AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Hei, er det noen som har blitt gravid som har brukt Cipralex? Jeg blir å gå på det en periode, men etter snart 3 år med prøving og jeg ikke har blitt gravid så ser jeg ikke vits med å bruke kondom 🤷🏼♀️ skal sies at jeg har det 1000 gang bedre med meg selv med medisinen nå, enn det jeg har hatt det i den siste tiden. Så det er kanskje like «farlig» å være gravid med depresjon som med denne medisinen? 🤔 det er vel spørsmål som legen bør svare på, men vil høre om noen har erfaring 😊 Anonymkode: 84134...a75
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Jeg vil tro det blir vurdert hva som vil gi størst skaderisiko for barnet, i dette tilfellet at mor kan bli deprimert, eller at barnet kan få i seg ett ugunstig medikament. Som du selv skriver, dette er en legeoppgave:-) Anonymkode: 01c50...521
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Dette sier Felleskatalogen Graviditet: Det foreligger bare begrensede kliniske data for escitalopram brukt under graviditet. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Bør derfor ikke brukes under graviditet uten at det er helt nødvendig og etter nøye vurdering av nytte/risiko. Nyfødte bør observeres hvis escitalopram er brukt i senere stadier av svangerskapet, særlig i 3. trimester. Brå seponering bør unngås under svangerskapet. Har du snakket med legen din om at du prøver? Anonymkode: 497f2...e66
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Jeg gikk på Cipralex en mnd inn i graviditeten. Men jeg hadde så og si blitt kvitt mine psykiske utfordringer, så det var ikke noen risiko for meg å slutte. Bare viktig å ikke slutte for brått, det ble jeg dårlig av Anonymkode: ac76c...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå