Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger med min eksmann og begge går i 3.klasse. Vi har hatt 50/50 avtale de siste årene og det har fungert noenlunde, men jeg får det ikke til å gå rundt økonomisk slik jeg har det nå. Jeg er alene og han er gift på ny med en dame som tjener ganske godt. Han tjener også veldig godt. Han betaler 3500 i måneden i bidrag, men jeg ser at jeg kan få inn vanvittig mye mer i bidrag dersom jeg har barna mer selv. Jeg vil ut av 50/50 avtalen vi har men han nekter. Jeg vurderer å gå rettens vei for å få dette til. Jeg mener ikke barna har det bra med å dele hjem annenhver uke og tror de vil ha det bedre hos meg. Har jeg en god sak?

Anonymkode: bda7c...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tvillinger med min eksmann og begge går i 3.klasse. Vi har hatt 50/50 avtale de siste årene og det har fungert noenlunde, men jeg får det ikke til å gå rundt økonomisk slik jeg har det nå. Jeg er alene og han er gift på ny med en dame som tjener ganske godt. Han tjener også veldig godt. Han betaler 3500 i måneden i bidrag, men jeg ser at jeg kan få inn vanvittig mye mer i bidrag dersom jeg har barna mer selv. Jeg vil ut av 50/50 avtalen vi har men han nekter. Jeg vurderer å gå rettens vei for å få dette til. Jeg mener ikke barna har det bra med å dele hjem annenhver uke og tror de vil ha det bedre hos meg. Har jeg en god sak?

Ut ifra det du skriver så tenker jeg definitivt nei. Du får ikke mer omsorg over barna fordi du har dårlig inntekt. Du skriver jo at 50-50 fungerer for dere, og så lenge far stiller opp og er en god omsorgsperson skal han da ikke bli fratatt tid?!

Skaff deg en ekstrajobb istede. Og at hans nye dame tjener bra har da ikke noe som helst med noe å gjøre.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hva faen??? Du vil ut av 50/50 deling for DIN del. ikke for barnas del. Du ønsker å ta bort faren fra dine barn, i allefall redusere tiden deres for din egen gevinnst. Fy flate for en ego bitch...

Og nei, du har ikke en god sak. At du sliter økonomisk vil ikke slå ut til din fordel. Tvert imot motsatt :) Hvis du ikke egner deg økonomisk til å ta vare på barna dine, så vil retten vurdere å gi far hovedomsorgen for dem.

og igjen: EGOOOOO BITCH!!

Anonymkode: 0cf97...db2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Folk biter på alt nå til dags😂

Anonymkode: dd334...94b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså hva faen??? Du vil ut av 50/50 deling for DIN del. ikke for barnas del. Du ønsker å ta bort faren fra dine barn, i allefall redusere tiden deres for din egen gevinnst. Fy flate for en ego bitch...

Og nei, du har ikke en god sak. At du sliter økonomisk vil ikke slå ut til din fordel. Tvert imot motsatt :) Hvis du ikke egner deg økonomisk til å ta vare på barna dine, så vil retten vurdere å gi far hovedomsorgen for dem.

og igjen: EGOOOOO BITCH!!

Det hun sier (men på en litt penere måte 😁)

Anonymkode: 27b24...9d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg situasjonen: Du går rettens vei... retten vil selvsagt ikke gå med på dette, og heller ikke faren. Dere har hatt 50/50 og det er ingen grunn til å endre på dette for barnas del...

Du sliter like mye økonomisk som før, men nå har du i tillegg en liten gjeld fordi du må betale for advokatutgiftene.

LYKKE TIL! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hun sier (men på en litt penere måte 😁)

Anonymkode: 27b24...9d5

Må jo kalle en spade for en spade da... :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo begrunne det med at det ikke er det beste for barna? Det må da være mulig å komme seg ut av en sånn avtale?

Skrevet

Jeg ville heller prøvd å bedre forholdet til barnas far for på den måten legge til rette for bedre samarbeid og tillit. Da vil det være lettere for han å ta litt mer av den økonomiske biten. F.eks. innkjøp av utstyr.

Ved å gå til retten vi situasjonen tilspisses, barna vil havne i en skvis og lojalitetskonflikt. Barn skjønner mye og du må regne med at de skjønner at konflikten skyldes deg og er basert på økonomiske motiver, ikke et ønske om det som er best for dem. Det er ikke sikkert at din status i barnas øyne blir så god i denne settingen.

I tillegg er det du tenker å gjøre ikke det beste for barna, heller ikke motivert ut fra et ønske om det beste for barna. Du bruker barna som et middel for å oppnå bedre økonomisk situasjon. Dette er egoistisk og vil bli brukt i mot deg i retten.

Min eks prøvde på noe lignende. En ting at hun tapte i retten, mye verre er at forholdet til barnet ble ødelagt. Det er en ganske forferdelig sak for et barn å oppleve.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg aldri gått med på 50/50 sånn i utgangspunktet. Du har en bedre sak om du vil gi han 20-30% ekstra dersom du har så dårlig råd at det går utover barna. Sørg da for avtale om hvilket bidrag slik at han ikke kan kreve skyhøye summer som du ikke fikser.

Anonymkode: 0a035...74f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo begrunne det med at det ikke er det beste for barna? Det må da være mulig å komme seg ut av en sånn avtale?

Hvorfor er det ikke det beste for barna?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste for barna er å ha begge foreldrene. 

Anonymkode: d6b22...c32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med det 😂

Anonymkode: 02937...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor betaler han deg så mye som 3500,- i bidrag når dere har 50/50? Har du ingen inntekt? Og hvorfor?

Anonymkode: 8126e...fa5

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du mener du skal frata far barna sine for din økonomiske vinning?

Fy fader. Det er sånne som deg som er med på å få fordommer mot mødre som faktisk bør ha hovedomsorgen og far skal bidra nok økonomisk. 

Men her har du en far som faktisk ivaretar barna og sørger for at de har det det trenger og du vil prøve deg på en sak for at du skal få mer penger?

Jeg tenker at om dette havner i retten så kan DU risikere å miste 50/50 da far og ny dame har det bedre økonomisk, kan gi mer trygghet pg stabilitet og kan bidra mer enn deg emosjonelt siden du bare ser deg selv og dine egne behov. Ikke minst at far får bevist at du bryr deg mer om penger enn om barna dine.

Lykke til!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må begrunne med mer enn det

AnonymBruker
Skrevet

Da kan heller faren ha mer samvær vis du ikke klarer deg økonomisk. 

Anonymkode: 781d5...738

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen advokat kommer bygge en sak på deg for dette når dere har en ordning på det. Det kommer skinne igjennom hva motivet ditt er. Heldigvis! 

Anonymkode: 4d40b...bd6

Skrevet

Det du bør gjøre er å gi far hovedomsorgen og ha samvær selv. Billigere for deg, og bedre for barna, hvis dette er representativt for personligheten din. 

En god forelder setter barnas beste først, og er ikke så egoistisk som du er her. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Glød skrev:

Det du bør gjøre er å gi far hovedomsorgen og ha samvær selv. Billigere for deg, og bedre for barna, hvis dette er representativt for personligheten din. 

En god forelder setter barnas beste først, og er ikke så egoistisk som du er her. 

Dette 👆 

Uansett, med 50/50 har du jo mulighet til å finne en bedre betalt jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...