Gå til innhold

Er det viktig å kjenne igjen brukerne?

Viktig å kjenne igjen brukere?  

1. 1. Viktig å kjenne igjen brukere?

• Ja
      9
    • Nei
      7
    • Bryr meg ikke
      8

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes egentllig det er litt merkelig at folk har slik behov for å være fortrolig med folk her inne, og så i samtaler som alle andre kan lese...

Sier det noe om hvordan de har det i rl mon tro, helt desperate etter litt godkjenning her av folk som ikke engang kjenner de.

Gjest Anonymous
Skrevet

For ordens skyld er det greit at alle bruker nick, men mest fordi det er greit å skille gjestene fra hverandre.

Også fordi man etterhvert danner seg et bilde av personen bak nicket, selv om det nødvendigvis ikke alltid stemmer i RL :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå gir vel svaret seg nesten selv, ettersom jeg er gjest:) Men jeg synes BÅDE det er fint med faste nick og å være navnløs - selv om jeg er uregistrert har jeg etter hvert blitt "kjent med" flere av profilene her inne, og synes det er morsomt å følge med på dem. Noen blir man mer glad i enn andre, noen føler man mer fellesskap men enn andre osv. Sånn føles det sikkert for de registrerte brukerne også.

Samtidig har jeg ikke noe behov for å registrere meg for å virkelig KUNNE bli kjent med de jeg liker/liker mindre her inne.. Jeg HAR venner, og jeg har også litt problemer med å skulle følge opp en haug med nettbekjentskaper for å opprettholde status i et forum.

Jeg har profiler på andre forumer - fag- og hobbybaserte. På noen av disse forumene har jeg merket en plagsom doxa (hm. mon tro om det var riktig ord, i hvert fall mener jeg vedtatte normer) som oftere er bestemt av de mest aktive brukerne enn av moderator/"eier" av forumet.

Jeg oppfører meg pent, men synes det er vanskelig og meningsløst å "veie mine ord" til enhver tid fordi de mest aktive brukerne slumper til å være sære, mistenksomme og åpenbart dårlige lesere. Når de da ikke bruker energien sin på å smiske de ANDRE superaktive brukerne opp etter unevnelige kroppsdeler. Derfor har jeg vært en lite aktiv bruker i disse forumene.

Selv på de godt fungerende forumene synes jeg det ikke BARE er kult å bli gjenkjent og båssatt, selv om det i noen sammenhenger både er bra og viktig å kunne framstå som den man er eller med det man kan. (og om noen lurer - jeg har for det meste fått ok og bra respons på innleggene mine både i disse forumene og her - jeg er altså ikke ute etter å provosere, tulle (litt, kanskje) eller være dust noen av stedene. Gode svar har jeg forresten fått av flere av de brukerne som synes det er teitest med gjester også)

Nå skal jeg selvsagt ikke påstå at KG er i nærheten av de dårligste forumene jeg har vært borti, slett ikke. Da burde jeg jo strengt tatt ikke sittet her og gjestet til stadighet heller. Men for MIN del hadde jeg nok heler forsvunnet enn å registrere meg om gjestemuligheten ble borte her. Mest fordi jeg er en sånn person som ikke funker så bra i grupper, kanskje? Vet ikke jeg? Kanskje vi gjestene skulle tatt en diskusjon om hvorfor vi trives som gjester?

Men jeg skjønner at folk synes det KAN bli teit når man kan logge seg ut og trakassere andre brukere, mens man kanskje prøver å være kompis med dem når man er innlogget. men er dette et reelt problem, da? Vil tro at de fleste dustegjester bare er gjester? Og ellers ser det ut til at en del brukere ikke finner seg til rette i forumet på grunn av tonen og svarene til innloggede brukere, ikke "luringer" som logger seg ut..?

Gjest seroxata
Skrevet
Synes egentllig det er litt merkelig at folk har slik behov for å være fortrolig med folk her inne, og så i samtaler som alle andre kan lese...

Sier det noe om hvordan de har det i rl mon tro, helt desperate etter litt godkjenning her av folk som ikke engang kjenner de.

Desperate etter godkjenning? merkelig, har aldri følt at noen her inne har vært på søken etter det? jeg har følelsen av at folk her inne rett og slett er ute etter å dele erfaringer, søke råd, eller rett og slett tilbringe litt dødtid her jeg.... men det kan jo være bare meg igjen..

selv har jeg aldri meldt meg inn her for å få godkjennelse for min person, det er jo totalt umulig å bedømme andre over nettet uansett!

Og jeg har da nok av venner i virkeligheten, men synes det er et koselig forum å sitte i når jeg sitter oppe om natta...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er vel av de som har lett for å "dra med meg" ting fra tidligere - jeg kan godt huske hva en bruker har ment om en eller annen sak, og la det påvirke mitt syn på denne brukeren og hvordan jeg tolker andre svar fra denne brukeren.

Man lærer jo folk å kjenne på godt og vondt - ikke at det er så viktig for meg AT jeg gjør det, men det skjer. Det viktigste er jo selvsagt diskusjonene i seg selv, og det man ellers måtte snakke om her på Kg!

K

Gjest skindeep
Skrevet

Desperate etter godkjenning? merkelig, har aldri følt at noen her inne har vært på søken etter det? jeg har følelsen av at folk her inne rett og slett er ute etter å dele erfaringer, søke råd, eller rett og slett tilbringe litt dødtid her jeg.... men det kan jo være bare meg igjen..

selv har jeg aldri meldt meg inn her for å få godkjennelse for min person, det er jo totalt umulig å bedømme andre over nettet uansett!

Og jeg har da nok av venner i virkeligheten, men synes det er et koselig forum å sitte i når jeg sitter oppe om natta...

:enig_animasjon:

Som jeg skulle skrevet det selv!! he he :wink:

Skrevet

Jeg har svart at jeg ikke bryr meg.

Det er dog veldig greit i en lang tråd at der ikke er for mange gjester å holde rede på.

Jeg har aldrig skrevet som gjest, men kommer dagen hvor jeg vil være anonym skal jeg lage meg en profil til dette. Det ville være min store skrekk å starte en tråd om noe som er vanskelig for meg for så senere å se at andre har svart som "trådstarter" for å lage kvalm.

Etter å ha vært her i flere år et det jo klart at jeg kjenner igjen noen - dog bare herinne. På godt og ondt. Jeg har etterhvert dannet meg en mening om noen brukere. Hvilke innlegg og tråder jeg kaster meg over og hvilke jeg ikke gidder å åpne.

Det hender at jeg kjenner igjen gamle brukere med nye nick. Meninger, formuleringsmåte, aktivitet o.s.v.

Hilsen Trille

Gjest gjesta
Skrevet
I diskusjoner eller tråder der det gis dår er ikke gjenkjennelse viktig. MEN, hvis en tråd bare har 20 gjsteinnlegg og ingen av gjestene har gjestenick en gang blir det slitsomt å lese.  

Men jeg synes noe av sjarmen med å være her er å bli kjent med folk og da er det hyggelig om de bruker ordentlige nick. Nick får man et personlig forhold til.

:enig_animasjon: :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...