Gå til innhold

Hvilke leker e.l. liker aktive barn i 3-4 års alderen å leke med ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har virkelig ikke peiling på hva dagens småbarn liker, og håper på hjelp fra dere. 

Tips til en liten gave til aktivt barn på 3,5 år? Gjerne noe som kan lekes med/spilles ute i hagen, og som vi voksne kan være med på. Altså at voksne og barn kan leke/spille sammen. Prisklasse opptil kr. 500. Barnet er meget aktivt, liker fart og sport. 

Må kunne kjøpes i vanlige butikker (ikke nettbutikk).

Anonymkode: 38aaf...862

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feks: Kritt, sparkesykkel, sandkasseleker, leketelt, badebasseng, badeleker, ball, forstørrelsesglass, krabbefiskesnøre med bøtte, håv.

Anonymkode: 2c0fd...842

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stort hell med å gi vekk en såpeboblemaskin i fjor. Ungene hadde det kjempegøy med å hoppe omkring og "fange" såpeboblene. 

Anonymkode: 7b313...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Men jeg så vel helst for meg noen leker/spill der vi voksne kan leke ute i hagen sammen med barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Fotball og små fotballmål!

Anonymkode: 240b8...dcc

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Men jeg så vel helst for meg noen leker/spill der vi voksne kan leke ute i hagen sammen med barnet. 

Masse leker i butikkene nå, bare å ta seg en runde og kikke. 

Sånne bowling lignende kjegler med ball synes mine er moro. Ringspill. Fotball med små mål. 

Anonymkode: b5065...ede

AnonymBruker
Skrevet

Kubb spiller mine på 3 og 4 år :)

Anonymkode: d4e25...66c

Skrevet

Ball er generelt morsom, kaste/sparke, og koster veldig lite. Kjøp en litt stor en, ikke en liten tennisball, så små barn har gjerne litt vanskelig for å ta imot/fange baller, spesielt de små ballene. 

Barn kan også ha det morsomt i mange timer med en hengekøye, og det er jo også noe voksne kan ha glede av senere. 

Skrevet

Trehjulssykkel eller liten barnesykkel med støttehjul. Man kan vel få de ned til 500 kr? I alle fall om man kjøper en pent brukt (usynlig bruk) sykkel?

Husker i hvert fall at da sønnen min var i alderen mellom 3 og 5, så var det sykling som var den store greia å leke med ute. Kunne sykle i timesvis sammen med andre småunger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...