Halldis Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 (endret) Jeg går på lavkarbo/smartkarbo. Dvs jeg prøver å holde meg på ca 100 gr karbo om dagen. Jeg spsier ikke ris, lys pasta, brød, poteter og sukker. Jeg trener en del, både styrke og kondis. Kjenner at for eksempel på de hardeste kondisøktene så går jeg tom, sånn skikkelig tom. Hva drikker/spiser dere andre på lavkarbo for å holde energien oppe i treningen? Sportsdrikke? Mat før trening? Endret 2. mai 2019 av Halldis
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Her var det mye å ta tak i. Friske mennesker trenger ikke å være så veldig detaljorientert. Trener du, så er du vel frisk. Du går ikke tom, du blir sliten og sulten, og det er normalt, det er bra at du tar deg ut på trening. Du kan spise før og etter trening. Du kan spise hva du vil. 100 gram karbohydrat er så mye karbohydrat at det knapt kan kalles lavkarbo. Du trenger ikke spise lavkarbo. Du trenger ikke kutte ut ris, pasta, brød og poteter. Hvis du spiser frukt, har du ikke kuttet ut sukker. Anonymkode: 85e62...017 1
Halldis Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye å ta tak i. Friske mennesker trenger ikke å være så veldig detaljorientert. Trener du, så er du vel frisk. Du går ikke tom, du blir sliten og sulten, og det er normalt, det er bra at du tar deg ut på trening. Du kan spise før og etter trening. Du kan spise hva du vil. 100 gram karbohydrat er så mye karbohydrat at det knapt kan kalles lavkarbo. Du trenger ikke spise lavkarbo. Du trenger ikke kutte ut ris, pasta, brød og poteter. Hvis du spiser frukt, har du ikke kuttet ut sukker. Anonymkode: 85e62...017 I all verden. Tusen takk for et helt unyttig svar 😊 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye å ta tak i. Friske mennesker trenger ikke å være så veldig detaljorientert. Trener du, så er du vel frisk. Du går ikke tom, du blir sliten og sulten, og det er normalt, det er bra at du tar deg ut på trening. Du kan spise før og etter trening. Du kan spise hva du vil. 100 gram karbohydrat er så mye karbohydrat at det knapt kan kalles lavkarbo. Du trenger ikke spise lavkarbo. Du trenger ikke kutte ut ris, pasta, brød og poteter. Hvis du spiser frukt, har du ikke kuttet ut sukker. Anonymkode: 85e62...017 Altså... what! Hvilken verden lever du i? 100 gram karbohydrater er kategorisert som moderat lavkarbo, så selv om TS ikke spiser seg i ketose, er det fremdeles ganske lite/medium mengde karbohydrater, som kroppen er avhengig av. Litt rart er det, at fotosyntesen produserer sukker for at planter og livet skal overleve, og allikevel blir karbohydrater stemplet som "usunt" og "fienden" av mange. Frukt inneholder naturlig sukker, og kroppen bruker lenger tid på å ta opp dette samtidig som den får påfyll av viktige mineraler og vitaminer, så frukt bør alle spise (med mindre man har allergier eller lav toleranse). Hjernen er også avhengig av karbohydrater for å fungere optimalt, så jeg syns 100 - 150 gram karbohydrater per dag er fornuftig, noe jeg også kan støtte oppunder med linker (jmf: Helsedirektoratet og NHI). Jeg spiser alt fra 150 - 200 gram karbohydrater via knekkebrød, havregryn, quinoa, frukt og bær, grønnsaker og ris. Jeg spiser en del karbohydrater samt sunt fett og endel proteiner, og jeg har masse energi på trening så lenge jeg får nok søvn og restitusjon. Så TS: Gjør det som funker for deg. Ved at du går helt tom på trening prøver nok kroppen å si i fra at du mangler noe, enten det er søvn, nok restitusjon, at du spiser det du trenger osv. Det er normalt å bli sliten på trening, men at du kjører deg helt ut er jo ikke bra i lengden. Prøv deg fram, og finn ut hva DIN kropp trenger. Anonymkode: e2d46...f70 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Hvordan står det til med fettinntaket? Energien ble mye bedre her med riktig og mer fett🏋️♂️ Anonymkode: 517c4...9b4 1
Gjest hind Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Her var det mye å ta tak i. Friske mennesker trenger ikke å være så veldig detaljorientert. Trener du, så er du vel frisk. Du går ikke tom, du blir sliten og sulten, og det er normalt, det er bra at du tar deg ut på trening. Du kan spise før og etter trening. Du kan spise hva du vil. 100 gram karbohydrat er så mye karbohydrat at det knapt kan kalles lavkarbo. Du trenger ikke spise lavkarbo. Du trenger ikke kutte ut ris, pasta, brød og poteter. Hvis du spiser frukt, har du ikke kuttet ut sukker. Anonymkode: 85e62...017 Nå hørte jeg for meg stemmen til Saga Norén
Halldis Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2019 Takk dere som svarer på en fin måte 😊 Mulig jeg er lav på fett, det er ofte vanskelig å få i meg... Skal prøve å få aktivert lifesum og følge litt med 😊 Har dere noe sportsdrikk å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå