. Så begynner de igjen. Gir seg aldri. Har holdt på sånn av/på siden i sommer, nummer fra hele verden egentlig men ofte er det +44. Blokkerer nummeret hver gang et nytt ringer jeg.. men det stopper dem ikke, da ringer de bare fra et annet nummer. Forferdelig plagsomt! 

AnonymBruker
Skrevet

Blir oppringt minst 1 gang om dagen 5 dager i uka av selger dritt. Har blokkert minst 100 numre de siste 2 årene. 

Anonymkode: 20583...f66

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt snakk om at Coronaviruset har +44-nummer. Be careful!

Anonymkode: 2bd6c...c2f

• Liker 1
Skrevet

Skriker så høyt jeg kan når de starter samtalen. Da tar det en stund før de prøver igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg har fått tlf og mail med trussel om at bankkontoene blir stengt om jeg ikke klikker på linkene😏SLETT asap

Anonymkode: 48748...abe

AnonymBruker
Skrevet

Si «hello its the policy office» med seriøs stemme. Sluttet å ringe meg, tror jeg kom på en nei liste.

Evt slå av mobilen et par dager så de tror at nr ikke er i bruk, barnet mitt fikk mange sånne tlf men etter at tlf var avslått en uke så har det ikke kommet noen sånne oppringninger. 

Anonymkode: c4eaf...39a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Dillan skrev:

Skriker så høyt jeg kan når de starter samtalen. Da tar det en stund før de prøver igjen.

Haha! Lurer på om jeg skal gjøre dette😂

Anonymkode: 20583...f66

Skrevet (endret)

Dette er visst dagen for telefonsvindlere.... nå fikk jeg et nytt anrop, men denne gangen brydde de seg ikke om å kamuflere nummeret som norsk via spoofing. Nå kom det opp et 9-sifret nummer; 724077824.

Svarte selvfølgelig ikke.

Fikk ikke opp noe på nummeret på Telefonterror.no

Endret av Million
Skrevet

Det var noe sånt som ringte til meg også for en stund siden, til slutt tok jeg og satt på heavy metal på fult volum ventet til de ringte igjen. Tok mobilen og holdt den inne til høyttaleren så fikk de høy musikk rett inn på øret

De ringte ikke igjen etter det.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Dillan skrev:

:ler: Den likte jeg! 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si «hello its the policy office» med seriøs stemme. Sluttet å ringe meg, tror jeg kom på en nei liste.

Evt slå av mobilen et par dager så de tror at nr ikke er i bruk, barnet mitt fikk mange sånne tlf men etter at tlf var avslått en uke så har det ikke kommet noen sånne oppringninger. 

Anonymkode: c4eaf...39a

5 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det var noe sånt som ringte til meg også for en stund siden, til slutt tok jeg og satt på heavy metal på fult volum ventet til de ringte igjen. Tok mobilen og holdt den inne til høyttaleren så fikk de høy musikk rett inn på øret

De ringte ikke igjen etter det.

Disse var også veldig gode :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble så lei så jeg bestemte meg for å tulle litt med en sånn svindler. Lot som jeg åpnet datamaskinen og gjorde det han på meg om, gikk inn på en nettside han ville at jeg skulle gå på.

Han: Very good. Can you please tell me the code that is in the right corner?

Jeg: Sure. F. U. C. K. Y. O. U

Han ble rasende og skjelte meg ut etter noter😅

Anonymkode: 249b0...7a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare må man slite med disse svindlerene fra tydelig utenlandsk opprinnelse. Men jeg ble ringt opp flere ganger av et nummer, som jeg fant i gulesider, til en norsk dame.

Jeg har vært plaget av jehovas vitner som ringer og tenkte det kunne være det, men hadde noen jobbsøknader inne, så jeg ringte opp igjen. Kom gjennom til denne damen, noen i India har stjelt nummeret hennes og bruker det til å ringe rundt til folk 😧

Jeg er introvert, men har alltid tatt telefonen frem til dette skjedde. Nå tar jeg aldri telefonen til et ukjent nummer, og om jeg ikke får treff på noen nummeropplysning, da blokkerer jeg dem 😅

Anonymkode: b360f...346

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble så lei så jeg bestemte meg for å tulle litt med en sånn svindler. Lot som jeg åpnet datamaskinen og gjorde det han på meg om, gikk inn på en nettside han ville at jeg skulle gå på.

Han: Very good. Can you please tell me the code that is in the right corner?

Jeg: Sure. F. U. C. K. Y. O. U

Han ble rasende og skjelte meg ut etter noter😅

Anonymkode: 249b0...7a9

Haha nice😂 skulle ønske jeg hadde baller til å gjøre sånt😂

• Liker 1
Skrevet

Det er plagsomt at de ringer igjen og igjen. Om jeg svarer og de begynner "Heellooo, it is Irene calling from..." og jeg bare svarer med en litt lang setning på norsk, så legger de på uten å svare en gang og det tar som regle svært lang tid før jeg får noe lignende igjen. Det er nesten trist for om jeg har god tid kan jeg godt bruke litt tid på å slå hull i all logikken deres, og det pleier å ende med at de legger på midt i en setning. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...